GP RUSLAND 2018: Sochi Autodrom

Gestart door Robbert65, 25 september 2018 - 16:19:17

« vorige - volgende »

Robbert65

Добро пожаловать на FORMULA 1 ВТБ ГРАН-ПРИ РОССИИ 2018!

Welkom bij de Grand Prix van Rusland op het Sotsji Autodrom! Dat staat er. Mooi zo. Weten we dat ook weer. (https://f1.sochiautodrom.ru/pages/event/)

Waarom wordt niemand enthousiast over die Autodrom? Tenminste, ik heb nog nooit iemand lyrisch horen jubelen over het olympische baantje. Komt dat door de races? Komt het door de layout? Komt het doordat we moedertje Rusland niet zo zien zitten? Wie zal het zeggen?

Feiten: Je kunt er inhalen, er zijn nauwelijks uitloopstroken, er staan aardig wat muren en bochten 2-5 vormen een uitdagende nekspiermartelende doordraaier die zijn weerga niet kent. Gewoon niet.

Dus op papier is het een wereldcircuit met normaal gesproken een grote kans op een wereldrace. Toch? ::)

NieuwNieuwNieuw

Zojuist is bekendgemaakt door Sauber, dat Ericsson volgend jaar testrijder wordt en dat Giovinazzi volgend jaar naast Kimi Räikkönen gaat plaatsnemen.

Britse pers weet het al zeker: Toro Rosso gaat komend weekend op enig moment bekend maken dat Daniel Kvyat terugkeert en dat Wehrlein zijn co-rijder wordt, dat Hartley dus moet uitstappen na anderhalf jaar testwerk. Laten we hopen dat hij er goed voor betaald kreeg. Het is zo'n sympathieke jongeman.

Als dat allemaal waar is blijven alleen Williams en Haas nog over om de line-up te annonceren. En dat is ook al vrij makkelijk te voorspellen;

Nu Haas Giovenazzi niet kan krijgen zal Grosjean zeer waarschijnlijk mogen blijven. Magnussen zat al niet op een schopstoel. Dus bij Haas blijft alles bij het oude, tenzij Gene ineens een konijn uit een hoed tovert en met Alex Rossi op de proppen komt, want ja, op dat moment zitten we allemaal al 3 jaar te wachten nietwaar? In de tussentijd -na een jaartje Manor F1- heeft hij een liter melk over zijn hoofd uitgestort. Goedemorgen. Da's niet niks, dan ben je tenminste een stoeltje in F1 waard. Maar goed, hij is vandaag jarig, wordt 27 en dat is oud voor Formule 1 anno 2019. Wie debuteert heeft vlashaar op de kin en moet zijn eerste vriendinnetje nog scoren. Rossi kan naar het Amerkaanse Home for the Elderly. Rondjes rijden op een kombaan. Geestdodend. Doe maar veel reclame tijdens de race, anders valt vader steeds in slaap.

Vriend Vandoorne lijkt echt geen problemen te hebben met de slagschaduw van Fernando Alonso. Hij schijnt concrete plannen te hebben de spanjool met de baard te volgen naar het slingshotparadijs dat Indy Cars heet. Amaai! Veel succes Stoffel...

Williams. Tsja. Dilemma's, dilemma's. Want:
1. Kubica heeft een clausule in de overeenkomst: "als er een stoeltje vrij komt is het voor mij!"
2. Sirotkin schijnt een doorlopend contract of een optieclausule te hebben. Als hij tenminste zo-en-zoveel centjes aan sponsormeneren kan binnenbrengen heeft hij een stoeltje. Wat nu te doen met Ocon, de eis van Wolff dat die een zitje krijgt en de consequenties voor de motorenleveringen van Mercedes?

