F1 Belgium Spa: Gold 1 2 of 3 voor slecht ter been

Gestart door jannams1987, 04 augustus 2018 - 15:29:06

« vorige - volgende »

jannams1987

Hi all,

Ik doe mijn vader dit jaar een weekend Spa cadeau. Mijn paddock passen zijn geregeld, maar mijn grand stand nog niet. Nu is mijn vader niet meer heel erg goed ter been en ik loop een beetje vast welke tribune nu het beste is: gold 1, 2 of toch 3?

Thx alvast!

groet,
Jann

Sabai

Volgens mij wel. Je kan het ook op de plattegrond zien. Gold 3 was bij de oude busstop chiqane toch? Daar zie je ook mooie uitrem acties.

Van Wijk

Kijk inderdaad even goed op de plattegrond. Gold 3 is volgens mij bovenaan Au Rouge, dit is een redelijk pittige klim als je vanaf de hoofdingang komt.

Robbert65

Gold 3 is Eau Rouge. Alle Gold tickets zijn volgens de website van het circuit uitverkocht, maar je hebt wel kans dat er bij handelaren nog wat te vinden is.
https://www.spagrandprix.com/nl/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

jannams1987

Citaat van: Robbert65 op 05 augustus 2018 - 10:49:45
Gold 3 is Eau Rouge. Alle Gold tickets zijn volgens de website van het circuit uitverkocht, maar je hebt wel kans dat er bij handelaren nog wat te vinden is.
https://www.spagrandprix.com/nl/

Thanks! En is via de handelaren kopen wel veilig? Sportstadion.nl ziet er vrij serieus uit?

jannams1987

Citaat van: Van Wijk op 04 augustus 2018 - 19:44:37
Kijk inderdaad even goed op de plattegrond. Gold 3 is volgens mij bovenaan Au Rouge, dit is een redelijk pittige klim als je vanaf de hoofdingang komt.

De plattegrond is nog een beetje abracadabra voor mij. Omdat ik het hoogteverschil dus niet weet (of zie). ben nog een echte rookie wat dat betreft. Wel dank voor je input!

En als je het hebt over beste zicht: dan is deze bocht wel echt heel tof toch?

Van Wijk

Dat ligt ook een beetje aan wat wilt. Au rouge ( gold 3 ) is qua uitzicht natuurlijk helemaal het einde .
Dan zit je in de tribune tussen de bobo's , niets mis mee , zelf al 3 keer gezeten.

Wil je echter voor de sfeer gaan, in de bocht na Le combe boven aan het circuit ( volgens mij ? )  staat een groot scherm aan de buitenkant van de baan. Voor dit scherm liggen en zitten de Die hards die Camping C al twee nachten overleefd hebben. De sfeer is fantastisch, echter je ziet bijna niets van de track.
Met je vader samen lijkt mij dit een mindere optie :)

jannams1987

Citaat van: Van Wijk op 05 augustus 2018 - 16:43:46
Dat ligt ook een beetje aan wat wilt. Au rouge ( gold 3 ) is qua uitzicht natuurlijk helemaal het einde .
Dan zit je in de tribune tussen de bobo's , niets mis mee , zelf al 3 keer gezeten.

Wil je echter voor de sfeer gaan, in de bocht na Le combe boven aan het circuit ( volgens mij ? )  staat een groot scherm aan de buitenkant van de baan. Voor dit scherm liggen en zitten de Die hards die Camping C al twee nachten overleefd hebben. De sfeer is fantastisch, echter je ziet bijna niets van de track.
Met je vader samen lijkt mij dit een mindere optie :)

Lekker overdekt zitten en rustig aan doen is idd meer de stijl die er bij hem past ;)
Ik ga voor Au Rouge en 'helemaal het einde'. thx!

Jozef

Daarbij natuurlijk niet vergeten dat het echt wel een klimmetje is. Op de terugweg eigenlijk ook, want van onderaan Eau Rouge naar La Source is ook behoorlijk bergop.

Franky R.

Citaat van: jannams1987 op 06 augustus 2018 - 08:48:16
Citaat van: Van Wijk op 05 augustus 2018 - 16:43:46
Dat ligt ook een beetje aan wat wilt. Au rouge ( gold 3 ) is qua uitzicht natuurlijk helemaal het einde .
Dan zit je in de tribune tussen de bobo's , niets mis mee , zelf al 3 keer gezeten.

Wil je echter voor de sfeer gaan, in de bocht na Le combe boven aan het circuit ( volgens mij ? )  staat een groot scherm aan de buitenkant van de baan. Voor dit scherm liggen en zitten de Die hards die Camping C al twee nachten overleefd hebben. De sfeer is fantastisch, echter je ziet bijna niets van de track.
Met je vader samen lijkt mij dit een mindere optie :)

Lekker overdekt zitten en rustig aan doen is idd meer de stijl die er bij hem past ;)
Ik ga voor Au Rouge en 'helemaal het einde'. thx!


Geniet ervan!
Maar Eau Rouge zul je in je eentje moeten doen. Zelfs voor mensen die goed ter been zijn, is de klim naar Raidillon geen sinecure. Helemaal als het regent kun je goed uitglijden!
Is mij gelukkig niet overkomen, maar ik heb er genoeg onderuit zien gaan...

gloudiesaurus

Citaat van: jannams1987 op 05 augustus 2018 - 11:58:09
Citaat van: Robbert65 op 05 augustus 2018 - 10:49:45
Gold 3 is Eau Rouge. Alle Gold tickets zijn volgens de website van het circuit uitverkocht, maar je hebt wel kans dat er bij handelaren nog wat te vinden is.
https://www.spagrandprix.com/nl/

Thanks! En is via de handelaren kopen wel veilig? Sportstadion.nl ziet er vrij serieus uit?

Sportstadion is betrouwbaar. Onze partner BOSAReizen heeft ook nog tickets en is ook betrouwbaar  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Gold 2 is overdekt en is net na de la source.
Vanuit daar heb je uitzicht op Eau Rouge.

Gold 1 is eveneens overdekt met uitzicht op de pitsstraat.

En Gold 3 is eau rouge, ook met dakje. Maar dan heb je wel die klim zoals Franky zegt. Voor mensen die slecht ter been zijn kan dit wel moeilijk zijn denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is