GP RUSLAND 2018: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 30 september 2018 - 20:29:43

« vorige - volgende »

De prutser van de dag, zegt u 't maar:

Mercedes
4 (40%)
Lewis
0 (0%)
Bottas
1 (10%)
Vettel
1 (10%)
Ricciardo
1 (10%)
Ericsson
0 (0%)
Toro Rosso
3 (30%)
Gasly
0 (0%)
Honda
0 (0%)
Hartley
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Robbert65

Het komt ook omdat het hier over de inhoud gaat en niet om de ego's, het fenomeen van de fanboys die in de modus van mijn-favoriete-rijder-is-de-beste-rijder om zich heen slaan is hier niet aan de orde en we zijn geloof ik allemaal ook redelijk volwassen inmiddels ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Soms zijn er wel heftigere discussies, ook met mijzelf, maar uiteindelijk eindigt het vaak wel gewoon respectvol. Tenminste, dat is mijn ervaring. En anders negeer ik die persoon een paar dagen en dan is het ook weer klaar.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 oktober 2018 - 11:25:36
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2018 - 09:53:14
Inderdaad een combinatie van factoren, Fietser. Het afglijden, de schade het uitstapje, de tijd die het extra kost om de vleugel te vervangen, maar ook de berusting in dat er daar niets meer te halen was voor hem. Hij had een megagat naar achteren en naar voren, dus geen enkele reden om nog te pushen, wel om de auto thuis te brengen.

Het grootste verschil tussen Max en Danny is dat bij een (mechanisch)defect bij Max iets extra's toevoegt aan hoe goed zijn prestatie was, bij Ricciardo wordt het een excuus waarom het niet ging. Spanje wil ik als voorbeeld aanvoeren waar Max op P3 eindigde met een beschadigde voorvleugel. Natuurlijk had hij last maar kon prima om de problemen heen rijden.

Akkoord dat de beschadigde voorvleugel het contrast tussen beiden heeft uitvergroot (even los van het feit dat beiden in dezelfde situatie verkeerde en Ricciardo) het neemt niet weg dat de manier waarop Max de race benadert van een compleet ander level is. Niet vergeten dat afgelopen jaar slechts één inhaalactie plaatsvond en het circuit het predikaat heeft dat er niet kan worden ingehaald. Zie Max.
dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar, er kan prima ingehaald worden op het circuit. Vorig jaar was de race in het begin van het seizoen, de motoren waren nog vers en er waren geen gridstraffen. Als je de race in de normale volgorde begint wordt er vaak weinig ingehaald, dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is.
Maar goed, verder ben ik het wel met je verhaal eens. Moet wel bijgezegd worden dat Ricciardo zn seizoen in Monaco natuurlijk al geslaagd was, terwijl Max toen nog moest beginnen. Dat gecombineerd met de overstap naar Renault vind ik het vergelijken van beiden eigenlijk niet zo interessant meer.
In Monaco reed Ricciardo overigens wel goed om de problemen heen.

Matthijs

Natuurlijk, als de snelste vooraan start en de langzaamste achteraan dan wordt er niet ingehaald. Daarom werd er vorig jaar niet ingehaald en nu wel (met de twee Red Bulls achteraan). Maar er zijn wel grote verschillen tussen de circuits. Het moge toch algemeen duidelijk zijn dat er circuits zijn waar je niet in iemands slipstream kan komen, of waarbij een snelheidsverschil van 1 seconde niet genoeg is om überhaupt iets te proberen.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 04 oktober 2018 - 09:10:58
Natuurlijk, als de snelste vooraan start en de langzaamste achteraan dan wordt er niet ingehaald. Daarom werd er vorig jaar niet ingehaald en nu wel (met de twee Red Bulls achteraan). Maar er zijn wel grote verschillen tussen de circuits. Het moge toch algemeen duidelijk zijn dat er circuits zijn waar je niet in iemands slipstream kan komen, of waarbij een snelheidsverschil van 1 seconde niet genoeg is om überhaupt iets te proberen.
dat zeker, maar Sochi heeft natuurlijk een heel lang recht stuk waarop je prima kunt inhalen mits je in de laatste bochtencombinatie kunt bij blijven. Hamilton was afgelopen weekend sterk in S3 en S1, dan heb je dus prima inhalen.