GP SINGAPORE 2018: Driver of the Day

Gestart door Robbert65, 17 september 2018 - 21:35:59

« vorige - volgende »

Wie was de beste gisteren?

Lewis Hamilton
Max Verstappen
Sep Vettel
Räikkönen
Ricciardo
Ocon
Stroll
Sirotkin
Magnussen
bottas
ALONSO

Robbert65

Wie was de beste rijder zondag tijdens de GP van Singapore? en waarom?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Kan niet kiezen tussen Hamilton en Verstappen. Ok Hamilton dan omdat hij gewonnen heeft. Eervolle vermelding voor Alonso (helemaal niks van gezien) en Leclerc.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 17 september 2018 - 21:53:38
Kan niet kiezen tussen Hamilton en Verstappen. Ok Hamilton dan omdat hij gewonnen heeft. Eervolle vermelding voor Alonso (helemaal niks van gezien) en Leclerc.
vanwege de eerste ronde ga ik toch voor Hamilton, al heeft Max het misschien gezien zn materiaal wel beter gedaan. Dat valt lastig in te schatten.

Jozef

Alonso, die niet eens in de lijst staat.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Dank. :D

Het mag trouwens geweten zijn dat ik niet zo'n hoge pet op heb van Alonso, maar deze race had ik echt de indruk dat hij die McLaren neergepoot heeft op een plek waar die helemaal niet thuishoort.

Fietser

Net als in Monza is het moeilijk kiezen tussen Hamilton en Verstappen. Maar nu ga ik toch voor de laatste. De winnaar reed mij iets te veel in de cruise-mode terwijl Verstappen af en toe nog best hard heeft moeten werken. Beiden waren in Singapore van de buitencategorie.

robbert

hamilton. winnen op een circuit waar mercedes eigenlijk nooit zo goed presteert, is zeer subliem. Wordt wereldkampioen!!

Tuesday

Citaat van: robbert op 18 september 2018 - 13:11:04
hamilton. winnen op een circuit waar mercedes eigenlijk nooit zo goed presteert, is zeer subliem. Wordt wereldkampioen!!
toch hebben ze er 4x gewonnen in de afgelopen 5 jaar.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 september 2018 - 16:55:12
Citaat van: robbert op 18 september 2018 - 13:11:04
hamilton. winnen op een circuit waar mercedes eigenlijk nooit zo goed presteert, is zeer subliem. Wordt wereldkampioen!!
toch hebben ze er 4x gewonnen in de afgelopen 5 jaar.
2017 was wel mede dankzij Vettel.
En 2018? Ik heb toch sterk het gevoel dat Max en Hamilton een significant verschil hebben gemaakt. Als j ziet waar Bottas en Daniel reden kan ik niet anders stellen dan dat Mercedes niet zo oppermachtig is als Hamilton doet lijken.

Al denk ik wel dat Ricciardo veel sneller kon.

Arthur

Ondanks het superieure optreden van HAM ga ik toch voor VER. 2e plek in Q en R met een auto die verre van optimaal is, dat geeft net dat extra zetje.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 september 2018 - 18:03:04
Citaat van: Tuesday op 18 september 2018 - 16:55:12
Citaat van: robbert op 18 september 2018 - 13:11:04
hamilton. winnen op een circuit waar mercedes eigenlijk nooit zo goed presteert, is zeer subliem. Wordt wereldkampioen!!
toch hebben ze er 4x gewonnen in de afgelopen 5 jaar.
2017 was wel mede dankzij Vettel.
En 2018? Ik heb toch sterk het gevoel dat Max en Hamilton een significant verschil hebben gemaakt. Als j ziet waar Bottas en Daniel reden kan ik niet anders stellen dan dat Mercedes niet zo oppermachtig is als Hamilton doet lijken.

Al denk ik wel dat Ricciardo veel sneller kon.
het is voor iedereen een lastige baan, maar als je eenmaal de sweet spot gevonden hebt kan het hard gaan. Rosberg had het in 2016, Vettel pakte vorig jaar vanuit het niets de pole en dit jaar was het enigzins verrassend Hamilton. Eerlijk gezegd zie ik het verschll met voorgaande jaren niet zo. Er zijn altijd teams/coureurs die het wel voor elkaar krijgen en teams/coureurs bij wie het net niet wil lukken. De enige constante is  RBR met een inferieure motor op plek 2 ;)

Wings

Citaat van: Jozef op 17 september 2018 - 23:43:39
Dank. :D

Het mag trouwens geweten zijn dat ik niet zo'n hoge pet op heb van Alonso, maar deze race had ik echt de indruk dat hij die McLaren neergepoot heeft op een plek waar die helemaal niet thuishoort.

Zoveel bijzonders deed hij dit keer niet. Zijn strategie pakte goed uit en de pace van de auto was goed.

Wings


Van Wijk

Zoveel bijzonders deed hij dit keer niet. Zijn strategie pakte goed uit en de pace van de auto was goed.

Niets bijzonders ? Een goede strategie en goede pace is toch redelijk bijzonder ?