GP GROOT BRITTANNIË: Silverstone

Gestart door Robbert65, 04 juli 2018 - 21:35:04

« vorige - volgende »

Wings

McLaren is knettergek als ze dat doen. Haas, McLaren en Force India staan heel kort bij elkaar. Een paar punten kan een paar plaatsen schelen en dus een paar miljoen. Renault is ook niet heel ver weg. Daarnaast heeft McLaren geen financiële issues. Ik geloof niet in het benadelen van een rijder.

FolkertE

Citaat van: Wings op 07 juli 2018 - 20:35:26
McLaren is knettergek als ze dat doen. Haas, McLaren en Force India staan heel kort bij elkaar. Een paar punten kan een paar plaatsen schelen en dus een paar miljoen. Renault is ook niet heel ver weg. Daarnaast heeft McLaren geen financiële issues. Ik geloof niet in het benadelen van een rijder.
Met alle respect voor Alonso, hij staat wel bekend om het contractueel afdwingen van een 1ste rijders positie. Sinds Trulli in 2004 Alonso met kleine regelmaat versloeg en hem zelfs op punten heeft geklopt, heeft Alonso altijd een 2de rijder naast zich gehad. Dan wel in contract, dan wel in talent.
Dat Trulli 3 races voor het einde van het seizoen er uit werd gegooid zegd wel wat. Ok hij had soms zijn mindere races, maar toch.

In 2006 beschuldigde Alonso Rebault openlijk voor het opzetrelijk tegenwerken van zijn titel in China.
In 2007 was Alonso furieus omdat hij niet de beloofde eerste rijderspositie kreeg die hem beloofd was. De eerste rijderspositie jreeg hij wel gedurendr de eerste 5 races, maar toen bleek dat Hamilton niet onder deed voor Alonso, werd dat gelijk getrokken. Tot het befaamde Hongaarse toneelstuk aan toe.

In 2008 had hijnzelfs een teamgenoot die moedeillig voor Alonso de muur in wilde rijden. Welliswaar ook uit eigenbelang, maar Alonso was de grote winnaar.
Duitsland 2010 is weer een volgend stukje. En Monaco, waar Vandoorne werd opgeoffered om Max achter zich te houden, was het laatste.

Ik ben er ook erg van overthigd dat het bij Mclaren niet gelijknis qua behandeling.

Van Wijk

Ik geloof niet in benadelen van een rijder.


Dat geloof ik ook niet. Wat ik wel geloof is dat Alonso altijd het "prime " materiaal krijgt en dat Vandoorne als een soort " test " rijder voor Alonso fungeert. Of dit met financiële middelen te maken heeft laat ik in het midden.
Gezien de gebeurtenissen bij McLaren de laatste tijd zou ik ook mijn mond houden als ik Vandoorne was.
Of dat in de toekomst door McLaren of andere teams gewaardeerd wordt, we zullen het zien.
Hoe is gezegde ook al weer, spreken is zilver, zwijgen is goud?

Sabai

Ik geloof het wel. Alonso krijgt vaak als eerste en als enige de nieuwe updates en vandoorne een race later.Alonso is een geweldige coureur maar geen pretje om naast te rijden volgens mij.

Wings

@Folkert: een voorkeursbehandeling moet ergens over gaan. Indertijd streed Alonso om wereldkampioenschappen. Dan wil je zo min als mogelijk punten laten liggen. Het teambelang prevaleert boven het individueel belang. Briatore gaf Alonso in 2007 gelijk en waarschuwde McLaren dat de titel nog wel eens uit hun handen kon glippen. De flamboyante Italiaan kreeg gelijk. Kimi won het wereldkampioenschap.

Het incident in Singapore had niets te maken met Alonso maar was een incident op zichzelf. Als ik er nu aan terugdenk heb ik het donkerbruin vermoeden dat het een noodkreet was van Flaav. Alonso werd gelinkt aan Ferrari en wilde winnen. Renault was niet competitief, Alonso doodongelukkig. Hem het idee geven dat hij kon winnen en Renault stappen maakt, zou hem op andere gedachten kunnen brengen.

Citaat van: FolkertE op 07 juli 2018 - 21:34:21
Ik ben er ook erg van overthigd dat het bij Mclaren niet gelijknis qua behandeling.

Ik niet. Het zou nergens op slaan namelijk. McLaren zit in een situatie waar ieder puntje broodnodig is dus gaan zij geen rijder benadelen. Dat zou geen hout snijden.

In Monaco had Alonso uitzicht op punten, Vandoorne niet. Dan zet je in op het beste paard. Dat gebeurt werkelijk overal en bij elk team.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 07 juli 2018 - 21:41:38
Dat geloof ik ook niet. Wat ik wel geloof is dat Alonso altijd het "prime " materiaal krijgt en dat Vandoorne als een soort " test " rijder voor Alonso fungeert.

