GP Hongarije: Driver of the Day

Gestart door Robbert65, 29 juli 2018 - 21:21:52

« vorige - volgende »

Wie was de driver of the day vandaag?

Pièrre Gasly
Carlos Sainz jr.
Fernando Alonso
Daniel Ricciardo
Lewis Hamilton
Sebastian Vettel
Kevin Magnussen
iemand anders, namelijk

Robbert65

Voor mij is de man van de dag Gasly. Sterk gereden, foutloos, goed gedaan!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Toch het meeste genoten van die 'diepe' inhaalacties van Ricciardo. Maar uiteindelijk (ook) op Gasly gestemd. Beetje in de luwte, maar erg goed bezig.
Dit gezegd hebbende: wat een verschrikkelijk oponthoud vormt het huidige kwartet oud-dienende en overbetaalde Mercedes- en Ferraricoureurs toch voor al die jonge honden. Zo jammer vanwege de matige doorstroming, bijvoorbeeld van genoemde Gasly.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:36:29
Dit gezegd hebbende: wat een verschrikkelijk oponthoud vormt het huidige kwartet oud-dienende en overbetaalde Mercedes- en Ferraricoureurs toch voor al die jonge honden. Zo jammer vanwege de matige doorstroming, bijvoorbeeld van genoemde Gasly.
Suggereer je nou dat Hamilton en Vettel met pensioen moeten gaan om plaats te maken voor de nieuwe garde?

On topic: drivers of the day: Gasly en Ricciardo.

Fietser

#3
Citaat van: Matthijs op 30 juli 2018 - 10:38:38
Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:36:29
Dit gezegd hebbende: wat een verschrikkelijk oponthoud vormt het huidige kwartet oud-dienende en overbetaalde Mercedes- en Ferraricoureurs toch voor al die jonge honden. Zo jammer vanwege de matige doorstroming, bijvoorbeeld van genoemde Gasly.
Suggereer je nou dat Hamilton en Vettel met pensioen moeten gaan om plaats te maken voor de nieuwe garde?
Nee, ik suggereer dat niet en ik vind ook niet dat iemand iets 'moet'. Vind het alleen persoonlijk jammer dat mannen als Raikkonen en Bottas (overigens om allerlei soms best begrijpelijke redenen) voorkomen dat anderen doorschuiven. En ook dat topcoureurs als Vettel en Hamilton evt. inspraak hebben op wie ze naast zich krijgen. Zou zo ik graag een Ocon met Hamilton willen vergelijken, of een Leclerc of Gasly of (alweer) Ricciardo met Vettel. Met pensioen gaan 'moet' niemand, ofschoon dat weer een ander topic is.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 10:46:21Zou zo graag een Ocon met Hamilton willen vergelijken, of een Leclerc of Gasly of (alweer) Ricciardo met Vettel.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

FolkertE

Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 10:46:21
Citaat van: Matthijs op 30 juli 2018 - 10:38:38
Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:36:29
Dit gezegd hebbende: wat een verschrikkelijk oponthoud vormt het huidige kwartet oud-dienende en overbetaalde Mercedes- en Ferraricoureurs toch voor al die jonge honden. Zo jammer vanwege de matige doorstroming, bijvoorbeeld van genoemde Gasly.
Suggereer je nou dat Hamilton en Vettel met pensioen moeten gaan om plaats te maken voor de nieuwe garde?
Nee, ik suggereer dat niet en ik vind ook niet dat iemand iets 'moet'. Vind het alleen persoonlijk jammer dat mannen als Raikkonen en Bottas (overigens om allerlei soms best begrijpelijke redenen) voorkomen dat anderen doorschuiven. En ook dat topcoureurs als Vettel en Hamilton evt. inspraak hebben op wie ze naast zich krijgen. Zou zo graag een Ocon met Hamilton willen vergelijken, of een Leclerc of Gasly of (alweer) Ricciardo met Vettel. Met pensioen gaan 'moet' niemand, ofschoon dat weer een ander topic is.
Lauda heeft gemeld dat Mercedes bijna Max had gestrikt ipv Bottas. Weet alleen niet of dat voor 2017-2018 was of 2018-2019.

