GP OOSTENRIJK: Zeltweg, Spielberg

Gestart door Robbert65, 27 juni 2018 - 14:19:25

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Van Wijk op 01 juli 2018 - 22:29:03
Leuke wedstrijd, genoten van het Orange legioen.
Max die wint ( doordat de mercedessen uitvallen, damm...is dat niet als eens eerder gebeurt ? ), maar toch respect!
Wat Wings terecht aanhaalt, ik begrijp niet Ferrari geen team orders uitdeelde.
Dat kunnen hele dure punten worden aan het eind van het seizoen.

Max zat al voor de Mercedes voordat hij uitviel. Hamilton had zonder strategische fout zijn banden ook aan gort gereden

robbert

Citaat van: FolkertE op 02 juli 2018 - 00:35:27
Wat mij opviel is dat , als ik mij niet vergis, Max inhaal actie niet eens is onderzocht. Het ging om turn 3 incident involving cars 7 and 33, en dat was waar Kimi wijd ging en pardoes voor/naast verstappen op de baan kwam en ook lichtelijk naar buiten duwde.

En, met oog op Hamiltons 2 stop, vreet Mercedes nieuwe updat misschien de banden? Of heeft Hamilton te veel moeten pushen? Rbr lijkt de pace te hebben om er bij te zitten. Kan nog heel leuk worden dit jaar.

mja, ik weet het nog niet. De meeste hadden daar last van. Ook redbull, ricciardo moest ook 2x binnen komen. En de race mocht ook niet veel langer duren voor verstappen, want die zijn banden zagen er ook niet meer goed uit. Daardoor kon ferrari zo dicht komen plots. De meeste hadden ongeveer dezelfde slijtage


FolkertE

Citaat van: robbert op 02 juli 2018 - 06:46:40
Citaat van: FolkertE op 02 juli 2018 - 00:35:27
Wat mij opviel is dat , als ik mij niet vergis, Max inhaal actie niet eens is onderzocht. Het ging om turn 3 incident involving cars 7 and 33, en dat was waar Kimi wijd ging en pardoes voor/naast verstappen op de baan kwam en ook lichtelijk naar buiten duwde.

En, met oog op Hamiltons 2 stop, vreet Mercedes nieuwe updat misschien de banden? Of heeft Hamilton te veel moeten pushen? Rbr lijkt de pace te hebben om er bij te zitten. Kan nog heel leuk worden dit jaar.

mja, ik weet het nog niet. De meeste hadden daar last van. Ook redbull, ricciardo moest ook 2x binnen komen. En de race mocht ook niet veel langer duren voor verstappen, want die zijn banden zagen er ook niet meer goed uit. Daardoor kon ferrari zo dicht komen plots. De meeste hadden ongeveer dezelfde slijtage
Volgens mij konden De banden nog wel even door.
Maar RBR had de motor afgeknepen om problemen te voorkomen.

Van Wijk

Wat mij opviel is dat , als ik mij niet vergis, Max inhaal actie niet eens is onderzocht. Het ging om turn 3 incident involving cars 7 and 33, en dat was waar Kimi wijd ging en pardoes voor/naast verstappen op de baan kwam en ook lichtelijk naar buiten duwde.


Volgens mij is dit tegen het eind van de wedstrijd wel even voorbij gekomen: No further action?

robbert

mja, het moet zijn dat het niet zo erg was, anders ging raikkonen ook geklaagd hebben

C.G. de Beaufort

Citaat van: FolkertE(..)Maar RBR had de motor afgeknepen om problemen te voorkomen.

https://www.motorsport.com/f1/news/verstappen-engine-turned-down-after-ricciardo-failure-1054513/

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: robbert op 02 juli 2018 - 13:39:31
mja, het moet zijn dat het niet zo erg was, anders ging raikkonen ook geklaagd hebben
dat tikje maakte wel net het verschil, maar was zo licht en waarschijnlijk onbewust dat je daar moeilijk een straf voor kunt geven. Zoals Max en Kimi beiden aangaven, een duel op het scherpst van de snede, zonder schade, daar moeten de stewards zich gewoon lekker buiten houden.

Robbert65

En dat doen ze dan ook gelukkig. (Eindelijk) Zelfs als Conoley én Warwick achter de groene tafel zitten... Mooimooimooi.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Van Wijk op 02 juli 2018 - 12:44:40
Wat mij opviel is dat , als ik mij niet vergis, Max inhaal actie niet eens is onderzocht. Het ging om turn 3 incident involving cars 7 and 33, en dat was waar Kimi wijd ging en pardoes voor/naast verstappen op de baan kwam en ook lichtelijk naar buiten duwde.


Volgens mij is dit tegen het eind van de wedstrijd wel even voorbij gekomen: No further action?

Dat ging over het contact tussen Max en Kimi een paar bochten verder.

Arthur

Citaat van: Wings op 01 juli 2018 - 17:57:24
Citaat van: Robbert65 op 01 juli 2018 - 11:59:15
Citaat van: robbert op 30 juni 2018 - 23:06:30
mja, het is niet goed voor de spanning in het kampioenschap. Hamilton kan hier zo makkelijk uitlopen op vettel, en zo is de titel een stuk dichterbij. En vettel kan bij de start weer iemand aanraken en zo nog een straf krijgen....
Volkomen irrelevant. Vettel hindert een rijder onreglementair en krijgt dus straf. De gevolgen voor de spanning in het WK doen daarin totaal niet ter zake. Als de stewards daar rekening mee gaan houden is dat corrupt, voortrekken van betere teams en rijders in de standings.

Was begin van Q2. Sainz kon door naar Q3 en had dus geen nadeel. Dit soort dingen kun je prima afwikkelen met een reprimande. Verder ben ik verbaasd dat Ferrari Kimi voor Seb laat finishen.

Dat vond ik dus ook, gezien het geringe verschil had ik verwacht dat ze Vettel er wel voor hadden geteamorded [wat een flutwoord].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel