GP GROOT BRITTANNIË: Silverstone

Gestart door Robbert65, 04 juli 2018 - 21:35:04

« vorige - volgende »

Sabai

Die inhaal actief van vettel op bottas was ook briljant.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 08 juli 2018 - 18:44:15
Het is geen emotie, het is gejank en op onvolwassen wijze omgaan met tegenslagen. Hij tetst eraf door Kimi, waarvan ik begrijp dat je baalt, maar de klaagzang hierna was ronduit kinderachtig. Te meer omdat hij roeptoetert over schade, die hij niet heeft, terwijl hij dan de snelste man op de baan is en vervolgens dat aanstellerige gedrag bij een uitstekend resultaat. Ik trek dat vrij slecht, zoals je merkt.
dat deed Kimi ook met zn 'I have no front end...' en nog een hele hoop geschreeuw over de radio. Laat die coureurs toch lekker hun gang gaan en wees blij dat je mee mag luisteren met iets wat eigenlijk helemaal niet voor ons (kijkers) bedoeld is.

Wings

Citaat van: Mickey op 08 juli 2018 - 18:44:15
Het is geen emotie, het is gejank en op onvolwassen wijze omgaan met tegenslagen. Hij tetst eraf door Kimi, waarvan ik begrijp dat je baalt, maar de klaagzang hierna was ronduit kinderachtig. Te meer omdat hij roeptoetert over schade, die hij niet heeft, terwijl hij dan de snelste man op de baan is en vervolgens dat aanstellerige gedrag bij een uitstekend resultaat. Ik trek dat vrij slecht, zoals je merkt.

Heerlijk. Over Seb werd recent nog geschreven dat hij gefrustreerd zou raken nadat het misging in Frankrijk. Maar ziehier wie nu over het plasje gaat. Lewis laat zich gek maken en kan nog steeds niet omgaan met druk. Als alles gaat zoals gepland is hij briljant, zit het niet mee, is hij snel uit zijn huisje. Lewis zit vastgeroest in zijn comfortzone en wordt er nu uitgehaald door Ferrari. Dat trekt hij slecht.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 08 juli 2018 - 20:49:32
Citaat van: Mickey op 08 juli 2018 - 18:44:15
Het is geen emotie, het is gejank en op onvolwassen wijze omgaan met tegenslagen. Hij tetst eraf door Kimi, waarvan ik begrijp dat je baalt, maar de klaagzang hierna was ronduit kinderachtig. Te meer omdat hij roeptoetert over schade, die hij niet heeft, terwijl hij dan de snelste man op de baan is en vervolgens dat aanstellerige gedrag bij een uitstekend resultaat. Ik trek dat vrij slecht, zoals je merkt.
dat deed Kimi ook met zn 'I have no front end...' en nog een hele hoop geschreeuw over de radio. Laat die coureurs toch lekker hun gang gaan en wees blij dat je mee mag luisteren met iets wat eigenlijk helemaal niet voor ons (kijkers) bedoeld is.

Die boordradio hoort er al jaren bij. Is gewoon voor het publiek, weet iedereen, niets nieuws onder de zon. Seb kan er soms wat van,  Kimi een enkele keer, maar Hamilton slaat werkelijk alles. Wat. Een. Wijf.

En het is niet alleen het geklaag, masr het onvolwassen gedrag na afloop en als klap op de vuurpijl Ferrari van opzet betichten. Wanker.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 08 juli 2018 - 21:45:40
Citaat van: Tuesday op 08 juli 2018 - 20:49:32
Citaat van: Mickey op 08 juli 2018 - 18:44:15
Het is geen emotie, het is gejank en op onvolwassen wijze omgaan met tegenslagen. Hij tetst eraf door Kimi, waarvan ik begrijp dat je baalt, maar de klaagzang hierna was ronduit kinderachtig. Te meer omdat hij roeptoetert over schade, die hij niet heeft, terwijl hij dan de snelste man op de baan is en vervolgens dat aanstellerige gedrag bij een uitstekend resultaat. Ik trek dat vrij slecht, zoals je merkt.
dat deed Kimi ook met zn 'I have no front end...' en nog een hele hoop geschreeuw over de radio. Laat die coureurs toch lekker hun gang gaan en wees blij dat je mee mag luisteren met iets wat eigenlijk helemaal niet voor ons (kijkers) bedoeld is.

Die boordradio hoort er al jaren bij. Is gewoon voor het publiek, weet iedereen, niets nieuws onder de zon. Seb kan er soms wat van,  Kimi een enkele keer, maar Hamilton slaat werkelijk alles. Wat. Een. Wijf.

En het is niet alleen het geklaag, masr het onvolwassen gedrag na afloop en als klap op de vuurpijl Ferrari van opzet betichten. Wanker.
nee hoor, het is nog steeds de teamradio waarvan er soms wat op tv uitgezonden wordt. Natuurlijk weten de coureurs dat het mogelijk uitgezonden kan worden, maar het is daarnaast wel de enige manier om met je team te communiceren dus zeg je in eerste instantie vooral wat jij denkt dat van belang is. Dat zo'n aanrijding je onzeker maakt over het functioneren van de auto is vrij logisch, zoals gezegd had Kimi hetzelfde terwijl daar voor ons ook weinig tot niets van te merken was.
Dat laatste ben ik het op zich wel mee eens, op dat moment was de 1e ronde al anderhalf uur geleden, dan moet je het toch wel op kunnen brengen om Brundle en het publiek ff te woord te staan.

