GP SINGAPORE 2018, Marina Bay Street Circuit

Gestart door Robbert65, 11 september 2018 - 13:04:28

« vorige - volgende »

Robbert65



The Singapore Airlines SINGAPORE GRAND PRIX 2018

Marina Bay Street Circuit; 14, 15, 16 september 2018


Racing in the dark. Nou ja, in ledlicht dan. Erg aparte race, waar volgens mij iedereen naar uitkijkt ieder jaar. Zo'n bochtig baantje met gedoe.
Vorig jaar was de kwalificatie de grootste verrassing eigenlijk. Vettel knalde in Q3 uit het niets zijn auto op P1, de twee Red Bulls volgden. Dan Kimi en dan pas de twee Mercedessen. Enfin, de rest weet u, op zondag gingen de lampen uit en dertig seconden later waren de twee Ferrari's en Verstappen gezien, brokken in het kwadraat, vleugels vlogen hun eigen weg en wielen stuiterden over de baan.

Zo is het vaak. Iedereen denkt dat Red Bull niks te zoeken heeft op Monza. Maar kijk eens naar de kwalificatie van de laatste jaren. Zitten ze er toch goed bij? En iedereen denkt: Monaco en Singapore zijn bij uitstek circuits voor Verstappen in zijn Red Bull. Maar kijk eens naar de resultaten van de afgelopen jaren? ::).  (Met iedereen bedoel ik niet jullie hè... Met iedereen bedoel ik alle nietweters die doen alsof ze weten. En de  naschrijvers. De als-hij-het-opschrijft-zal-het-wel-waar-zijn schrijvers.)

Dus, tombola?  of een serieuze race? We zijn zo enorm verwend geraakt dit seizoen. Vorig seiozoen was al niet verkeerd, maar dit jaar is het een topjaar als het gaat om spanning in de race. Twee saaie races hadden we nog maar. De rest was zeer oké tot top. Hopen dat Singapore weer een topper wordt.

Vorig jaar verried de uitslag de verrassingen niet, die beschreef ik al, de kwalificatie en de shunt in ronde 1 die de hele top veranderde in een schroothoop.
Daniel Ricciardo werd tweede tussen Lewis en Bottas in. Verrassend zesde was Jolyon Palmer. carlos Sainz junior pakte knap de vierde plaats in zijn Toro Rosso. Perez werd vijfde, Stroll 8, Grosjean 9 en laatste was Ocon. De rest viel uit. :o



Dus het is midden september. Je gaat om 14:00(!) op de bank zitten, de TV staat aan en over tien minuten begint de race. Het is daar donker aan het worden. Na een half uur racen is de duisternis echt ingevallen en zie je door de heli camera een verlicht lint meanderen door het dichtsbevolkte land ter wereld. Niet aan wennen, niet normaal gaan vinden, die Ecclestone was zo gek nog niet. Ik had hem nog vijf jaar gegeven en dan hadden we echt races gehad waarbij de baan met sproeiers onder water werd gezet als er geen regenrace van kwam op een natuurlijke manier.

Enfin, hier de tijden:
FRI 14 SEPTEMBER 2018

10:30 - 12:00   FORMULA 1   FIRST PRACTICE SESSION
14:30 - 16:00   FORMULA 1   SECOND PRACTICE SESSION


SAT 15 SEPTEMBER 2018

12:00 - 13:00   FORMULA 1   THIRD PRACTICE SESSION
15:00 - 16:00   FORMULA 1   QUALIFYING SESSION


SUN 16 SEPTEMBER 2018
14:10 - 16:10   FORMULA 1   FORMULA 1 2018 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Mijn GOK de TOP voor deze week:

1. HAM
2. VET
3. VER
4. BOT
5. RIC
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Lekkere qwali, maar die hallelujah van Mol voor Hamilton is zwaar overdreven. Wat Max doet zou dan pas buitenaards zijn, rekening houdend met de party mode van Mercedes.

Wings

Lewis en Max zijn gewoon buitencategorie. Ik vond het briljant. Waar haalt Max die tijd vandaag? En kijk eens naar het verschil met Danny!