Enfin, de Grand Prix van komend weekend:

    THURSDAY 27th SEPTEMBER       
    Formula 1    Press Conference   14:00 - 15:00
           
    FRIDAY 28th SEPTEMBER       
    Formula 1   First Practice Session   10:00 - 11:30
    Formula 1   Press Conference   12:00 - 13:00
    Formula 1   Second Practice Session   14:00 - 15:30
           
    SATURDAY 29th SEPTEMBER       
    Formula 1   Third Practice Session   11:00 - 12:00
    Formula 1   Qualifying Session   14:00 - 15:00
    Formula 1   Press Conference   15:00 - 16:00
           
    SUNDAY 30th SEPTEMBER
    Formula 1   Grand Prix (53 Laps or 120 Minutes)   13:10 - 15:10

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Wat een vlot geschreven én informerend verhaal! Compliment en dank.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 28 september 2018 - 12:23:37
Gene kon zijn konijn niet vinden: http://www.gppits.net/nieuws/haas_f1_bevestigt_beide_rijders_voor_2019/

Dank voor de complimenten Fietser :)


Ik kan een hoop andere rijders bedenken ipv Grosjean... :P

Sabai

Jammer dat Verstappen een penalty had. Zat een podium in anders. Vermakelijke race verder met wel een paar saaie momenten.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 30 september 2018 - 14:53:58
Jammer dat Verstappen een penalty had. Zat een podium in anders. Vermakelijke race verder met wel een paar saaie momenten.
wat een galavoorstelling van Max. Als Honda een beetje in de buurt kan komen van Mercedes dan kan Max het laatste stukje wel dichten. Verder was het qua actie best een leuke race, maar met de poppenkast van Mercedes (zowel in deze race als over het algemeen) kijk ik toch een beetje terughoudend. Nu dan maar lekker genieten van het wielrennen, ook al wordt je daar ook wel eens bij de neus genomen ;)

Wings

Citaat van: Sabai op 30 september 2018 - 14:53:58
Jammer dat Verstappen een penalty had. Zat een podium in anders. Vermakelijke race verder met wel een paar saaie momenten.

Dat denk ik niet. De Red Bull was hier niet snel genoeg.

Jozef

Jammerlijke race. Ik blijf zulke teamorders verafschuwen. Ik verwachtte eigenlijk dat Hamilton in de slotronden de eerste plaats zou teruggeven zoals hij dat vorig jaar in Hongarije deed (toen voor de derde plaats). Gemiste kans.

Franky R.

#barrichelloed


Ik vond de teamorder totaal onnodig. Mercedes had Ferrari in haar zak zitten. Vraag mij wel af waarom Ferrari geen snelheid had, trouwens...

robbert

Citaat van: Franky R. op 30 september 2018 - 17:15:01
#barrichelloed


Ik vond de teamorder totaal onnodig. Mercedes had Ferrari in haar zak zitten. Vraag mij wel af waarom Ferrari geen snelheid had, trouwens...

omdat mercedes stukken beter is dan ferrari. Ferrari heeft al eens bewezen dat ze het geen heel seizoen kunnen volhouden om te strijden om de titel. Zolang er alleen maar italianen in dat team zitten, gaan ze geen kampioen worden

Mickey

Citaat van: Wings op 30 september 2018 - 17:05:05
Citaat van: Sabai op 30 september 2018 - 14:53:58
Jammer dat Verstappen een penalty had. Zat een podium in anders. Vermakelijke race verder met wel een paar saaie momenten.

Dat denk ik niet. De Red Bull was hier niet snel genoeg.

Mja, Max reed nou niet bepaald langzamer dan de Ferrari's. Een andere startpositie had toch echt een betere kans op het podium geboden.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 30 september 2018 - 17:15:01
Vraag mij wel af waarom Ferrari geen snelheid had, trouwens...
Ik vroeg me net af waar Mercedes' dominantie van zaterdag plots heen was. Toch net iets meer moeite om de banden heel te houden, blijkbaar. Maar al bij al ook op zondag de sterkere combinatie.

Wings

Citaat van: Mickey op 30 september 2018 - 17:51:44
Citaat van: Wings op 30 september 2018 - 17:05:05
Citaat van: Sabai op 30 september 2018 - 14:53:58
Jammer dat Verstappen een penalty had. Zat een podium in anders. Vermakelijke race verder met wel een paar saaie momenten.

Dat denk ik niet. De Red Bull was hier niet snel genoeg.

Mja, Max reed nou niet bepaald langzamer dan de Ferrari's. Een andere startpositie had toch echt een betere kans op het podium geboden.

Volgens mij reed Max 10 seconden achter Kimi toen hij op P5 terecht kwam en is hij er 15 seconden achter geëindigd. Daarbij was sneller zijn alleen niet genoeg. Voorbeelden te over. Meer dan P5 zat hier niet in.