GP MEXICO 2018: Autódromo Hermanos Rodríguez

Gestart door Robbert65, 25 oktober 2018 - 13:30:15

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Mickey op 28 oktober 2018 - 15:18:49
Citaat van: Tuesday op 28 oktober 2018 - 11:28:19
Citaat van: Mickey op 28 oktober 2018 - 07:52:08
Wat zat er mee dan, voor Vettel?
Zijn record blijft nog ff staan. In een tijd waarin alles mis lijkt te gaan en het record er op zeker aan leek te gaan, kun je dat wel een meevaller noemen volgens mij.

Zou dat het leed nog verzachten? Schrale troost wel.
ik denk dat ie het stiekem wel heel fijn vind ja en dat Max m graag had gewild. Niet persé dat record, maar gewoon eindelijk eens die pole. Hij was er al een paar keer heel dichtbij en daarnaast heeft Ricciardo er in hun gezamelijke tijd wel 3 gepakt. Ik heb Max ook nog nooit zo zuur gezien als gisteren. Maar goede kans dat ie er vanavond heel anders bij staat.

Breaktest

Fantastisch weer. Maar het zijn altijd wel verdomd saaie races die Verstappen wint.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

De Belgen mogen ook tevreden zijn, Vandoorne reed na een halve ronde laatste maar kwam als achtste over de streep. Zeer sterke race waarbij hij minstens 4 man op de baan verschalkte - helaas niet één keer opgepikt door de regisseur. ::)

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 28 oktober 2018 - 21:51:36
Fantastisch weer. Maar het zijn altijd wel verdomd saaie races die Verstappen wint.

Ik kan er wel aan wennen  ;) En zo saai was deze race toch niet?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: Jozef op 28 oktober 2018 - 22:42:15
De Belgen mogen ook tevreden zijn, Vandoorne reed na een halve ronde laatste maar kwam als achtste over de streep. Zeer sterke race waarbij hij minstens 4 man op de baan verschalkte - helaas niet één keer opgepikt door de regisseur. ::)
Chapeau voor Vandoorne dan. Jammer dat Alonso uitviel, want de mogelijkheden  om hem op klasse te verslaan zijn nu wel zo'n beetje voorbij.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Het valt me altijd op als Vettel en Raikkonen naast elkaar op het podium staan, hoe veel breder de Fin is. Aangezien die auto's maatwerk zijn, heeft dat niet consequenties voor de breedte van zijn kuip?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

#21
Max is moving up. Met zijn 5e overwinning voegt hij zich bij het rijtje illustere namen Regazzoni, John Watson, Keke Rosberg, Albereto en Nino Farina.
Het voelt niet echt als passend moet ik zeggen, intuïtief heb ik het idee dat 'de ster' van meer Max weegt dan dat rijtje namen bij elkaar. Maar dat komt natuurlijk vooral omdat Max nog onderweg is. Je kijkt niet alleen naar hem als iemand die iets heeft gepresteerd, maar vooral als iemand waar nog heel veel in het vat zit. Maar zelfs als je je verplaatst naar de tijd dat de andere heren nog actief waren, dan nog weegt de naam Max volgens mij al meer. 

Gek genoeg zijn er niet zoveel coureurs met 5 GP's achter hun naam. Nog een erbij en hij mag zich meten met iemand als Gilles Villeneuve; dat klopt al iets beter.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Serieus? Verstappen komt nog niet aan de hielen van een Nino Farina, die inderdaad 5 races won maar hier wel slechts 33 starts voor nodig had en geen 79. Dat hij Watson, Regazzoni en Alboreto overstijgt, tot daaraan toe. Maar om aan die andere namen te komen (óók Gilles Villeneuve) zal hij naar mijn mening eerst maar eens wereldkampioen moeten worden.

Jozef

Citaat van: Breaktest op 29 oktober 2018 - 10:10:40
Het valt me altijd op als Vettel en Raikkonen naast elkaar op het podium staan, hoe veel breder de Fin is. Aangezien die auto's maatwerk zijn, heeft dat niet consequenties voor de breedte van zijn kuip?

De hoogte en breedte van de cockpit zijn geen maatwerk, daarvoor liggen de minima vast in de regels. Soms hoor je wel verhalen zoals dit jaar nog "Ocon kan niet naar McLaren want hij past niet in de auto", maar dat gaat dan over de lengte van de coureur (Alonso is 1m71, Vandoorne 1m77, Ocon 1m86). Dan is er gewoon niet genoeg ruimte om de schouders onder de cockpitrand te krijgen en toch nog op een normale manier de pedalen te bedienen.

Sabai

Citaat van: Breaktest op 29 oktober 2018 - 10:10:40
Het valt me altijd op als Vettel en Raikkonen naast elkaar op het podium staan, hoe veel breder de Fin is. Aangezien die auto's maatwerk zijn, heeft dat niet consequenties voor de breedte van zijn kuip?