Dat laatste geloof ik wel. Al zal hij niet in dienst van Alonso rijden maar zal Alonso zich meer bezighouden met de afstelling van de auto. Hij heeft simpelweg meer ervaring. Intussen verzamelt Stoffel data zodat McLaren bijvoorbeeld de banden kan lezen om zo een strategie te bepalen. Of materiaal kan testen. Vervolgens kopieert Stoffel de afstelling van Alonso.

Verder kan ik mij één incident bedenken en dat is dat Stoffel zijn vleugel moest afstaan aan Alonso in Austin. McLaren had één vleugel meegenomen en deze in eerste instantie bij de Belg op de auto gezet. Toen bleek dat de Belg een gridstraf zou krijgen wegens het uitwisselen van motoronderdelen is de vleugel naar Alonso gegaan.

Hoe je het ook wendt of keert, ik geloof niet dat dit het verschil verklaart. Het zal best wel eens iets kunnen schelen maar de verschillende rollen is niet dé oorzaak. Als dat wel het geval is en Stoffel in snelheid niet onderdoet voor misschien wel de beste rijder van het veld hoeft hij zich geen zorgen te maken voor de toekomst en zal McLaren hem behouden. 

Wings

Citaat van: Sabai op 08 juli 2018 - 10:50:44
Ik geloof het wel. Alonso krijgt vaak als eerste en als enige de nieuwe updates en vandoorne een race later.Alonso is een geweldige coureur maar geen pretje om naast te rijden volgens mij.

Dan is Alonso degene die materiaal moet testen en Stoffel die zich bezighoudt met de set-up. :) In Austin kreeg Stoffel -in eerste instantie- de nieuwe vleugel. Pas nadat bleek dat hij motoronderdelen moest uitwisselen en een gridstraf zou krijgen, ging de vleugel naar Alonso die uitzicht had op Q3 en punten.

Het probleem is dat McLaren vaak op de rand van punten reed en Alonso structureel degene was die de punten kon pakken. Dan heeft het al gauw de schijn dat de één wordt bevoordeeld, terwijl een strategie in de race op basis van de situatie en kansen tot stand komt. Monaco is daar een voorbeeld van. Op Paul Ricard was het Vandoorne die voorbij aan Alonso werd geloodst.

Wings

Sow, wat een fantastische race zeg! Boh. Dit is Formule 1 in optima forma.

Sabai

Citaat van: Wings op 08 juli 2018 - 17:00:03
Sow, wat een fantastische race zeg! Boh. Dit is Formule 1 in optima forma.

En dat al een aantal races op rij. Dit seizoen is tot nu toe de mooiste sinds jaren.

Mickey

Leuke race ja, maar heb me doodgeërgerd aan het geklaag en de lichaamstaal achteraf van Hamilton. Wat een triest mannetje is het toch.

Mol ook wel een van zijn dieptepunten vandaag, misser op misser.

Arthur

Dikke 10 deze race. Alleen jammer was weer het gejank van Hamilton over een beschadigde auto die subliem was. Verwend kind, zo komt hij over, nog erger dan Vettel was. En Raikkonen, ik bedoel maar  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Klagen is menselijk. Dat doen wij ook en veelal aan de lopende band. ;)

Tuesday

Citaat van: Mickey op 08 juli 2018 - 17:10:43
Leuke race ja, maar heb me doodgeërgerd aan het geklaag en de lichaamstaal achteraf van Hamilton. Wat een triest mannetje is het toch.
ze hebben allemaal hun eigenaardigheden, ik heb daar nooit zoveel moeite mee. Beetje emotie hoort erbij al had ik gedacht dat ie uiteindelijk wel redelijk tevreden zou zijn met deze 2e plaats.
Mooie race idd, al vond ik de eerste SC wel discutabel, dat had ook prima met een VSC afgehandeld kunnen worden, dan was die 2e SC er ook niet gekomen. Had er toch alle schijn van dat de SC, die bedoeld is om de veiligheid te verhogen misbruikt wordt om het spektakel te verhogen. Er ging ook een enorm gejuich op toen de SC werd aangekondigd.

Mickey

Het is geen emotie, het is gejank en op onvolwassen wijze omgaan met tegenslagen. Hij tetst eraf door Kimi, waarvan ik begrijp dat je baalt, maar de klaagzang hierna was ronduit kinderachtig. Te meer omdat hij roeptoetert over schade, die hij niet heeft, terwijl hij dan de snelste man op de baan is en vervolgens dat aanstellerige gedrag bij een uitstekend resultaat. Ik trek dat vrij slecht, zoals je merkt.

Van Wijk

Dit was een wedstrijd waarbij ik sinds lang geleden in mijn TV kroop, binnen in huis via Play Sports, buiten in de men's cave via Rtbf. Afhankelijk van de lokatie van vrouw , kinderen en honden keek ik naar de wedstrijd, waarbij ze tussen ca 16:30 en 17:00 echt wel doorkregen dat ze mij NU even met rust moesten laten ......:)