Sabai

Hij was uitgeput zei hij later. Ik geloof hem wel

Mickey

^^

Feit blijft dat die radio een mooi inkijkje geeft in het hoofd van de coureur en hoe hij denkt. En uit dat inkijkje maak ik op dat hij zichzelf maar alvast indekt door te roepen dat de auto schade heeft. Er was nogal wat overtuigingskracht nodig om hem van het tegendeel te overtuigen.

Robbert65

Citaat van: Wings op 08 juli 2018 - 21:01:21
Citaat van: Mickey op 08 juli 2018 - 18:44:15
Het is geen emotie, het is gejank en op onvolwassen wijze omgaan met tegenslagen. Hij tetst eraf door Kimi, waarvan ik begrijp dat je baalt, maar de klaagzang hierna was ronduit kinderachtig. Te meer omdat hij roeptoetert over schade, die hij niet heeft, terwijl hij dan de snelste man op de baan is en vervolgens dat aanstellerige gedrag bij een uitstekend resultaat. Ik trek dat vrij slecht, zoals je merkt.

Heerlijk. Over Seb werd recent nog geschreven dat hij gefrustreerd zou raken nadat het misging in Frankrijk. Maar ziehier wie nu over het plasje gaat. Lewis laat zich gek maken en kan nog steeds niet omgaan met druk. Als alles gaat zoals gepland is hij briljant, zit het niet mee, is hij snel uit zijn huisje. Lewis zit vastgeroest in zijn comfortzone en wordt er nu uitgehaald door Ferrari. Dat trekt hij slecht.

Eens, Vettel is echt veel sterker, mentaal, dan vorig jaar, dat is vandaag gebleken. Dat terwijl Lewis piept en jankt over de radio zodra er iets afwijkends gebeurt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Arthur

Citaat van: Wings op 08 juli 2018 - 21:01:21
Citaat van: Mickey op 08 juli 2018 - 18:44:15
Het is geen emotie, het is gejank en op onvolwassen wijze omgaan met tegenslagen. Hij tetst eraf door Kimi, waarvan ik begrijp dat je baalt, maar de klaagzang hierna was ronduit kinderachtig. Te meer omdat hij roeptoetert over schade, die hij niet heeft, terwijl hij dan de snelste man op de baan is en vervolgens dat aanstellerige gedrag bij een uitstekend resultaat. Ik trek dat vrij slecht, zoals je merkt.

Heerlijk. Over Seb werd recent nog geschreven dat hij gefrustreerd zou raken nadat het misging in Frankrijk. Maar ziehier wie nu over het plasje gaat. Lewis laat zich gek maken en kan nog steeds niet omgaan met druk. Als alles gaat zoals gepland is hij briljant, zit het niet mee, is hij snel uit zijn huisje. Lewis zit vastgeroest in zijn comfortzone en wordt er nu uitgehaald door Ferrari. Dat trekt hij slecht.

Exact, zowel Mickey als Wings, de comfortzone van easywinning is voorbij! Net zoals Vettel het ervaren heeft bij zijn tijd bij Red Bull. En Vettel was de eerste die geconfronteerd werd met Max en later Hamilton [this guy] die ondervond dat alleenheerschap en onaantastbaarheid niet oneindig is! Frustratie uit zich in klagen, janken, pijntjes en onrecht [?]... Bewustwording dat het niet allemaal meer vanzelfsprekend is!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Ik snap dat gefit op coureurs nooit zo. Alle coureurs doen het. Hamilton, Alonso, Vettel, Max, Dan, Kimi. Alleen persoonlijke voorkeuren maakt het verschil of je het kan verdragen of niet.

Ik heb genoten en stoornme zelden echt aan een coureur op radio.
Laat ze lekker. Rijden met 340 over de baan met hartslag 200 en vol met adrenaline.

Wat ik opmerkelijk vind is dat mensen dan altijd klagen over een coureur, maakt het voor mij best ironisch. Vraag me altijd af hoe iemand zelf zou reageren midden in zo'n race.

Comfortzone of niet, geklaag of niet, hij zet wel een wereld prestatie neer. Natuurlijk helpt de Auto ook, maar hij gleed door het veld heen.

Arthur

Met zo'n auto door het veld heen? Man, vergelijk het met een driewieler tegen een speedbike. Tot P6 was het werkelijk door het veld heen cruisen. En dan komt HAM nog heel goed weg die SC en de teamorder waardoor hij uiteindelijk P2 behaalt! Om nu van een wereldprestatie te spreken? Dan ga ik toch eerder voor Raikkonen met die 10 seconden penalty!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ik begrijp de lofzang ook niet helemaal. Natuurlijk keurig teruggekomen maar dat is ook het minste wat je mag verwachten.

Robbert65

Nou, dat vond ik wel erg overdreven. Je kunt niet verwachten dat iemand maar even na een spin van helemaal achteraan het podium bereikt. Natuurlijk is die Mercedes erg snel ten opzichte van de rest, maar het blijft voor mij een grote prestatie. En het is iets dat we vaker hebben gezien, maar wel zeldzaam is.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Dat zagen we Seb een week eerder ook doen. De top 6 is een klasse op zichzelf, zeker op een powercircuit als Silverstone. De rijders buiten de top 6 doen niet eens de moeite om verdedigende lijnen te rijden als zij ten prooi vallen van de Silberpfeile van Lewis. Met groot gemak wist hij zijn voorgangers voorbij te rijden. De rest deed de SC en zijn teamgenoot.