F1|2018|GP Hungaroring|Budapest

Gestart door Wings, 24 juli 2018 - 17:43:36

« vorige - volgende »

Mickey

Nou, valt RBR daar even tegen. Snap niet hoe Max twee seconden achter de top kan zitten.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 28 juli 2018 - 16:07:42
Nou, valt RBR daar even tegen. Snap niet hoe Max twee seconden achter de top kan zitten.
in de regen ben je misschien nog wel meer afhankelijk van de auto dan op het droog. Red Bull is zuinig op zn bandjes, misschien dan juist problemen om ze in de regen op temperatuur te krijgen? Mercedes had juist last van oververhitting en krijgt de banden in koele/natte omstandigheden blijkbaar makkelijker aan de praat.

Sabai

Kan nog best een leuke race worden.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 28 juli 2018 - 18:40:09
Kan nog best een leuke race worden.
laten we het hopen. Ik hoopte eigenlijk op een hele saaie race met Vettel en Raikkonen op de eerste startrij, maar dit jaar is er helemaal niets vanzelfsprekend. Hopelijk morgen ook niet, door de regen van vandaag heeft iedereen een vrije bandenkeus, dat kan idd wel eens interessant gaan worden. Ik denk dat Ferrari gewoon op de US gaat starten, Mercedes zal denk ik het liefst op de softs starten omdat die hen beter ligt, maar gezien het belang van track position zullen ze er misschien toch voor kiezen om de strategie van Ferrari te kopiëren (als ze daar uberhaupt informatie over hebben). Kan leuk worden, maar ook net zo goed een optocht ;)

Sabai

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2018 - 19:47:43
Citaat van: Sabai op 28 juli 2018 - 18:40:09
Kan nog best een leuke race worden.
laten we het hopen. Ik hoopte eigenlijk op een hele saaie race met Vettel en Raikkonen op de eerste startrij, maar dit jaar is er helemaal niets vanzelfsprekend. Hopelijk morgen ook niet, door de regen van vandaag heeft iedereen een vrije bandenkeus, dat kan idd wel eens interessant gaan worden. Ik denk dat Ferrari gewoon op de US gaat starten, Mercedes zal denk ik het liefst op de softs starten omdat die hen beter ligt, maar gezien het belang van track position zullen ze er misschien toch voor kiezen om de strategie van Ferrari te kopiëren (als ze daar uberhaupt informatie over hebben). Kan leuk worden, maar ook net zo goed een optocht ;)


Ik ben wel blij dat het seizoen zo lang duurt. En hoop dat het Ferrari eens mee gaat zitten.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2018 - 16:12:33
Citaat van: Mickey op 28 juli 2018 - 16:07:42
Nou, valt RBR daar even tegen. Snap niet hoe Max twee seconden achter de top kan zitten.
in de regen ben je misschien nog wel meer afhankelijk van de auto dan op het droog. Red Bull is zuinig op zn bandjes, misschien dan juist problemen om ze in de regen op temperatuur te krijgen? Mercedes had juist last van oververhitting en krijgt de banden in koele/natte omstandigheden blijkbaar makkelijker aan de praat.

Precies, regen als de great equalizer is grote onzin.

Mickey

Nu ja, maar tot een aantal jaar geleden gold dat wel.

Matthijs

Vroeger was de auto ook heel belangrijk. Het past niet in het romantische plaatje, maar Senna en Bellof hadden in Monaco 84 enorm veel voordeel van het feit dat ze zonder turbomotor (met turbolag) reden. Naast dat ze uiteraard erg goed waren. In Monza 2008 was Vettel de snelste in zijn STR maar teamgenoot Bourdais kwalificeerde zich als vierde voor die race dus de auto was top in de regen.

Ik wil absoluut niet elke heroische regenrace bagatelliseren, maar je moet ook wel een auto hebben die het mogelijk maakt.

