GP MEXICO 2018: Autódromo Hermanos Rodríguez

Gestart door Robbert65, 25 oktober 2018 - 13:30:15

« vorige - volgende »

Robbert65

GP MEXICO: Autódromo Hermanos Rodríguez

Komend weekend wordt de Grand Prix van Mexico verreden in Mexico Stad. (Prompt hoor je nu die virtuoze keelklank van Mary Servaes in je hoofd. Meèèèèèxhiehiehiekóóóóóóó. Gaat ook niet meer weg. Duurt de rest van de week, k*t voor je.)

Meks Versteppen in Mexico. Kwam, zag en overwon de vorige editie. Hij had zich op zaterdag als tweede gekwalificeerd achter Vettel. Sebastiaan vocht dat weekend voor zijn laatste kans om Hamilton van het kampioenschap af te houden. De beide Mercedessen kwamen tekort en moesten als derde (Lewis) en vierde genoegen nemen met de tweede startrij.

Op zondagmiddag verschalkte Verstappen Vettel in de eerste bocht, Vettel vergaloppeerde zich en sneed Lewis Hamiltons band aan vellen met zijn voorvleugel. Hamilton kon dus naar binnen voor nieuwe bandjes en Verstappen reed ervandoor. Als een haas. Nooit meer gezien. Maar op het eind was Hamilton toch wereldkampioen en won Verstappen de Grand Prix van Mexico. Leuk feestje.


Ik weet nog goed: in 2014, toen bekend werd dat Mexico terugkeerde op de kalender was nieumand erg enthousiast. Maar er zijn twee dingen erg leuk gebleken van de Mexicaanse race. Ten eerste -waren we een beetje vergeten- ten eerste de hoogte, die er voor zorgt dat de aerodynmica en de motoren heel anders functioneren dan beneden. Dat zorgt ervoor dat auto's die overal suprème zijn ineens tekort komen. Dat zorgt er voor, dat auto's die echt heel goed zijn op aerodynamisch gebied beter plakken dan alle andere. En zo komen de machtsverhoudingen anders te liggen dan anders.

Tweede geintje van Mexico is dat stadion. Hebben ze de nieuwe baan dwars door een oud voetbalstadion geleid zeg. En dat blijkt me toch een goede zet geweest! Nergens zo'n geweldige sfeer en een Roaring Cheer, ondanks helm en brullende (nou ja...) motor hoorbaar voor de rijders in de auto, als hier in Mexico. Ik zeg, Mexico, let's go! Gentlemen, guidy up go!

    MEXICO
           
    FRIDAY 26th OCTOBER       

    Formula 1   Practice 1   17:00 - 18:30
    Formula 1   Practice 2   21:00 - 22:30
           
    SATURDAY 27th OCTOBER       

    Formula 1   Practice 3   17:00 - 18:00
    Formula 1   Qualifying   20:00 - 21:00
           
    SUNDAY 28th OCTOBER
       
    Formula 1   Grand Prix (71 Laps or 120 Mins)   20:10 - 22:10
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Leuk! Toch een kleine correctie: het is giddy up go. Soms wordt ook giddyup of giddy-up gebruikt door cowboys of andersoortige ruiters die hun knol aansporen. Enne..., nog bedankt voor die oorwurm van Mary Servaes die nu door mijn kop galmt ;).

Robbert65

thanks Fietser. De volgende keer dat ik een knol de sporen geef denk ik aan jou ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 25 oktober 2018 - 14:00:04
thanks Fietser. De volgende keer dat ik een knol de sporen geef denk ik aan jou ;-)
Hoe is het nog met Tessa?

;)

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Man wat een baal moment net. Maar wel weer mooi voor Riccardo.

C.G. de Beaufort

#6
Citaat van: Sabai op 27 oktober 2018 - 21:14:24
Man wat een baal moment net. Maar wel weer mooi voor Riccardo.

Yep, ik vind het ontzettend mooi van Ricciardo na de tegenslagen die hij heeft gehad. En de rest, Max zal in de toekomst een zeker een 1e pole halen, alleen niet als jongste rijder. Maar dat maakt mij geen donder uit.


FolkertE

Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 oktober 2018 - 21:25:34
Citaat van: Sabai op 27 oktober 2018 - 21:14:24
Man wat een baal moment net. Maar wel weer mooi voor Riccardo.

Yep, ik vind het ontzettend mooi van Ricciardo na de tegenslagen die hij heeft gehad. En de rest, Max zal in de toekomst een zeker een 1e pole halen, alleen niet als jongste rijder. Maar dat maakt mij geen donder uit.
Theoretisch gezien maakt hij toch nog kans in Brazilië?

Maar maakt ook geen donder uit, jongste race winner ooit.

Tuesday

mwah, ik denk dat Max m graag had gepakt (kan nog steeds) en Vettel zal het in een mindere periode ook wel lekker vinden dat er ook nog eens wat meezit. Leuke startopstelling zo, ik denk dat de hele top 5 kans heeft om als eerste bocht 1 in te gaan.

Mickey


robbert

wel dat hij eens geen fout gemaakt heeft. Maar tijdens de race zal hij wel weer spinnen als hij een redbull wilt inhalen. De titel is voor hamilton

Wings

Niets nieuws.

Verder gun ik Danny de hele wereld maar baalde ik gisteren wel. Ik dacht dat dit kat-in-het-bakkie was en hield geen rekening met de Australiër. Ferrari en Mercedes konden hun tijd niet aanvallen maar ineens, als een duveltje uit een doosje, was daar Danny. Superjammer. Ik had Max deze we gegund. Telkens als het kan, scheelt het een haar, op Monaco na, dat was dommigheid.

Dat gezegd hebbende, ik kijk reikhalzend uit naar de race. De run na de eerste bocht kan er één worden waarover lang wordt nagepraat.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 28 oktober 2018 - 07:52:08
Wat zat er mee dan, voor Vettel?
Zijn record blijft nog ff staan. In een tijd waarin alles mis lijkt te gaan en het record er op zeker aan leek te gaan, kun je dat wel een meevaller noemen volgens mij.

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 oktober 2018 - 10:25:01
Niets nieuws.

Verder gun ik Danny de hele wereld maar baalde ik gisteren wel. Ik dacht dat dit kat-in-het-bakkie was en hield geen rekening met de Australiër. Ferrari en Mercedes konden hun tijd niet aanvallen maar ineens, als een duveltje uit een doosje, was daar Danny. Superjammer. Ik had Max deze we gegund. Telkens als het kan, scheelt het een haar, op Monaco na, dat was dommigheid.

Dat gezegd hebbende, ik kijk reikhalzend uit naar de race. De run na de eerste bocht kan er één worden waarover lang wordt nagepraat.
Ricciardo is geen geweldige starter, alles wat daar achter staat (t/m Bottas) wel. En Ferrari en Mercedes hebben natuurlijk de powerknopjes nog, dus in theorie zou dit idd zeer interessant moeten worden.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 28 oktober 2018 - 11:28:19
Citaat van: Mickey op 28 oktober 2018 - 07:52:08
Wat zat er mee dan, voor Vettel?
Zijn record blijft nog ff staan. In een tijd waarin alles mis lijkt te gaan en het record er op zeker aan leek te gaan, kun je dat wel een meevaller noemen volgens mij.

Zou dat het leed nog verzachten? Schrale troost wel.