De (on)zin van straffen

Gestart door Wings, 08 september 2018 - 20:33:24

« vorige - volgende »

Matthijs

Hoezo? Stroll kreeg een straf voor het van de baan duwen van Alonso (terecht en consistent lijkt mij) en Alonso voor het als een maniak de chicane afsnijden (terecht en consequent lijkt mij). Alonso is zelf een van de grootste zeurpieten (weten jullie karma voor Palmer nog?) dus zijn objectiviteit trek ik bijna bij voorbaal al in twijfel.

Jozef

Ik heb ook geen enkele rare beslissing van de stewards gezien vandaag.

Franky R.


Matthijs

Verstappen moet ervoor zorgen niet elke keer op de penaltystip te gaan liggen, dan krijg je ook niet zo vaak een penalty. Of hij (en wij) moeten accepteren dat zijn spectaculaire rijstijl, waardoor we aan de tv gekluisterd zitten, gepaard gaat met dat hij af en toe buiten de lijntjes kleurt en een straf krijgt.

Robbert65

Verstappen moet vooral zichzelf blijven maar onmiddelijk stoppen met dat bashen vanuit zijn ondderbuik van de Stewards. Het maakt het er niet beter op zo.

Zijn onafhankelijkheidsdrang en gevoel van onaantastbaarheid gaan onherroepelijk een keer geweldig tegen hem werken.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs


Mickey

Ik vind deze balans wel prima eigenlijk. Zo spannend was het allemaal niet vandaag. Vergeet niet dat juist deze houding bijdraagt aan zijn vermeende ongenaakbaarheid. Killer instinct. Boezemt iedereen toch een beetje angst in. Twijfelaars zullen achter hem blijven, ook al zijn ze sneller. Hij heeft dezelfde fuck-you-attitude als Schumi en Senna.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2018 - 16:09:28
Citaat van: Jozef op 07 oktober 2018 - 15:30:13
Ik heb ook geen enkele rare beslissing van de stewards gezien vandaag.
http://www.gppits.net/nieuws/max_verstappen_krijgt_trap_na_extra_strafpunt_voor_incident_raeikkoenen/

Is dit een reactie op mij? Dus jij vindt het raar dat Verstappen een straf kreeg voor dat incident?

Mij deed het heel erg denken aan Maldonado in de GP van Europa 2012. Helaas voor Hamilton was er aan de buitenkant van die chicane geen grindbak, maar een muur. Maldonado kreeg er 20 seconden voor, Verstappen komt er dus nog goed vanaf maar dat is prima want de gevolgen voor Räikkönen waren ook een stuk minder erg.

Matthijs

Soms heb ik het idee dat de Nederlandse fans al die straffen opeens onzin vinden als Max ze krijgt. Het zou ons sieren wat objectiever te beoordelen. We staan er op internationale fora niet best op als Nederlandse fans.

BMW.WilliamsF1

Dat komt helaas meer door het volk wat F1 is gaan kijken sinds Max er in zit. De meeste mensen hier kijken al lang voordat Max bekend was Formule 1. De echte F1 fans snappen het dus wel, maar die zogenaamde Max fans maken er een potje van op internet. Als je sommige websites met reacties van Nederlanders leest is echt niet meer normaal. Maar goed daar gaat t hier niet om.

Ik weet niet of de 5 sec straf terecht was. Hij kwam mss wat onhandig terug de baan op, maar Kimi had daar ook op kunnen reageren. Hij zei zelf al volgende keer ga ik volle gas rechtdoor. Had ie beter kunnen doen, dan had ie zijn auto niet gesloopt en had ie ook die 5 seconden gehad wss.

Matthijs

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 07 oktober 2018 - 20:02:52
Dat komt helaas meer door het volk wat F1 is gaan kijken sinds Max er in zit. De meeste mensen hier kijken al lang voordat Max bekend was Formule 1. De echte F1 fans snappen het dus wel, maar die zogenaamde Max fans maken er een potje van op internet. Als je sommige websites met reacties van Nederlanders leest is echt niet meer normaal. Maar goed daar gaat t hier niet om.

Ik weet niet of de 5 sec straf terecht was. Hij kwam mss wat onhandig terug de baan op, maar Kimi had daar ook op kunnen reageren. Hij zei zelf al volgende keer ga ik volle gas rechtdoor. Had ie beter kunnen doen, dan had ie zijn auto niet gesloopt en had ie ook die 5 seconden gehad wss.

