GP RUSLAND 2018: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 30 september 2018 - 20:29:43

« vorige - volgende »

De prutser van de dag, zegt u 't maar:

Mercedes
4 (40%)
Lewis
0 (0%)
Bottas
1 (10%)
Vettel
1 (10%)
Ricciardo
1 (10%)
Ericsson
0 (0%)
Toro Rosso
3 (30%)
Gasly
0 (0%)
Honda
0 (0%)
Hartley
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Mickey


Fietser

Citaat van: Wings op 01 oktober 2018 - 20:00:52
Bovendien kan ik mij voorstellen dat de kritiek van Fietser van dieper komt dan alleen van deze race. De laatste keer dat Danny op het podium stond was in mei.
Dat Ricciardo - die ik zeer hoog heb zitten - wat aan het afglijden is t.o.v. zijn teamgenoot is inderdaad waar. Maar dat staat voor mij toch los van dit onderwerp: de verliezer van Sotsji. De Aussie had inderdaad een ietwat beschadigde rode stier, want een fragment van zijn voorvleugel ketste op Gasly's helm. Ook las ik ergens dat hij tijdens een kort uitstapje in ronde 5 of 6 wat rommel zou hebben opgepikt, wat volgens hem ook nadelig was. Maar of dat een feitelijke rol heeft gespeeld bij die 45 seconden achterstand op Verstappen, daar twijfel ik erg aan. Eerder denk ik dat Ricciardo's achterstand een mentale reden had i.v.m. met dat 'afglijden' uit mijn eerste zin. (in dat verband was Wings warm.) Dit alles zorgde in Sotsji in ieder geval voor verreweg het grootste verschil tussen twee teamgenoten. En gezien Ricciardo's reputatie als topcoureur vond ik dit een reden om hem de verliezer van de dag te bestempelen.
Ten slotte hoop ik vurig dat deze topcoureur (die hij m.i. is) weer snel van zich laat spreken.

Mickey

Inderdaad een combinatie van factoren, Fietser. Het afglijden, de schade het uitstapje, de tijd die het extra kost om de vleugel te vervangen, maar ook de berusting in dat er daar niets meer te halen was voor hem. Hij had een megagat naar achteren en naar voren, dus geen enkele reden om nog te pushen, wel om de auto thuis te brengen.

Matthijs

Het valt me op dat deze discussie hier gemoedelijk wordt gevoerd. Ik had op racefans.net een discussie met een buitenlandse fan waarbij ik me afvroeg wat de reden was dat Ricciardo zo bleek afstak tegen Verstappen de laatste tijd (en ik beperkte me tot de kwalificatie). Is het motivatie? Is het de auto, de afstelling? Heeft Ricciardo geen draagvlak meer binnen het team? Of is Verstappen echt gewoon beter? Ik kreeg een hele tirade over me heen dat ik weer zo'n oranje fanboy was die koste wat kost Verstappen op een voetstuk moest plaatsen en ik kreeg een heel epistel waarbij de data liet zien dat Ricciardo helemaal niet slechter was. Toen ik aangaf dat iedereen bevooroordeeld is (en dus ook hij en ik) kreeg ik helemaal de wind van voren.  ;D

robbert

ja op een andere forum was er ook een discussie dat vettel moest gestraft worden nadat hij hamilton blokte. En als verstappen dat deed, dat verstappen onmiddellijk ging gestraft worden. Vond ik ook lachwekkend toen

Sabai

Citaat van: robbert op 02 oktober 2018 - 13:26:34
ja op een andere forum was er ook een discussie dat vettel moest gestraft worden nadat hij hamilton blokte. En als verstappen dat deed, dat verstappen onmiddellijk ging gestraft worden. Vond ik ook lachwekkend toen

Maar het is wel zo

Tuesday

Citaat van: Sabai op 02 oktober 2018 - 15:49:54
Citaat van: robbert op 02 oktober 2018 - 13:26:34
ja op een andere forum was er ook een discussie dat vettel moest gestraft worden nadat hij hamilton blokte. En als verstappen dat deed, dat verstappen onmiddellijk ging gestraft worden. Vond ik ook lachwekkend toen

Maar het is wel zo
als het zo is, dan kun je het vast wel bewijzen.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Laat ik het er maar ophouden dat ik de straffen die de FIA uitdeelt erg gekleurd vind en wisspelturig

robbert

ja inderdaad, ze trekken ook ferrari altijd voor volgens vele fans....

Robbert65

Citaat van: robbert op 02 oktober 2018 - 17:59:36
ja inderdaad, ze trekken ook ferrari altijd voor volgens vele fans....
Maar heb je daar bewijs voor? :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

mja, volgens vele fans, laten ze vettel onbestraft omdat hij bij ferrari rijdt. En komen de gedachten over FIArrari. Altijd hetzelfde liedje over zulke fans....

Wings

Citaat van: Matthijs op 02 oktober 2018 - 07:12:14
Eens met Robbert65. Er is wel wat af te dingen op Verstappens opvallende inhaalrace (andere auto's gingen aan de kant, groot verschil in kwaliteit auto, geen eerlijke vergelijking met Ricciardo), maar feit is wel dat Verstappen niks aan het toeval overliet. Als er een SC zou komen (reële kans), dan was hij in de positie geweest om ervan te profiteren. Allemaal eigen verdienste.

Max dwingt af wat Schumacher ook afdwong. Tot grote ergernis van McLaren-fans destijds. Want voor Mika schoof men niet. En dat klopt. Zo zullen rijders minder snel aan de kant gaan voor Bottas, Ricciardo en Räikkönen. Dat zijn rijders van een andere categorie.

Wings

Citaat van: Mickey op 02 oktober 2018 - 09:53:14
Inderdaad een combinatie van factoren, Fietser. Het afglijden, de schade het uitstapje, de tijd die het extra kost om de vleugel te vervangen, maar ook de berusting in dat er daar niets meer te halen was voor hem. Hij had een megagat naar achteren en naar voren, dus geen enkele reden om nog te pushen, wel om de auto thuis te brengen.

Het grootste verschil tussen Max en Danny is dat bij een (mechanisch)defect bij Max iets extra's toevoegt aan hoe goed zijn prestatie was, bij Ricciardo wordt het een excuus waarom het niet ging. Spanje wil ik als voorbeeld aanvoeren waar Max op P3 eindigde met een beschadigde voorvleugel. Natuurlijk had hij last maar kon prima om de problemen heen rijden.

Akkoord dat de beschadigde voorvleugel het contrast tussen beiden heeft uitvergroot (even los van het feit dat beiden in dezelfde situatie verkeerde en Ricciardo) het neemt niet weg dat de manier waarop Max de race benadert van een compleet ander level is. Niet vergeten dat afgelopen jaar slechts één inhaalactie plaatsvond en het circuit het predikaat heeft dat er niet kan worden ingehaald. Zie Max.

Mickey

Citaat van: Matthijs op 02 oktober 2018 - 10:56:13
Het valt me op dat deze discussie hier gemoedelijk wordt gevoerd. Ik had op racefans.net een discussie met een buitenlandse fan waarbij ik me afvroeg wat de reden...

Misschien omdat hier nog maar een handjevol actieve users zijn. We vechten elkaar nog net de tent niet uit.  ;D