GP Italië: Man van de Race

Gestart door Jozef, 02 september 2018 - 20:30:09

« vorige - volgende »

Wie was de rijder van de dag?

L. Hamilton
9 (64.3%)
K. Räikkönen
1 (7.1%)
V. Bottas
1 (7.1%)
S. Vettel
0 (0%)
M. Verstappen
1 (7.1%)
R. Grosjean
0 (0%)
E. Ocon
0 (0%)
S. Pérez
0 (0%)
C. Sainz
0 (0%)
L. Stroll
2 (14.3%)
iemand anders, namelijk...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 02 oktober 2018 - 20:30:09

Wings

Citaat van: Jozef op 02 september 2018 - 20:45:04
Ik weet niet of dit echt bezwijken onder druk was. Die chicanes op Monza zijn nu eenmaal krap, dan kan er al eens wat fout gaan. Dat maakt het in mijn ogen wel extra stoer van Hamilton dat hij er gewoon vol voor ging. Maar het had net zo goed andersom kunnen aflopen en dan was de hele F1-wereld nu weer op Hamilton aan het afgeven omdat het toch een brokkenpiloot is die niet kan presteren als hij een keer niet de snelste auto heeft...

Hamilton is completer / slimmer dan Vettel. Hij gaf Kimi wel ruimte waar Seb zijn positie niet opgeeft. Op exact hetzelfde punt. Het resultaat is dat Seb de boel stuk rijdt, Lewis wint. Dat is wel degelijk een kwaliteit verschil. 

Matthijs

Citaat van: Wings op 03 september 2018 - 20:50:18
Citaat van: Jozef op 02 september 2018 - 20:45:04
Ik weet niet of dit echt bezwijken onder druk was. Die chicanes op Monza zijn nu eenmaal krap, dan kan er al eens wat fout gaan. Dat maakt het in mijn ogen wel extra stoer van Hamilton dat hij er gewoon vol voor ging. Maar het had net zo goed andersom kunnen aflopen en dan was de hele F1-wereld nu weer op Hamilton aan het afgeven omdat het toch een brokkenpiloot is die niet kan presteren als hij een keer niet de snelste auto heeft...

Hamilton is completer / slimmer dan Vettel. Hij gaf Kimi wel ruimte waar Seb zijn positie niet opgeeft. Op exact hetzelfde punt. Het resultaat is dat Seb de boel stuk rijdt, Lewis wint. Dat is wel degelijk een kwaliteit verschil.
Hamilton was niet altijd zo sterk. In 2011 (?) reed hij continu tegen Massa aan. Maar tegenwoordig is hij op dit vlak zoveel beter dan Vettel en ik denk dat dit de (verdiende) doorslag gaat geven in het kampioenschap.

Wings

Ik kijk naar de Hamilton van nu. De Hamilton van nu is slimmer, berekender en rationeler (lees: completer) dan Seb. Seb zit er veel te emotioneel in. Daarom maakt hij telkens van die domme fouten. Bij hem knapt er iets als dingen niet gaan zoals hij dat wil en hij heeft een sterk gevoel voor rechtvaardigheid.

Matthijs

Citaat van: Wings op 03 september 2018 - 21:29:53
Bij hem knapt er iets als dingen niet gaan zoals hij dat wil en hij heeft een sterk gevoel voor rechtvaardigheid.
Kun je deze exacte woorden niet ook op Max plakken (beetje off topic)?

Franky R.

Citaat van: Wings op 02 september 2018 - 21:02:54
Niet vergeten dat die Mercedes een tank is. Deze heeft verschillende contacten overleefd. Volgens mij reed Lewis tegen het achterwiel van Seb en kwam ongeschonden uit het contact met Seb.


Klopt,


Dat zag ik pas in de derde instantie..De eerste bocht. Daar had HAM flink wat geluk mee. Maar ook VET, want die had zijn band rechtsachter ook kapot kunnen rijden...Verder vind ik het welhaast bizar hoe paniekerig Vettel kan reageren...Met Singapore 2017 als grootste voorbeeld en nu Monza 2018.

Franky R.

BTW,


Ik koos voor Stroll...Wat is er toch met die Williams. Of dat ding is alleen snel in een rechte lijn... :P

Bob Bondurant

Bottas of course, de subtiele manier waarop hij Kimi ophoudt, om niet te spreken over de manier waarop hij Max naait.

Matthijs

Citaat van: Bob Bondurant op 04 september 2018 - 00:58:04
Bottas of course, de subtiele manier waarop hij Kimi ophoudt, om niet te spreken over de manier waarop hij Max naait.
Ik weet niet of je serieus bent of niet, maar ik vond inderdaad dat Bottas de ondankbare taak die hij kreeg goed uitvoerde.

Wings

Citaat van: Franky R. op 04 september 2018 - 00:36:49
Citaat van: Wings op 02 september 2018 - 21:02:54
Niet vergeten dat die Mercedes een tank is. Deze heeft verschillende contacten overleefd. Volgens mij reed Lewis tegen het achterwiel van Seb en kwam ongeschonden uit het contact met Seb.


Klopt,


Dat zag ik pas in de derde instantie..De eerste bocht. Daar had HAM flink wat geluk mee. Maar ook VET, want die had zijn band rechtsachter ook kapot kunnen rijden...Verder vind ik het welhaast bizar hoe paniekerig Vettel kan reageren...Met Singapore 2017 als grootste voorbeeld en nu Monza 2018.

Seb zit er héél emotioneel in en is wat minder berekend / intelligent.

Wings

Citaat van: Matthijs op 03 september 2018 - 21:40:58
Citaat van: Wings op 03 september 2018 - 21:29:53
Bij hem knapt er iets als dingen niet gaan zoals hij dat wil en hij heeft een sterk gevoel voor rechtvaardigheid.
Kun je deze exacte woorden niet ook op Max plakken (beetje off topic)?

Deels. In het begin van het seizoen vond ik Max erg gretig. Het leek wel alsof hij gefrustreerd was door het snelheid te kort en wilde compenseren. Ondanks mijn kritiek -want de eerste paar races waren gewoonweg niet goed- kan ik dat plaatsen. We moeten niet vergeten dat Max pas 20 is en niet het relativeringsvermogen heeft van iemand met meer levenservaring. Als persoon / rijder moet je leren omgaan met tegenslagen. Kijk naar Hamilton 7-8 jaar geleden en nu. Lewis is veel meer in balans en steady dan toen. Max moet die ontwikkeling nog doormaken.

Robbert65

Ja, eens. Verstappen doet nu al het vierde jaar mee als volwaardig coureur. Eind van de maand wordt hij 21. Ik zat op die leeftijd nog in de bescherme omgeving van ouders en school. Was vooral bezig met meisjes, auto's en muziek. Het is onvoorstelbaar knap dat Verstappen zich als persoon en als coureur zo handhaaft op het puntje van de aandachtspyramide op zijn leeftijd. Hij is in uitspraken wel eens impulsief en uitgesproken maar hoeft toch tot nu toe geen uitspraken terug te nemen of excuus te maken. Onvoorstelbaar knap tot nu toe.

Dat hij niet op niveau Hamilton zit als het gaat om omgaan met druk, de juiste keuze maken als er iemand in de krapte van de bocht naast je zit en de goede dingen zeggen op de juiste momenten ben ik met je eens Wings. Maar Verstappen is wel een heel eind op weg. Laten we niet vergeten dat Lewis op die gebieden ook geen perfectionist is. Max is in ieder geval altijd to the point, down to earth en helder in zijn formulering, in Nederlands en  in Engels.  Dat Verstappen niet meedoet om het seizoenspodium dit seizoen komt niet op de eerste plaats door Renault. Het komt op de eerste plaats omdat hij in Azerbeidzjan crashte en Monaco en China niet gewonnen heeft door eigen fouten. Ook als hij Monaco poll had gemist en tweede was geworden zou hij 25 punten hebben gepakt en een legendarische overwinning hebben geboekt. Ricciardo had immers een motorprobleem. Volgens mij -weer eens met Wings- maakte Verstappen daar fouten doordat hij zichzelf teveel druk oplegde. Weer: hij heeft zich daar geweldig van hersteld. Monaco was de druppel (we herinneren ons allemaal het moment met H. Marko na VT3) maar van daar af aan pakt hij wel consequent punten en podia. Ongelofelijk knap hoe hij zich op jonge leefttijd rechtop staande houdt en zelfs bij de groten hoort al. 20 jaar... Goed dat jij het weer even opschreef Wings, want je wéét hoe jong Verstappen is, maar het bijzondere ervan beseffen, dat is niet dagelijks aanwezig.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Met Verstappen is het allemaal zo dubbel. Aan de ene kant doet hij soms dingen die je niet hoort te doen als 'ervaren' Formule 1-coureur met alweer ruim 50 races op de teller. Aan de andere kant is hij helemaal geen ervaren autocoureur: zijn nieuwe teamgenoot Pierre Gasly is niet alleen ouder, ook heeft hij maar liefst 3 jaar meer ervaring in single seaters.

Wings

Het is een bijzonder joch. Ik geniet van hem.