GP DUITSLAND: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 23 juli 2018 - 09:56:25

« vorige - volgende »

Wie was de prutser van de dag op Hockenheim?

Leclerq wegens dweilerig rijden
Stroll,  want iedereen zegt het
Vandoorne, wegens uitvallen en toch weer niet
Verstappen, wegens intermediate en toch maar niet
Vettel, wegens boem is huilie huilie

Robbert65

Leclerq viel me tegen maar Vettel krijgt mijn stem. Geeft hij het WK hier weg???
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


FolkertE

Stroll, Leclerc en Vettel mijn nominaties. En ook al maalt iedereen wel eens fouten, Vettel gooit hier coor de 2de keer een overwinning weg. Misschien zelfs een 3de keer als je Ferrari mag geloven in Frankrijk.

Mickey

En misschien wel een WK. Net als Singapore vorig jaar cruciaal was.

Matthijs

Sja, lastig. Vettel maakt een klein remfoutje (net als Verstappen een paar ronden eerder) maar hij doet dat op een ongelukkige plek zonder runoff. Natuurlijk moet je dan extra voorzichtig zijn en is het weldegelijk een fout. Het was gewoon een klein foutje met grote gevolgen.

Wings

Citaat van: Mickey op 23 juli 2018 - 10:32:36
Stroll natuurlijk. Ongezien.

Die viel toch uit met een technisch malheur? Verder vind ik Red Bull en McLaren de dorks van de dag. Een goed resultaat te grabbel gegooid door een wel héél wilde gok. Dat sloeg nergens op. Tijdens de wissel schreef ik al 'bye bye race'.

Tuesday

Vettel en het strategische team van Ferrari die met de vroege pitstop van Kimi en vervolgens het treuzelen met de teamorder wat Vettel veel tijd (en mogelijk bandenslijtage) heeft gekost.
Het idee van RBR om voor inters te gaan terwijl al duidelijk was dat Leclerc daar voor meter op ging was uiteraard ook geniaal.

Matthijs

Makkelijk roepen. Verstappen zei dat toen hij de call maakte het nat was in sector 1 en 2 en hij verwachtte dat sector 3 ook nat zou worden (werd het ook, zie Vettel). Bovendien had hij een voorsprong van 50 seconden op de nummer 5 dus eigenlijk niks te verliezen. Uiteidenlijk pakte het slecht uit en hadden ze beter moeten coachen vanaf de pitmuur, maar niks mis met een beetje gokken.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 23 juli 2018 - 19:31:31
Makkelijk roepen. Verstappen zei dat toen hij de call maakte het nat was in sector 1 en 2 en hij verwachtte dat sector 3 ook nat zou worden (werd het ook, zie Vettel). Bovendien had hij een voorsprong van 50 seconden op de nummer 5 dus eigenlijk niks te verliezen. Uiteidenlijk pakte het slecht uit en hadden ze beter moeten coachen vanaf de pitmuur, maar niks mis met een beetje gokken.
nummer 5 was op dat moment nog Hamilton, die zat er zo'n 10 seconden achter. Verder waren er al een aantal auto's gestopt voor intermediates en die waren 20 seconden langzamer, de mensen op slicks reden nog steeds onder de 1:20. Een gokje is prima, maar als je er dan zo naast zit kom je wat mij betreft toch echt wel in aanmerking voor de flater van de dag.

Matthijs

Wat je zegt is helemaal waar, ik stond ook tegen de tv te roepen dat het de verkeerde keus was. Maar toch, als je denkt dat nú het moment is dat het harder gaat regenen en een gokje jou niet veel kost, ja dan kan ik het me wel voorstellen. Het is vervelend dat hij zijn plek verloor aan Hamilton, maar op een koude baan had Verstappen het met oude softs waarschijnlijk niet gered tegen de nieuwe hypers van Hamilton.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 23 juli 2018 - 23:00:50
Wat je zegt is helemaal waar, ik stond ook tegen de tv te roepen dat het de verkeerde keus was. Maar toch, als je denkt dat nú het moment is dat het harder gaat regenen en een gokje jou niet veel kost, ja dan kan ik het me wel voorstellen. Het is vervelend dat hij zijn plek verloor aan Hamilton, maar op een koude baan had Verstappen het met oude softs waarschijnlijk niet gered tegen de nieuwe hypers van Hamilton.
dat laatste denk ik ook niet. Uiteindelijk hadden ze niet veel te verliezen, maar ik vond het er wel heel knullig uit zien.  Op zich goed dat ze het over een andere boeg gooiden, er lag misschien een klein kansje, maar misschien moet je juist in zo'n situatie wel iets geduldiger zijn en kijken hoe het zich ontwikkeld en dan misschien een iets kleinere gok nemen.

