GP DUITSLAND: Hockenheim

Gestart door Robbert65, 18 juli 2018 - 13:57:44

« vorige - volgende »

Robbert65



Onderweg naar de verlokkende kant van Europa, de Egeïsche zee, de Alpen, Tirol, Toscane. Op die weg kwamen we er allemaal vele keren langs, het bord langs de snelweg: Hockenheim. En altijd namen we ons voor: "daar ga ik een keer heen met een Grand Prix, want dat is toch best dichtbij". En toch kwam het er bij de meesten van ons niet van, in ieder geval niet voor mij.

Het moet er toch een keertje van komen. Voor je het weet is er geen Duitse Grand Prix meer. De Duitsers worstelen om de een of andere reden al jaren met het businessmodel van de Duitse Grand Prix. Nadat er lange tijd twee waren (Hochenheim voor Duitsland en Nürburgring voor Europa of Luxemburg) is er dus wel wat veranderd. Zijn de Duitsers Formule 1 moe?

Met Sebastian Vettel, Mercedes en Nico Hülkenberg hebben ze toch alle reden tot belangstellen. Je kunt alle kanten op momenteel, Ferrari, Mercedes, samen goed voor drie kwart tot tachtig procent van de podiaplekken en vind je dat allemaal te obligaat? Nou, dan kies je voor een van de sypmathiekste rijders op de grid, Nico.

Maar Hockenheim worstelt met de kosten en opbrengstenbalans van de GP's. We gaan komend weekend meemaken hoeveel Nederlanders voor Max Verstappen gaan juichen in Duitsland en zo de Duitste Grand Prix misschien nieuw leven inblazen. Net als dat gebeurde in België twee jaar geleden.

Collega BMW.Williams was zo goed een knijter van een Preview http://www.gppits.net/magazine/gp_duitsland_preview/ te schrijven (complimenten Roel), waarvan we de aanvangstijden maar even kopiëren:

Tijdschema:

Vrijdag 20 juli 2018

Vrije training 1:  11:00 – 12:30
Vrije training 2:  15:00 – 16:30

Zaterdag 21 juli 2018

Vrije training 3: 11:00 – 12:00
Kwalificatie:   15:00 – 16:00

Zondag 22 juli 2018

Race:    15:10 – 17:10

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs


Robbert65

Citaat van: Matthijs op 18 juli 2018 - 22:02:25
Mooie post!
Alles voor mijn vrienden van dit forum, Matthijs ;)  Dank!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

ha ha, herkenbaar. Misschien als ze m verplaatsen naar September en weer op de oude lay out gaan racen dat het er nog eens van gaat komen.

Bob Bondurant


Jozef

En dat is dus waarom zo veel mensen een hekel hebben aan Ferrari.

Bob Bondurant

En dit is dan weer de reden dat uw forum nog zoveel succes heeft.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 juli 2018 - 16:06:49
En dat is dus waarom zo veel mensen een hekel hebben aan Ferrari.
waarom precies? ik dacht dat jij geen interesse meer had in F1?

Bob Bondurant


Jozef

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2018 - 16:52:00
Citaat van: Jozef op 22 juli 2018 - 16:06:49
En dat is dus waarom zo veel mensen een hekel hebben aan Ferrari.
waarom precies? ik dacht dat jij geen interesse meer had in F1?

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat doet er ook niet toe en is ook nog eens geheel off-topic, maar voor een koffiekransje ben je welkom in m'n mailbox.

Een hekel omdat ze de rangorde vervalsen en strijd wegnemen. Helaas heeft Mercedes dat tweede ook net gedaan (al kon Bottas zo te zien toch niet echt volgen na die ene poging).

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 juli 2018 - 17:01:21
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2018 - 16:52:00
Citaat van: Jozef op 22 juli 2018 - 16:06:49
En dat is dus waarom zo veel mensen een hekel hebben aan Ferrari.
waarom precies? ik dacht dat jij geen interesse meer had in F1?

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat doet er ook niet toe en is ook nog eens geheel off-topic, maar voor een koffiekransje ben je welkom in m'n mailbox.

Een hekel omdat ze de rangorde vervalsen en strijd wegnemen. Helaas heeft Mercedes dat tweede ook net gedaan (al kon Bottas zo te zien toch niet echt volgen na die ene poging).
nee, Bottas was het ineens kwijt ;) ook wel logisch met 10 ronden nieuwere banden. Ik kan het Mercedes niet kwalijk nemen, ik was al verbaasd dat Valterri uberhaupt zo dichtbij kwam. Wat Ferrari betreft; weer een uberdomme strategie die ze uiteindelijk weer duur is komen te staan. Dat ze Vettel er voorbij laten is volkomen logisch gezien de verschillende strategiën, maar doe het dan ook gewoon direct, dit kostte Vettel gewoon tijd en banden.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 juli 2018 - 17:01:21
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2018 - 16:52:00
Citaat van: Jozef op 22 juli 2018 - 16:06:49
En dat is dus waarom zo veel mensen een hekel hebben aan Ferrari.
waarom precies? ik dacht dat jij geen interesse meer had in F1?

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat doet er ook niet toe en is ook nog eens geheel off-topic, maar voor een koffiekransje ben je welkom in m'n mailbox.
hier vandaan:
Citaat van: Jozef op 02 juli 2018 - 23:19:04
Ik nomineer mezelf. Ik begon net een beetje mijn interesse in dit F1-seizoen te verliezen en heb daarom de race niet gekeken.

Wings

Citaat van: Jozef op 22 juli 2018 - 17:01:21
Een hekel omdat ze de rangorde vervalsen en strijd wegnemen. Helaas heeft Mercedes dat tweede ook net gedaan (al kon Bottas zo te zien toch niet echt volgen na die ene poging).

Ferrari liet Kimi in Oostenrijk voor Seb finishen. Mercedes doet dat niet bij hun rijders. Al jaren niet trouwens. Ik weet niet hoe vaak Rosberg brandstof moest besparen als hij weer sneller was dan Lewis. Die hekel aan Ferrari is misplaatst als rangorde vervalsen de motivatie is. Tenzij je een groter hekel hebt aan Mercedes. 


Wings

Ik ben benieuwd of Lewis wegkomt met het afsnijden van de bocht. Hij rijdt de pit naar binnen, en snijdt vervolgens de bocht af. Ik ben niet voor straffen maar deze vind ik wel erg discutabel.

Tuesday

Citaat van: Wings op 22 juli 2018 - 17:39:44
Citaat van: Jozef op 22 juli 2018 - 17:01:21
Een hekel omdat ze de rangorde vervalsen en strijd wegnemen. Helaas heeft Mercedes dat tweede ook net gedaan (al kon Bottas zo te zien toch niet echt volgen na die ene poging).

Ferrari liet Kimi in Oostenrijk voor Seb finishen. Mercedes doet dat niet bij hun rijders. Al jaren niet trouwens. Ik weet niet hoe vaak Rosberg brandstof moest besparen als hij weer sneller was dan Lewis. Die hekel aan Ferrari is misplaatst als rangorde vervalsen de motivatie is. Tenzij je een groter hekel hebt aan Mercedes.
ach ja, je weet hoe dat werkt. Het valt me alleen tegen dat een slimme gozer als Jozef ook aan deze selectieve verontwaardiging meedoet. En hoe kwam Raikkonen uberhaupt voor Vettel? Als dat op eigen kracht was geweest, dan was een teamorder misschien ongepast, maar in dit geval volkomen logisch. Dom van Ferrari om daar zo lang mee te wachten.