GP Hongarije: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 29 juli 2018 - 21:25:07

« vorige - volgende »

Wie was de prutser van de dag?

Bottas, gepruts aan het eind, alweer....
Verstappen, had ie maar niet moeten bijtekenen bij RBR
Hülkenberg, liet kaas van brood eten door kereltje Sainz
Stroll, want Stroll, en Mol zegt het ook...
een ander, namelijk:

Robbert65

Voor mij geen echte Dork hoor, geen heel gekke dingen gezien. Maar goed, ik wijs er toch maar eentje aan: Bottas.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

voor mij dus Ferrari (zie Hongarije topic). Vettel liet het vorige week zelf liggen, maar waarom moet het altijd moeilijker gemaakt worden dan nodig? Doordat de pitstop ook nog misging werd het helemaal een drama. Jammer, toen Vettel zn voorsprong kon uitbouwen op Hamilton met nieuwe banden dacht ik echt dat er een kans was op de overwinning.

Arthur

Voor mij Bottas, wat een potlood! Sollicitatie voor een 2e coureur? Laat maar....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Dan ga ik toch voor Red Bull en dan speciaal voor Horner. Dat je teleurgesteld bent kan ik me voorstellen. Ook dat je daarvoor spicy ;) bewoordingen gebruikt. En dat je de (terechte) schuld bij de motorleverancier legt, snap ik ook, ofschoon de Fransen ook gewoon maar hun stinkende best doen. Maar excuses eisen vind ik ronduit pathetisch. Zo kunnen we nog wel even...

FolkertE

Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:23:15
Dan ga ik toch voor Red Bull en dan speciaal voor Horner. Dat je teleurgesteld bent kan ik me voorstellen. Ook dat je daarvoor spicy ;) bewoordingen gebruikt. En dat je de (terechte) schuld bij de motorleverancier legt, snap ik ook, ofschoon de Fransen ook gewoon maar hun stinkende best doen. Maar excuses eisen vind ik ronduit pathetisch. Zo kunnen we nog wel even...
Ik denk dat er ook nog wat zeer van vorige week bij kwam kijken. Rbr vroeg toen alle nieuwe onderdelen, maar kregen maar de helft. En als nog ging Ticciardo stuk.

Robbert65

Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:23:15
Dan ga ik toch voor Red Bull en dan speciaal voor Horner. Dat je teleurgesteld bent kan ik me voorstellen. Ook dat je daarvoor spicy ;) bewoordingen gebruikt. En dat je de (terechte) schuld bij de motorleverancier legt, snap ik ook, ofschoon de Fransen ook gewoon maar hun stinkende best doen. Maar excuses eisen vind ik ronduit pathetisch. Zo kunnen we nog wel even...

Helemaal eens, van excuses gaat die motor niet betrouwbaarder worden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:23:15
Dan ga ik toch voor Red Bull en dan speciaal voor Horner. Dat je teleurgesteld bent kan ik me voorstellen. Ook dat je daarvoor spicy ;) bewoordingen gebruikt. En dat je de (terechte) schuld bij de motorleverancier legt, snap ik ook, ofschoon de Fransen ook gewoon maar hun stinkende best doen. Maar excuses eisen vind ik ronduit pathetisch. Zo kunnen we nog wel even...

Ik ben het eens met je kritiek aan het adres van Red Bill. Horner doet er niet alles aan om Renault intrinsiek te motiveren om alles voor Red Bull over te hebben. Om eerlijk te zijn vind ik zijn werkwijze destructief. Renault wordt structureel tot op de schoenveters afgebrand. Vanzelfsprekend verdwijnt de wil om tot het uiterste te gaan om Red Bull te bedienen. Begrijp mij niet verkeerd, Horner hoeft van mij geen tevredenheid te veinzen, maar dit is het tegenovergestelde. Datzelfde geldt ook voor Max. Ik vond zijn reactie overdreven. Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn maar om het zo af te geven op Renault vind ik doorgeschoten in doel. Ik kan mij prima voorstellen dat dit niet in het voordeel werkt van Red Bull.

