Gok de Pole [11] Grand Prix van Duitsland - Hockenheim

Gestart door BMW.WilliamsF1, 15 juli 2018 - 22:11:36

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Gok de Pole 2018
 

 
Grand Prix van Duitsland - Hockenheim

Na een reeks van 3 podiumplekken voor Max Verstappen viel hij helaas uit in Engeland. Er waren problemen met de remmen. Lewis Hamilton had ook geen geluk. Na een tik op zijn achterwiel door Raikkonen moest hij zich terug knokken en werd alsnog 2e. Vettel won de race.

De komende race is ook meteen de thuisrace voor Sebastian Vettel, kan hij hier weer winnen? Het is natuurlijk de Grand Prix van Duitsland op Hockenheim. De Grand Prix is na een jaar afwezigheid weer terug op de kalender. Ook is dit de thuisrace van het team van Mercedes. Ook zij zitten weer op een goed resultaat te wachten om de aansluiting met Ferrari in het WK te behouden. Uiteraard gaan we ook de pole weer gokken, dus weer veel succes! :)

Je kunt je tijd gokken tot vrijdag 20 juli 11:00 CET

Hockenheimring:



Kwalificatieband:



Eerder gereden poles op Hockenheim:

2016: 1:14.363, Nico Rosberg - Mercedes
2014: 1:16.540, Nico Rosberg - Mercedes


Tussenstand:

01 - (2459 punten) = Arthur *
02 - (2422 punten) = Matthijs *
03 - (2387 punten) = JS JTD *
04 - (2314 punten) = Sphinx *
05 - (2235 punten) = Tuesday *
06 - (2221 punten) = Mickey *
07 - (2200 punten) = Robbert65 *
08 - (2143 punten) = BMW.WilliamsF1
09 - (2116 punten) = FolkertE *
10 - (2061 punten) = Henk1987 *

*) Joker gebruikt


Klik hier voor de Gok de Pole website met het reglement en eerdere standen.

FolkertE

1,11,333.



Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

JS JTD

1:12.583

Matthijs

1:11,311


Matthijs

Ja precies, net als Silverstone toen ik - ahum - laatste werd.


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 17 juli 2018 - 20:25:23
Citaat van: Matthijs op 17 juli 2018 - 19:19:32
1:10,848
nieuw asfalt? ;)
Ik vind er dit jaar serieus geen peil op te trekken. In Silverstone lag er inderdaad nieuw asfalt. De bochtensnelheid was bizar, veel bochten volgas en zelfs soms met DRS open. Dat betekent niet alleen een hogere bochtensnelheid maar ook een hogere snelheid op het rechte stuk. Dat in combinatie met de sterkere motoren, een recept voor bizar lage rondetijden. Het bleek allemaal enorm mee te vallen. Misschien lag het aan de slechte kwaliteit van de asfaltlaag maar vaak kan ik er geen vinger achter leggen dit jaar.

Robbert65

olgens mij werden de tijden in Silverstone vooral negatief beinvloed door dat bandenschaven van Pirelli (op verzoek van Mercedes...)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 19 juli 2018 - 14:55:37
olgens mij werden de tijden in Silverstone vooral negatief beinvloed door dat bandenschaven van Pirelli (op verzoek van Mercedes...)
Heb je daar in de kwalificatie met verse banden ook last van?

Robbert65

ja, het lekkerste stukkie zit er niet meer op toch?  Alsof je de vetrand van de karbonade snijdt voordat je 'm bakt... :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

denk dat het voornamelijk de hoge baantemperatuur was in combinatie met het nieuwe asfaltlaag die veels te hobbelig was om de beloofde 1 seconde extra tijdwinst te bewerkstelligen. Al met al denk ik toch dat het voorspellen/gokken juist makkelijker is geworden, alleen is het lastiger om verschil te maken omdat we vaak met zn allen vlak bij elkaar zitten en juist bij die laatste paar tienden wordt het een loterij. Een vleugje meer wind of een wolkje waardoor het asfalt wat afkoeld kan dan al het verschil maken en daarnaast ben je uiteraard ook nog afhankelijk van de vorm van de coureurs.