Inderdaad slaat dat niet op Franky.

Er zit een verschil tussen 'schuld' en 'aandeel'. Ik vond dat Verstappen de schuldige was in de aanrijding met Raikkonen (en een terechte straf), maar Raikkonen had volgens mij zelf ook een aanrijding kunnen voorkomen. Net zo met de aanrijding tussen Vettel en Verstappen. Daar vond ik dat Verstappen meer moeite had kunnen doen om een aanrijding te voorkomen, ook al vond ik hem niet schuldig.

Het is inmiddels wel duidelijk dat Verstappen track positie belangrijker vindt dan zijn auto heel houden haha.

Jozef

Het is heel simpel, hij was met 4 wielen buiten de baan en dan kom je dus terug op een manier waarbij je de anderen die wél op de baan gebleven zijn niet hindert. Hij had daar niks te zoeken in de buurt van Räikkönen, hij had meer rechtdoor moeten gaan. Dat hij op de radio nog probeerde om Räikkönen de schuld te geven was al helemaal lachwekkend. Blijkbaar kent hij de regels gewoon niet.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 07 oktober 2018 - 17:45:35
Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2018 - 16:09:28
Citaat van: Jozef op 07 oktober 2018 - 15:30:13
Ik heb ook geen enkele rare beslissing van de stewards gezien vandaag.
http://www.gppits.net/nieuws/max_verstappen_krijgt_trap_na_extra_strafpunt_voor_incident_raeikkoenen/

Is dit een reactie op mij? Dus jij vindt het raar dat Verstappen een straf kreeg voor dat incident?

Mij deed het heel erg denken aan Maldonado in de GP van Europa 2012. Helaas voor Hamilton was er aan de buitenkant van die chicane geen grindbak, maar een muur. Maldonado kreeg er 20 seconden voor, Verstappen komt er dus nog goed vanaf maar dat is prima want de gevolgen voor Räikkönen waren ook een stuk minder erg.


Nee, het sloeg niet op jouw opmerking. Al vind ik het erg overdreven dat Max na de race alsnog een strafpunt op zijn licentie krijgt. En 2012 met Maldonado was iets heel anders, naar mijn mening. Pastor bleef doorduwen, terwijl hij kansloos was.


Max volgt de regels, en wil daarbij zo weinig mogelijk tijd verliezen. Maar Kimi werd inderdaad buiten te baan gedrukt. Dus tijdstraf...Maar dan is het ronduit BIZAR dat Vettel gewoon bij Verstappen naar binnen rijdt én dan ook nog gewoon vrijuit gaat?


China? Verstappen deed daar hetzelfde en werd toen -terecht- bestraft. De FIA zorgt met dit soort gezwalk zelf voor onrust en onduidelijkheid, IMHO...



Franky R.

Citaat van: Jozef op 07 oktober 2018 - 22:00:58
Het is heel simpel, hij was met 4 wielen buiten de baan en dan kom je dus terug op een manier waarbij je de anderen die wél op de baan gebleven zijn niet hindert. Hij had daar niks te zoeken in de buurt van Räikkönen, hij had meer rechtdoor moeten gaan. Dat hij op de radio nog probeerde om Räikkönen de schuld te geven was al helemaal lachwekkend. Blijkbaar kent hij de regels gewoon niet.


Was Max rechtdoor gegaan, dan had hij op "schandelijke wijze" de chicane afgesneden...De regels is; niet afsnijden.

Jozef

#29
Als je je een keer verremt en de chicane afsnijdt, kom je daarmee weg. In Italië sneed hij ook de chicane af in duel met Bottas en kwam hij ermee weg. Dat is schering en inslag, dus ik snap niet waarom hij vandaag zo nodig helemaal naar rechts moest uitwijken. Tenzij het was om Räikkönen moedwillig in de weg te rijden?

Het incident met Vettel vond ik geen straf. Vettel gaat voor een veel te optimistische inhaalpoging, behoorlijk dom zou ik zeggen, maar hij heeft wel het recht om die poging te ondernemen. Verstappen liet wel wat ruimte, had meer ruimte kunnen laten maar is ook niet verplicht om dat te doen. Race-incident.