Verder vond ik Bottas Dork of the Day. Kan totaal mee met Lewis qua snelheid en vergooit vervolgens een goed resultaat door slecht verdedigingswerk. Hij weet dat Seb alleen na bocht 1 kan aanvallen én heeft meer snelheid op het rechte stuk. Dat moet je prima kunnen opvangen. En dan bij Ricciardo nog eens de fout in te gaan. Tekenend. 

Jozef

#7
Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:23:15Dan ga ik toch voor Red Bull en dan speciaal voor Horner. Dat je teleurgesteld bent kan ik me voorstellen. Ook dat je daarvoor spicy ;) bewoordingen gebruikt. En dat je de (terechte) schuld bij de motorleverancier legt, snap ik ook, ofschoon de Fransen ook gewoon maar hun stinkende best doen. Maar excuses eisen vind ik ronduit pathetisch. Zo kunnen we nog wel even...

Weet iemand waar dat bericht eigenlijk vandaan komt dat Horner excuses heeft geëist? Want ik denk dat het hier weer maar eens om een verkeerde vertaling/interpretatie gaat in Nederlandse media. Op Sky Sports, tijdens de race, zei Horner: "I'll let Cyril come up with his excuses after the race."

Dat vertaal je niet als "Cyril moet na de race met verontschuldigingen komen", maar als "Cyril zal na de race wel met zijn uitvluchten komen".

Tenzij ik ergens een interview heb gemist waarin Horner het wel expliciet over "apologies" had, maar daar vind ik althans niets van terug. Ik denk dus niet dat Horner om excuses heeft gevraagd, maar dat hij in de frustratie van het moment iets wilde zeggen als: ze zullen wel weer een uitleg hebben, maar het is ook altijd wat met die Renault.

Ik heb helemaal niks met Red Bull en met Horner, maar ik denk dat hij in dezen toch verkeerd afgeschilderd wordt.

Fietser

#8
Citaat van: Jozef op 31 juli 2018 - 12:30:49
Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:23:15Dan ga ik toch voor Red Bull en dan speciaal voor Horner. Dat je teleurgesteld bent kan ik me voorstellen. Ook dat je daarvoor spicy ;) bewoordingen gebruikt. En dat je de (terechte) schuld bij de motorleverancier legt, snap ik ook, ofschoon de Fransen ook gewoon maar hun stinkende best doen. Maar excuses eisen vind ik ronduit pathetisch. Zo kunnen we nog wel even...

Weet iemand waar dat bericht eigenlijk vandaan komt dat Horner excuses heeft geëist? Want ik denk dat het hier weer maar eens om een verkeerde vertaling/interpretatie gaat in Nederlandse media. Op Sky Sports, tijdens de race, zei Horner: "I'll let Cyril come up with his excuses after the race."

Dat vertaal je niet als "Cyril moet na de race met verontschuldigingen komen", maar als "Cyril zal na de race wel met zijn uitvluchten komen".

Tenzij ik ergens een interview heb gemist waarin Horner het wel expliciet over "apologies" had, maar daar vind ik althans niets van terug. Ik denk dus niet dat Horner om excuses heeft gevraagd, maar dat hij in de frustratie van het moment iets wilde zeggen als: ze zullen wel weer een uitleg hebben, maar het is ook altijd wat met die Renault.

Ik heb helemaal niks met Red Bull en met Horner, maar ik denk dat hij in dezen toch verkeerd afgeschilderd wordt.

Zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Ik ben (domweg!) afgegaan op de opmerking op een Nederlandse site die het (kennelijk) had vertaald naar: Ik laat Cyril na afloop bij mij komen om excuses aan te bieden. De Engelse tekst heb ik nooit gelezen, maar als die is zoals jij weergeeft dan is de vertaling inderdaad krom. In dat geval was mijn conclusie gebaseerd op een foute aanname. Excuses aan dhr. Horner. Oftewel: apologies to mr. Horner  :'(.

Robbert65

ja, dat overschrijven van elkaar is al jaren een probleem, hier en daar wordt gewoon copy/paste gehanteerd af en toe. Goede bronnen zijn Sky, Motorsport (ook NL) en Autosport. Verder AMuS en de persbureau's. Als die Nederlandse sites zijn leuk, maar baseer je mening er pas op als je het ook op GPPits of in bovengenoemde media las ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef