GP Italië: cijfer voor de race

Gestart door Jozef, 02 september 2018 - 22:11:33

« vorige - volgende »

10
1 (7.1%)
9
3 (21.4%)
8
7 (50%)
7
2 (14.3%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)
4
1 (7.1%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Jozef


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik twijfel tussen een 8 en een 9. Voor een 9 was er misschien toch net te weinig actie op de baan (non-duels met DRS buiten beschouwing gelaten). Maar als verhaallijn vind ik dit wel een bijzondere race. Ferrari dat het weekend aanving als grote favoriet en die rol op vrijdag ook leek te bevestigen. Mercedes dat zaterdag toch wel dichter kwam maar er nog steeds niet voorbij, maar Hamilton die het dan uiteindelijk toch afmaakt met een prestatie die ik toch indrukwekkend vind.

Als ze het hebben over coureurs die ook kunnen winnen als ze niet de beste auto hebben, dan wordt Hamilton niet vaak genoemd. Met deze race eist hij misschien wel een klein beetje van die status op. Het is ook nog eens een belangrijke stap in een felbevochten kampioenschap. Kan deze race de test der tijd doorstaan en ooit opgerakeld worden als sleutelmoment dat bepaalt hoe we terugkijken op de helden van deze periode? Misschien. Misschien niet. En daarom weet ik niet goed welk cijfer ik moet geven. ;D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 02 september 2018 - 22:21:49
Ik twijfel tussen een 8 en een 9. Voor een 9 was er misschien toch net te weinig actie op de baan (non-duels met DRS buiten beschouwing gelaten). Maar als verhaallijn vind ik dit wel een bijzondere race. Ferrari dat het weekend aanving als grote favoriet en die rol op vrijdag ook leek te bevestigen. Mercedes dat zaterdag toch wel dichter kwam maar er nog steeds niet voorbij, maar Hamilton die het dan uiteindelijk toch afmaakt met een prestatie die ik toch indrukwekkend vind.

Als ze het hebben over coureurs die ook kunnen winnen als ze niet de beste auto hebben, dan wordt Hamilton niet vaak genoemd. Met deze race eist hij misschien wel een klein beetje van die status op. Het is ook nog eens een belangrijke stap in een felbevochten kampioenschap. Kan deze race de test der tijd doorstaan en ooit opgerakeld worden als sleutelmoment dat bepaalt hoe we terugkijken op de helden van deze periode? Misschien. Misschien niet. En daarom weet ik niet goed welk cijfer ik moet geven. ;D
Vettel was vrij snel gezien en Kimi heeft het niveau niet meer. Knappe overwinning van Hamilton zeer zeker, maar wel tegen de nr 2 rijder (net als Vettel in bv Bahrein).

Fietser

Fraaie race, zeker voor Monza. Waarbij de aantekening dat de strijd aan kop m.i. erg spannend 'leek'. Ik dacht namelijk geen moment dat Raikkonen het zou redden tegen Hamilton. Het klassenverschil tussen de Fin en de Brit is gewoon te groot.
Ook een beetje jammer dat de strijd tussen Grosjean en de Force India's vrijwel geheel buiten beeld bleef. In plaats daarvan keken we voortdurend naar het duel tussen Verstappen en Bottas, ofschoon dat niet meer relevant was na de penalty van de Nederlander. Maar ja, dat lag aan de regie, niet aan de race, die zonder meer aantrekkelijk was. Ik zeg: 8.

Sabai

Ik snap daarom Ferrari ook niet dat ze in de kwalificatie er niet voor kozen om krimi voor Vettel te laten rijden. I.m.o is dat de grootse fout van het team dit weekend. Leverde wel een "leuke" race op. Hoewel ik er absoluut niet van heb kunnen genieten omdat ik niks met Hamilton en Mercedes heb dus geef een 7.

gloudiesaurus

Ik zeg ook een 8. Spanning aan kop en voldoende inhaalacties.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings


Van Wijk

Een acht, voor de leek misschien een beetje saai, voor de Die Hards onder ons ( iedereen hier ) was het een vermakelijke race. Jammer dat de duels op de achtergrond minder in beeld kwamen.

Franky R.

Een acht...plus een puntje erbij omdat HAM won terwijl Ferrari sterker leek in Monza... ;)

Arthur

Een dikke 8! Het leek misschien spannender dan het was maar het was uitermate vermakelijk. Prima dus!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel