GP Italië: Man van de Race

Gestart door Jozef, 02 september 2018 - 20:30:09

« vorige - volgende »

Wie was de rijder van de dag?

L. Hamilton
9 (64.3%)
K. Räikkönen
1 (7.1%)
V. Bottas
1 (7.1%)
S. Vettel
0 (0%)
M. Verstappen
1 (7.1%)
R. Grosjean
0 (0%)
E. Ocon
0 (0%)
S. Pérez
0 (0%)
C. Sainz
0 (0%)
L. Stroll
2 (14.3%)
iemand anders, namelijk...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 02 oktober 2018 - 20:30:09

Jozef


Matthijs

Lewis. Deed alles goed. Prachtige inhaalacties op Vettel en Raikkonen in een minimaal gelijkwaardige Ferrari. Eervolle vermelding voor het team van Mercedes qua tactiek.

Tuesday

kan alleen maar Hamilton zijn. Zag het van tevoren al aankomen, maar net als Vettel vorige week pakt hij wel met volle overtuiging zn kans. Wat mij betreft mag Kimi wel weg eigenlijk.

Wings

Lewis. Was sneller, beter en foutloos.

Matthijs

In zo'n race als vandaag zie je toch dat Hamilton een completere coureur is dan Vettel. Vettel lijkt wel eens te bezwijken onder de druk. Op de baan, maar vooral in het kampioenschap.

Jozef

#5
Ik weet niet of dit echt bezwijken onder druk was. Die chicanes op Monza zijn nu eenmaal krap, dan kan er al eens wat fout gaan. Dat maakt het in mijn ogen wel extra stoer van Hamilton dat hij er gewoon vol voor ging. Maar het had net zo goed andersom kunnen aflopen en dan was de hele F1-wereld nu weer op Hamilton aan het afgeven omdat het toch een brokkenpiloot is die niet kan presteren als hij een keer niet de snelste auto heeft...

Matthijs

Citaat van: Jozef op 02 september 2018 - 20:45:04
Die chicanes op Monza zijn nu eenmaal krap, dan kan er al eens wat fout gaan. Dat maakt het in mijn ogen wel extra stoer van Hamilton dat hij er gewoon vol voor ging.
Klopt, het waren knappe en loepzuivere inhaalacties. Met races als dit verdient hij het kampioenschap.

Sabai

Vettel was gewoon teveel met Kimi bezig en liet een gat waar Hamilton gretig gebruik van maakte. Vergooid wederom zijn eigen race weg. Hamilton doet alles wat hij moet doen.

Wings

Niet vergeten dat die Mercedes een tank is. Deze heeft verschillende contacten overleefd. Volgens mij reed Lewis tegen het achterwiel van Seb en kwam ongeschonden uit het contact met Seb.

Matthijs

Citaat van: Wings op 02 september 2018 - 21:02:54
Niet vergeten dat die Mercedes een tank is. Deze heeft verschillende contacten overleefd. Volgens mij reed Lewis tegen het achterwiel van Seb en kwam ongeschonden uit het contact met Seb.
Ja inderdaad, opvallend.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 02 september 2018 - 20:30:09
U kent het verhaal.
Yep. Doe jij nu ook Cijfer voor de Race en Dork of de Day?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Dork of the Day vind ik niks toevoegen, maar cijfer voor de race neem ik er dan ook wel bij. ;)

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Twijfel tussen Verstappen en Hamilton. De eerste leverde een geweldige prestatie door Bottas (reglementair of niet) voor te blijven in zijn langzamere Red Bull. Bovendien eindigde hij relatief dicht achter de koplopers. Echt heel sterk! Maar toch kies ik voor Hamilton. Mooie gedurfde move in de openingsronde en daarna 'soeverein volgend' totdat zijn prooi stuk zat. Echt indrukwekkend, een wereldkampioen waardig.

Van Wijk

Hamilton, om de hierboven reed beschreven redenen.