Robbert65

Het enige wat Lauda daarover gezegd heeft is dat ze NIET met Verstappen hadden gesproken voor het contract met RBR werd verlengd. Of dat waar is is de vraag, maar Lauda heeft nooit beweerd dat Mercedes Verstappen begeerde voor Bottas' stoeltje bij mijn weten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Fietser op 30 juli 2018 - 09:36:29
Toch het meeste genoten van die 'diepe' inhaalacties van Ricciardo. Maar uiteindelijk (ook) op Gasly gestemd. Beetje in de luwte, maar erg goed bezig.
Dit gezegd hebbende: wat een verschrikkelijk oponthoud vormt het huidige kwartet oud-dienende en overbetaalde Mercedes- en Ferraricoureurs toch voor al die jonge honden. Zo jammer vanwege de matige doorstroming, bijvoorbeeld van genoemde Gasly.

Gasly heeft gisteren naar het kunnen van zijn auto gereden maar is niet consistent over een compleet seizoen bekeken. Ik ben gecharmeerd van de Fransman maar ik denk niet dat de beperkte doorstroom mogelijkheden hem nu dwarsbomen. Hij zal moeten blijven ontwikkelen wil hij ooit kunnen doorstromen naar Renault of Red Bull.

Wings

Seb. Prima race en maximaal. Iedere positie op eigen kracht gewonnen en zelfs een snellere Mercedes verslagen.

FolkertE

Een snellere Mercedes verslagen? En Kimi heeft hij denk ik niet helemaal op eigen kracht ingehaald. En Kimi is toch wel vriendelijk gevraagd niks bij Vettel te doen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 juli 2018 - 19:58:30
Een snellere Mercedes verslagen? En Kimi heeft hij denk ik niet helemaal op eigen kracht ingehaald. En Kimi is toch wel vriendelijk gevraagd niks bij Vettel te doen.
wat had Kimi anders kunnen doen dan? Veel dichter op Bottas ging niet, Vettel maakte daar slim gebruik van. Verder stond Kimi op de snellere band en ging Vettel voor de lange adem dus heel maakte P3 of P4 niet uit op dat moment. Gewoon een mooie inhaalactie.

Wings

Citaat van: FolkertE op 30 juli 2018 - 19:58:30
Een snellere Mercedes verslagen? En Kimi heeft hij denk ik niet helemaal op eigen kracht ingehaald. En Kimi is toch wel vriendelijk gevraagd niks bij Vettel te doen.

Zeker. Seb pakt al zijn posities op de baan zonder dat de omstandigheden daarbij helpen. Hij weet dat Mercedes sterk is op het enige punt waar hij kan aanvallen. Zelfs met DRS geopend komt hij nauwelijks dichterbij aan Bottas en er kan geen aanval plaatsen aan het einde van het rechte stuk. Ik vind het schitterend hoe hij zijn aanval vervolgens opbouwt. Hij blijft in het spoor, dwingt Bottas om zijn banden maximaal te benutten en bedenkt intussen dat hij een dummy gaat doen in de eerste bocht om vervolgens achterlangs te kruisen. Misschien had hij maar één kans om het uit te voeren. Dit is toch waar racen omdraait? Ik vond het briljant van de Duitser.

Kimi heeft hij bij de start gepakt. De strategie van Seb was gewoon ruk en er ging iets mis tijdens de bandenwissel. Daardoor kwam hij achter Bottas terecht. Omdat de banden nog goed waren kon hij niet aanvallen. Hij probeerde het wel maar Bottas had meer momentum dan hem lief is.

Ik weet niet of Ferrari nu al teamorders hanteert. In Frankrijk mocht de Fin vlak voor de neus van Seb eindigen. De order in Hockenheim zie je vaker. Twee rijders rijden op een afwijkende strategie dus laat je de één niet de ander ophouden. Iets anders dan de call van Mercedes, die het natuurlijk verloop beïnvloeden met de calls.