Fietser

#23
Regen en romantiek hebben iets met elkaar. Zeker in de autosport. Stewart op de Ring, Senna op Donnington, Verstappen in Brazilië, et cetera. Maar hier was meer aan de hand, zoals hierboven ook is omschreven. Verstappen is niet zomaar 1,5 seconden langzamer dan Sainz in het natte. En wat klooide Ricciardo op zijn gele bandjes? En waarom staan die FA's bijna achteraan? Techniek, keuzes en omstandigheden kunnen elkaar flink bijten.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 29 juli 2018 - 07:50:00
Vroeger was de auto ook heel belangrijk. Het past niet in het romantische plaatje, maar Senna en Bellof hadden in Monaco 84 enorm veel voordeel van het feit dat ze zonder turbomotor (met turbolag) reden. Naast dat ze uiteraard erg goed waren. In Monza 2008 was Vettel de snelste in zijn STR maar teamgenoot Bourdais kwalificeerde zich als vierde voor die race dus de auto was top in de regen.

Ik wil absoluut niet elke heroische regenrace bagatelliseren, maar je moet ook wel een auto hebben die het mogelijk maakt.
klopt, maar Vettel was wel een seconde sneller dan Bourdais. Als ik gisteren zie dat Hamilton 2 tiende sneller is dan Bottas, die voor zover ik mij herinner nog nooit wat gepresteerd heeft in de regen, dan  vraag ik mij af of de rijder er nog wel toe doet. Volgens mij wordt het steeds minder.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 29 juli 2018 - 08:22:34
Regen en romantiek hebben iets met elkaar. Zeker in de autosport. Stewart op de Ring, Senna op Donnington, Verstappen in Brazilië, et cetera. Maar hier was meer aan de hand, zoals hierboven ook is omschreven. Verstappen is niet zomaar 1,5 seconden langzamer dan Sainz in het natte. En wat klooide Ricciardo op zijn gele bandjes? En waarom staan die FA's bijna achteraan? Techniek, keuzes en omstandigheden kunnen elkaar flink bijten.
die race in Brazilië is ook zwaar overschat. Tuurlijk was het mooi om te zien, maar geniet daar dan gewoon van en ga er niet direct allemaal dingen aan ophangen.

Mickey

Ja inderdaad. Net als Senna op Donington. Schumacher in Barcelona. Zegt allemaal niks natuurlijk. Het ligt gewoon aan de auto.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 29 juli 2018 - 08:22:34
Regen en romantiek hebben iets met elkaar. Zeker in de autosport. Stewart op de Ring, Senna op Donnington, Verstappen in Brazilië, et cetera. Maar hier was meer aan de hand, zoals hierboven ook is omschreven. Verstappen is niet zomaar 1,5 seconden langzamer dan Sainz in het natte. En wat klooide Ricciardo op zijn gele bandjes? En waarom staan die FA's bijna achteraan? Techniek, keuzes en omstandigheden kunnen elkaar flink bijten.
die gele bandjes waren in Q1, daar kwam ie uiteindelijk wel door. In Q2 stond iedereen aan het begin op de verkeerde banden. Alleen Vettel niet, wat ik overigens een rare beslissing vond. Gaat het mis, wordt je gewoon 15e. Als er nou wat te winnen viel in Q2 was het een goede gok geweest, maar als 10 van de 15 doorgaan moet je gewoon doen wat de meerderheid doet.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 29 juli 2018 - 14:47:01
Ja inderdaad. Net als Senna op Donington. Schumacher in Barcelona. Zegt allemaal niks natuurlijk. Het ligt gewoon aan de auto.
die staken er echt met kop en schouders boven uit. 2 tiende op Bottas pakken vind ik niet bijzonder. Verstappen in Brazilië zit daar wat mij betreft tussenin.

Tuesday

gelopen koers, Mercedes blijft op P1 en 2, Vettel is met zn gele banden geen gevaar voor een undercut, dus Mercedes kan gewoon cruisen naar de overwinning.