Ik heb van horen zeggen dat ze zelfs zijn halo breder hebben moeten maken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2018 - 11:27:17
Serieus? Verstappen komt nog niet aan de hielen van een Nino Farina, die inderdaad 5 races won maar hier wel slechts 33 starts voor nodig had en geen 79. Dat hij Watson, Regazzoni en Alboreto overstijgt, tot daaraan toe. Maar om aan die andere namen te komen (óók Gilles Villeneuve) zal hij naar mijn mening eerst maar eens wereldkampioen moeten worden.
die man was al over de 40 toen hij zn eerste race won, Verstappen staat al op 5 en zit nog steeds onder de leeftijd waarop alle andere coureurs hun eerste gp wonnen. Sowieso onmogelijk om die tijdperken met elkaar te vergelijken. Verstappen heeft duidelijk iets speciaals en wat mij betreft staat ie nu al boven heel wat wereldkampioenen.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2018 - 11:27:17
Serieus? Verstappen komt nog niet aan de hielen van een Nino Farina, die inderdaad 5 races won maar hier wel slechts 33 starts voor nodig had en geen 79. Dat hij Watson, Regazzoni en Alboreto overstijgt, tot daaraan toe. Maar om aan die andere namen te komen (óók Gilles Villeneuve) zal hij naar mijn mening eerst maar eens wereldkampioen moeten worden.
Je moet het eigenlijk zo zien: stel dat Max vandaag zou stoppen, wat is dan zijn plaats in de F1 geschiedenis? En over 10 jaar. Ik denk dat bij deze condities zijn impact redelijk overeenkomt met Gilles (eveneens smaakmaker van beroep, ongeveer evenveel races gereden, ook vrij snel bij een topteam, moeten dealen een opgewassen teamgenoot, een auto die races kon winnen maar die geplaagd werd door onbetrouwbaarheid). De overeenkomsten zijn groter dan de verschillen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Tuesday op 29 oktober 2018 - 11:49:01
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2018 - 11:27:17
Serieus? Verstappen komt nog niet aan de hielen van een Nino Farina, die inderdaad 5 races won maar hier wel slechts 33 starts voor nodig had en geen 79. Dat hij Watson, Regazzoni en Alboreto overstijgt, tot daaraan toe. Maar om aan die andere namen te komen (óók Gilles Villeneuve) zal hij naar mijn mening eerst maar eens wereldkampioen moeten worden.
die man was al over de 40 toen hij zn eerste race won, Verstappen staat al op 5 en zit nog steeds onder de leeftijd waarop alle andere coureurs hun eerste gp wonnen. Sowieso onmogelijk om die tijdperken met elkaar te vergelijken. Verstappen heeft duidelijk iets speciaals en wat mij betreft staat ie nu al boven heel wat wereldkampioenen.

Inderdaad, stel je voor wat iemand als Farina had kunnen waarmaken als het toentertijd ook mogelijk was geweest om als tiener in de F1 te rijden.

Citaat van: Breaktest op 29 oktober 2018 - 12:35:38Je moet het eigenlijk zo zien: stel dat Max vandaag zou stoppen, wat is dan zijn plaats in de F1 geschiedenis? En over 10 jaar. Ik denk dat bij deze condities zijn impact redelijk overeenkomt met Gilles (eveneens smaakmaker van beroep, ongeveer evenveel races gereden, ook vrij snel bij een topteam, moeten dealen een opgewassen teamgenoot, een auto die races kon winnen maar die geplaagd werd door onbetrouwbaarheid). De overeenkomsten zijn groter dan de verschillen.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, Verstappen is net als Villeneuve in deze fase van zijn carrière een vat vol potentieel dat klaar zit om tot uiting te komen. Hopen dat de overeenkomst daar ook ophoudt. ;)

Breaktest

Heeft Max nog iets aardigs gezegd over Renault? Of krijgt ie dat zijn bek niet meer uit?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2018 - 12:53:53
Citaat van: Tuesday op 29 oktober 2018 - 11:49:01
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2018 - 11:27:17
Serieus? Verstappen komt nog niet aan de hielen van een Nino Farina, die inderdaad 5 races won maar hier wel slechts 33 starts voor nodig had en geen 79. Dat hij Watson, Regazzoni en Alboreto overstijgt, tot daaraan toe. Maar om aan die andere namen te komen (óók Gilles Villeneuve) zal hij naar mijn mening eerst maar eens wereldkampioen moeten worden.
die man was al over de 40 toen hij zn eerste race won, Verstappen staat al op 5 en zit nog steeds onder de leeftijd waarop alle andere coureurs hun eerste gp wonnen. Sowieso onmogelijk om die tijdperken met elkaar te vergelijken. Verstappen heeft duidelijk iets speciaals en wat mij betreft staat ie nu al boven heel wat wereldkampioenen.

Inderdaad, stel je voor wat iemand als Farina had kunnen waarmaken als het toentertijd ook mogelijk was geweest om als tiener in de F1 te rijden.
ik wil alleen maar zeggen dat het hele andere tijden zijn en de sport een stuk volwassener is geworden. Denk je echt dat Farina zo'n megatalent was als Max of Lewis?