Matthijs

#11
Dat denk ik ook.

Edit: toch wil ik er iets aan toevoegen. Het weer 'voorspellen' is wel wat meer dan naar buienradar kijken. Spyker reed in 2007 vooraan door te switchen naar regenbanden toen het nog droog was. Achteraf is het gegokt en verloren en op het moment zelf was ik het oneens met de bandenwissel, maar in de basis kan ik het wel waarderen om een gokje te nemen.

Robbert65

Ik herinner me dat helemaal niet :S Was het Sutil of Albers?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 24 juli 2018 - 10:59:09
Ik herinner me dat helemaal niet :S Was het Sutil of Albers?
Geen van beide helaas. Albers werd gewipt en eenmalig vervangen door Marcus Winkelhock.

Citaat van: WikipediaDe race ging van start onder een dreigende hemel, maar tijdens de start was het nog droog. Beide Ferrari's namen de leiding, gevolgd door Fernando Alonso. Iedereen was op slicks gestart, behalve debutant Markus Winkelhock in de Spyker die zijn banden wisselde na de opwarmronde en hierdoor vanuit de pits startte. Lewis Hamilton moest na de eerste ronde de pits in vanwege een lekke band. De keuze van Spyker om Markus Winkelhock binnen te halen voor regenbanden was de juiste, want nog voordat er een volle ronde was afgelegd begon het al te regenen. Vrijwel iedereen dook meteen weer de pits in voor regenbanden, waardoor Markus Winkelhock aan de leiding kwam te liggen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Europa_2007


Ik besef dat de situatie anders is dan dit weekend, ik wil het voorbeeld alleen aandragen om aan te geven dat het soms geen kwaad kan om een gokje te wagen. Max gaf een mogelijke podiumplek op met deze gok, maar als de gok goed uitpakte had hij kunnen winnen en in het slechtste geval 5e.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 24 juli 2018 - 11:36:23
Citaat van: Robbert65 op 24 juli 2018 - 10:59:09
Ik herinner me dat helemaal niet :S Was het Sutil of Albers?
Geen van beide helaas. Albers werd gewipt en eenmalig vervangen door Marcus Winkelhock.

Citaat van: WikipediaDe race ging van start onder een dreigende hemel, maar tijdens de start was het nog droog. Beide Ferrari's namen de leiding, gevolgd door Fernando Alonso. Iedereen was op slicks gestart, behalve debutant Markus Winkelhock in de Spyker die zijn banden wisselde na de opwarmronde en hierdoor vanuit de pits startte. Lewis Hamilton moest na de eerste ronde de pits in vanwege een lekke band. De keuze van Spyker om Markus Winkelhock binnen te halen voor regenbanden was de juiste, want nog voordat er een volle ronde was afgelegd begon het al te regenen. Vrijwel iedereen dook meteen weer de pits in voor regenbanden, waardoor Markus Winkelhock aan de leiding kwam te liggen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Europa_2007


Ik besef dat de situatie anders is dan dit weekend, ik wil het voorbeeld alleen aandragen om aan te geven dat het soms geen kwaad kan om een gokje te wagen. Max gaf een mogelijke podiumplek op met deze gok, maar als de gok goed uitpakte had hij kunnen winnen en in het slechtste geval 5e.
ik ben het helemaal met je eens hoor, maar zelfs de gokjes moet je wel zo zorgvuldig mogelijk afwegen. Er was idd niet zoveel te verliezen, dat ze in waren voren een gokje kan ik dus wel begrijpen, maar de manier waarop begrijp ik niet, er zaten juist mogelijk nog betere kansen aan te komen, dan kun je beter ff afwachten.