GP GROOT BRITTANNIË: Silverstone

Gestart door Robbert65, 04 juli 2018 - 21:35:04

« vorige - volgende »

Robbert65

https://twitter.com/i/status/885837119930945537
Vettel vorig jaar, inrijden Brooklands op Silvestone

We horen graag voorspellingen, meningen, roddels en achterklap, nieuws, geruchten en verwachtingen, verslagen, opmerkingen, achtergronden en verhalen van vroeger.

Wellicht ook hier en daar een mening en een voorzichtige discussie? Maar altijd op de voor ons zo gebruikelijke vriendschappelijke wijze :D

Heren, alle ruimte op het topic voor de komende Grand Prix van Groot Brittannië! Brand los!

de tijden voor ons in Nederland als volgt:
Data en tijden:

Vrijdag 6 juli 2018
Practice 1   11:00 – 12:30
Practice 2   15:00 – 16:30

Zaterdag 7 juli 2018
Practice 3   11:00 – 12:00
Qualifying   15:00 – 16:00

Zondag 8 juli 2018
Race   15:10 – 17:10

De voorbeschouwing alhier:
http://www.gppits.net/magazine/gp_groot_brittanie_de_voorbeschouwing/

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Het zijn de races zoals Canada, Frankrijk en Oostenrijk, waardoor ik er van baal dat Max zijn koppie heeft laten hangen in het begin van het seizoen. Als hij wel foutloos was geweest, stond hij nu aan de leiding. Horner en Marko hebben het ook over titelkandidaad zijn.

Maar Silverstone heb ik altijd een gave baan gevonden. Was mijn favorite baan met Grand prix van accolade in de jaren 80/90.

Ik heb een vermoeden dat RBR hier best goed kan gaan.
Ferrari zal volgens eigen zeggen een lastig weekend krijgen en Mercedes zal toch even achter de oren krabbelen na Oostenrijk.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 juli 2018 - 08:18:35
Het zijn de races zoals Canada, Frankrijk en Oostenrijk, waardoor ik er van baal dat Max zijn koppie heeft laten hangen in het begin van het seizoen. Als hij wel foutloos was geweest, stond hij nu aan de leiding.
ja, als iedereen foutloos was geweest dan had de stand er sowieso heel anders uitgezien. Om nog maar te zwijgen van pech (Bottas) en ongelukkige (V)SC's. Als Stroll wat meer talent had en een betere auto had hij ook zo maar aan de leiding kunnen staan.

Matthijs

De agressie die Max een DNF bezorgde in Bahrein, zorgde juist voor de overwinning in Oostenrijk. Het is dus niet helemaal fair om alleen de slechte resultaten te schrappen.

Tuesday

en vandaag heeft ie m weer in de muur gehangen.. hij lijkt toch echt een probleem te hebben met de auto van dit jaar.
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/239604/verstappen-crasht-tijdens-tweede-training-silverstone

BMW.WilliamsF1

Mwoh das mss wat hard. Iedereen maakt weleens een foutje en hij reed ook op die harde band. Laten we ff de reactie van hem zelf afwachten.

BMW.WilliamsF1

Ah op zijn eigen site staat het. Hij wilde te hard gaan op de harde band. Ja niet slim, weer wat geleerd :)

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 06 juli 2018 - 17:03:53
Mwoh das mss wat hard. Iedereen maakt weleens een foutje en hij reed ook op die harde band. Laten we ff de reactie van hem zelf afwachten.
wat is daar hard aan? qua snelheid zit het wel goed, maar hij maakt veel meer fouten dan de afgelopen jaren. De auto lijkt hem soms te verrassen.

Mickey


Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 06 juli 2018 - 17:03:53
Mwoh das mss wat hard. Iedereen maakt weleens een foutje en hij reed ook op die harde band. Laten we ff de reactie van hem zelf afwachten.

Prima om een fout te maken in VT1 en VT2. De grens wordt opgezocht dus een slippertje hoort erbij. Morgen worden de punten verdeeld en vandaag de startpositie bepaald. Dan moet je er staan en is er geen ruimte voor een fout.

Wings

McLaren zal wel gek zijn om Vandoorne te behouden. Het gat met Alonso is veel te groot.

Wings

Leclerc naar Q3. Wat doet hij het toch goed!

Wings

Lewis op pole maar met een marginaal verschil. Kan morgen leuk worden!

Matthijs

Het wordt echt beschamend voor Ricciardo. Na Max' versnellingsbakproblemen en zijn verloren FP2 door die crash, verwachtte ik dat Daniel eindelijk weer eens het kwalificatieduel zou (kunnen) winnen. Maar hij kwam nooit in de buurt, ook zonder DRS-problemen.

Van Wijk

McLaren zal wel gek zijn om Vandoorne te behouden. Het gat met Alonso is veel te groot.


Steeds meer krijg ik het vermoeden dat de 2 coureurs niet met " gelijke zwaarden " vechten.
Heel frustrerend voor 1 van de coureurs, die hier waarschijnlijk niets over naar buiten mag brengen ,
omdat hij dan zijn stoeltje kwijt is.