BMW.WilliamsF1

Hier had Max hem kunnen pakken. Lewis lag er bijna uit in Q1

FolkertE

Grappig feitje:
Vorig jaar miste Max de pole met 0,323 seconde en dit jaar met 0,319 seconde.

robbert

ja die redbulls gaan hier heel goed. Jammer van ricciardo. Maar hamilton kan nu ook zeggen dat hij op alle circuits snel is, want als je op zo'n circuit waar mercedes niet zo goed is, de pole kunt nemen, is dat subliem. Dat brengt vettel nog meer  onder druk. Ik zie de duitser weer fouten maken

Wings

Citaat van: FolkertE op 15 september 2018 - 19:09:46
Grappig feitje:
Vorig jaar miste Max de pole met 0,323 seconde en dit jaar met 0,319 seconde.

Daar is niet grappig aan.
Overigens vind ik ook dat Lewis had kunnen meewerken aan de eerste pole van Max. Met heel veel geluk kwam hij door Q1. Een beetje dankbaarheid en empathie tonen is dan niet teveel gevraagd. Hij heeft tenslotte poles, overwinningen en wereldtitels genoeg. Inhalig persoon! :-*

robbert

Citaat van: Wings op 16 september 2018 - 09:23:01
Citaat van: FolkertE op 15 september 2018 - 19:09:46
Grappig feitje:
Vorig jaar miste Max de pole met 0,323 seconde en dit jaar met 0,319 seconde.

Daar is niet grappig aan.
Overigens vind ik ook dat Lewis had kunnen meewerken aan de eerste pole van Max. Met heel veel geluk kwam hij door Q1. Een beetje dankbaarheid en empathie tonen is dan niet teveel gevraagd. Hij heeft tenslotte poles, overwinningen en wereldtitels genoeg. Inhalig persoon! :-*

als verstappen al hulp moet krijgen van een andere piloot om iets te bereiken, zeg dan wel iets over verstappen zelf. Hij moet zelf kunnen een goeie prestatie neerzetten en niet met hulp van iemand. Zo kan vettel ook zeggen, dat verstappen hamilton van de baan moet tikken om nog kans te maken op de titel

Matthijs

Citaat van: Wings op 16 september 2018 - 09:23:01
Citaat van: FolkertE op 15 september 2018 - 19:09:46
Grappig feitje:
Vorig jaar miste Max de pole met 0,323 seconde en dit jaar met 0,319 seconde.

Daar is niet grappig aan.
Overigens vind ik ook dat Lewis had kunnen meewerken aan de eerste pole van Max. Met heel veel geluk kwam hij door Q1. Een beetje dankbaarheid en empathie tonen is dan niet teveel gevraagd. Hij heeft tenslotte poles, overwinningen en wereldtitels genoeg. Inhalig persoon! :-*
Het team van Mercedes maakte mijns inziens een bijna-kapitale blunder in Q1. Het is dat Magnussen het niet voor elkaar kreeg een goede ronde te rijden, anders lag Hamilton er gewoon uit. Grosjean werd 4e in Q1 dus je moet er dan vanuit gaan dat Magnussen makkelijk de tijd van Hamilton kon verbeteren. Stel je voor, geen magistrale Hamilton op pole maar een schlemielige Hamilton op p16.

Mickey

Citaat van: robbert op 16 september 2018 - 10:48:23
Citaat van: Wings op 16 september 2018 - 09:23:01
Citaat van: FolkertE op 15 september 2018 - 19:09:46
Grappig feitje:
Vorig jaar miste Max de pole met 0,323 seconde en dit jaar met 0,319 seconde.

Daar is niet grappig aan.
Overigens vind ik ook dat Lewis had kunnen meewerken aan de eerste pole van Max. Met heel veel geluk kwam hij door Q1. Een beetje dankbaarheid en empathie tonen is dan niet teveel gevraagd. Hij heeft tenslotte poles, overwinningen en wereldtitels genoeg. Inhalig persoon! :-*

als verstappen al hulp moet krijgen van een andere piloot om iets te bereiken, zeg dan wel iets over verstappen zelf. Hij moet zelf kunnen een goeie prestatie neerzetten en niet met hulp van iemand. Zo kan vettel ook zeggen, dat verstappen hamilton van de baan moet tikken om nog kans te maken op de titel

Je irony-meter faalt.

Sabai

Het is te hopen voor Verstappen dat de Renault motor het vol gaat houden. Ik en er bang voor dat hij gaat klappen. Al het hele weekend heeft hij er problemen mee.

Wings

Laten we hopen van niet. Vaak klappen de motoren uit het niets, dus ik houd hoop. Ik denk wel dat als de motor klapt, Renault er flink van langs krijgt.

Mickey

Maar dat zal ze aan hun Franse cul roesten.

Wings