GP ITALIË: Monza

Gestart door Robbert65, 29 augustus 2018 - 12:47:11

« vorige - volgende »

Matthijs

Okee, die laatste opmerking van mij slaat de discussie inderdaad dood. Die neem ik terug want je onderbouwt het uitgebreid. Wel blijft mijn mening staan dat veel Nederlanders in mijn ogen niet objectief kunnen reageren, maar dat wil ik niet op jou projecteren.

Toch vind ik dat je mijn post niet goed lees. Ik vind weliswaar ook dat consistentie in straffen soms ver te zoeken is, maar dat vind ik niet relevant omdat mijn mening is dat Verstappen niet genoeg ruimte gaf (en dus bestraft kon worden). En ik schrijf ook dat ik dit vind omdat het een recht stuk betreft. In een bocht gelden laterale krachten en geef je daardoor soms iemand onbedoeld te weinig ruimte. Op een recht stuk iemand afsnijden is bijna per definitie opzettelijk (tenzij je Bottas heet en Vandoorne niet gezien hebt...) en mag wat mij betreft wel wat strenger beoordeeld worden.

Wings

Ik lees je post wel goed maar zie het anders. Max laat in mijn beleving wel goed ruimte. In het bovenaanzicht is het goed zichtbaar en gaf bij mij ook de doorslag, want mijn eerste reactie was dat Max wel (te) weinig ruimte liet.

Daarnaast mist de actie van Bottas overtuiging. Ik gaf het geen kans van slagen en als ik Coronel en Doornbos goed heb begrepen, zij ook niet.

Wat betreft de straffen vind ik dat die wel in lijn moeten zijn met het Grand Prix weekend als het gaat om tracklimits en de interpretatie van 'iemand van de baan drukken' niet mag verschillen. Hooguit op detailniveau.

Daarbij rijdt Bottas tegen het wiel van Max met een uitwijkmogelijkheid naast zich en zit hij er na twee bochten (chargerend) weer achter. Hier was gewoon niet heel veel aan de hand dus het ingrijpen van de wedstrijdleiding vind ik dan onnodig. Laat het hen maar uitvechten op de baan.

Overigens had ik Bottas en Vettel wel voorbij gelaten. Als je anti-racen wil, krijg je anti-racen.

Matthijs

#77
Citaat van: Wings op 04 september 2018 - 08:53:21
Ik lees je post wel goed maar zie het anders. Max laat in mijn beleving wel goed ruimte. In het bovenaanzicht is het goed zichtbaar en gaf bij mij ook de doorslag, want mijn eerste reactie was dat Max wel (te) weinig ruimte liet.
Heb je een linkje voor mij? Ik heb wel gezocht maar ik kan de helicopterview niet vinden.

Citaat van: Wings op 04 september 2018 - 08:53:21
Daarnaast mist de actie van Bottas overtuiging. Ik gaf het geen kans van slagen en als ik Coronel en Doornbos goed heb begrepen, zij ook niet.
Welke actie gaf je geen kans van slagen? De inhaalactie in bocht 1? Mijn standpunt is (herhaaldelijk) dat dit geen inhaalactie is maar positioneren voor het rechte stuk erna. Omdat Verstappen er overduidelijk last van had, was het dus heel effectief. Zijn bocht en dus zijn exit zou zijn 'compromised' zoals daar in het Engels een mooie term voor is. Dit zegt hij er zelf over: ""Obviously I've seen the footage. I just defended. Of course, you try to make the space as small as possible so your turn-in to the corner is not compromised." Kortom: Verstappen geeft mijns inziens zelf aan dat het hier gaat om het positioneren voor het rechte stuk erna.

Citaat van: Wings op 04 september 2018 - 08:53:21Hier was gewoon niet heel veel aan de hand dus het ingrijpen van de wedstrijdleiding vind ik dan onnodig. Laat het hen maar uitvechten op de baan.
Ik vond het ook allemaal niet zo spannend. Ik vond een straf ook niet nodig, echter wel begrijpelijk en acceptabel. Subtiel verschil. Ze hoefden de straf niet te geven maar ze konden het wel doen, op grond van te weinig ruimte laten.

Ik lees zijn reactie ook dat hij (stiekem) toegeeft dat hij te weinig ruimte liet maar dat hij het oneens is met de straf. https://www.racefans.net/2018/09/04/verstappen-still-believes-bottas-clash-penalty-was-wrong/

Wings

Citaat van: Matthijs op 04 september 2018 - 11:49:34
Heb je een linkje voor mij? Ik heb wel gezocht maar ik kan de helicopterview niet vinden.

Ziggo.

Citaat
Welke actie gaf je geen kans van slagen? De inhaalactie in bocht 1? Mijn standpunt is (herhaaldelijk) dat dit geen inhaalactie is maar positioneren voor het rechte stuk erna. Omdat Verstappen er overduidelijk last van had, was het dus heel effectief. Zijn bocht en dus zijn exit zou zijn 'compromised' zoals daar in het Engels een mooie term voor is. Dit zegt hij er zelf over: ""Obviously I've seen the footage. I just defended. Of course, you try to make the space as small as possible so your turn-in to the corner is not compromised." Kortom: Verstappen geeft mijns inziens zelf aan dat het hier gaat om het positioneren voor het rechte stuk erna.

Ik snap prima wat de bedoeling is maar dan moet je er voor zitten, zoals Lewis bij Kimi.



CitaatIk vond het ook allemaal niet zo spannend. Ik vond een straf ook niet nodig, echter wel begrijpelijk en acceptabel. Subtiel verschil. Ze hoefden de straf niet te geven maar ze konden het wel doen, op grond van te weinig ruimte laten.

Dat gold ook voor de straf in Austin. Neemt niet weg dat de wedstrijdleiding niet consistent is.

CitaatIk lees zijn reactie ook dat hij (stiekem) toegeeft dat hij te weinig ruimte liet maar dat hij het oneens is met de straf. https://www.racefans.net/2018/09/04/verstappen-still-believes-bottas-clash-penalty-was-wrong/

Ik lees het anders. Natuurlijk kan hij een paar millimeter meer ruimte bieden maar het klopt ook dat een rijder de ruimte zo klein als mogelijk probeert te maken. Verder ligt er nog asfalt naast Bottas, wat prima benut kan worden, kijk maar naar Alonso.