GP OOSTENRIJK: Zeltweg, Spielberg

Gestart door Robbert65, 27 juni 2018 - 14:19:25

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Geweldig. Toen hij virtueel eerste lag en Lewis niet wegliep wist ik dat het kon. Wat een race.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 01 juli 2018 - 11:59:15
Citaat van: robbert op 30 juni 2018 - 23:06:30
mja, het is niet goed voor de spanning in het kampioenschap. Hamilton kan hier zo makkelijk uitlopen op vettel, en zo is de titel een stuk dichterbij. En vettel kan bij de start weer iemand aanraken en zo nog een straf krijgen....
Volkomen irrelevant. Vettel hindert een rijder onreglementair en krijgt dus straf. De gevolgen voor de spanning in het WK doen daarin totaal niet ter zake. Als de stewards daar rekening mee gaan houden is dat corrupt, voortrekken van betere teams en rijders in de standings.
op zich heb je gelijk hoor, maar toch kunnen ze dit soort dingen ook prima oplossen met een reprimande. Volgens mij is dat in het verleden ook vaak genoeg gebeurd. Sainz kon gewoon door naar Q3, niks aan de hand. Sowieso gebeurd het iedereen wel eens en iedereen heeft er wel eens hinder van, zolang er geen hele gekke dingen gebeuren kunnen ze dit prima op zn beloop laten. Als je minder straffen wilt, dan kun je beginnen met dit soort pietluttigheden waar geen enkele opzet in het spel is en de gevolgen ook minimaal zijn.

Tuesday

gisteren en in het begin van de race dacht ik dat het WK wel gelopen was, maar de progressie van Mercedes lijkt nu mogelijk toch ten kostte te gaan van de betrouwbaarheid. Hopelijk gaat het toch nog een tijdje spannend blijven en wie weet kunnen Max en RBR zich ook in het gevecht mengen? Mooi om het Wilhelmus weer eens te horen iig. Helaas niet bij het voetbal, maar op deze manier klinkt het bijna net zo goed.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 01 juli 2018 - 11:59:15
Citaat van: robbert op 30 juni 2018 - 23:06:30
mja, het is niet goed voor de spanning in het kampioenschap. Hamilton kan hier zo makkelijk uitlopen op vettel, en zo is de titel een stuk dichterbij. En vettel kan bij de start weer iemand aanraken en zo nog een straf krijgen....
Volkomen irrelevant. Vettel hindert een rijder onreglementair en krijgt dus straf. De gevolgen voor de spanning in het WK doen daarin totaal niet ter zake. Als de stewards daar rekening mee gaan houden is dat corrupt, voortrekken van betere teams en rijders in de standings.

Was begin van Q2. Sainz kon door naar Q3 en had dus geen nadeel. Dit soort dingen kun je prima afwikkelen met een reprimande. Verder ben ik verbaasd dat Ferrari Kimi voor Seb laat finishen.

Sabai


Tuesday

Citaat van: Sabai op 01 juli 2018 - 18:19:31
Geweldige race !
maar niet de mooiste race van de dag, die was in Assen. Maar het kwam toch nog verrassend dicht in de buurt.

Mickey

Superprestatie natuurlijk. Maar zet je toch aan het denken. Had hij niet zoveel punten misgelopen eerder dit seizoen, had hij misschien wel meegedaan om het wk.

Sabai

Citaat van: Mickey op 01 juli 2018 - 19:42:04
Superprestatie natuurlijk. Maar zet je toch aan het denken. Had hij niet zoveel punten misgelopen eerder dit seizoen, had hij misschien wel meegedaan om het wk.

Dan was hij waarschijnlijk leider in het wk geweest of er heel dichtbij gezeten. Maar er kan van alles gebeuren dit seizoen dus we zullen zien. Begin Vettel de grootste kanshebber te vinden. Zolang die Ferrari heel blijft komt het wel goed.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 01 juli 2018 - 19:42:04
Superprestatie natuurlijk. Maar zet je toch aan het denken. Had hij niet zoveel punten misgelopen eerder dit seizoen, had hij misschien wel meegedaan om het wk.
tja, dat geldt voor meerderen in de top 5 en wel het meest voor Bottas denk ik. Monaco was tot nu toe het enige circuit waar RBR echt op eigen kracht kon winnen, dit weekend waren ze qua snelheid ook gewoon het derde team. Soms zit het net ff niet mee en soms net ff wel.

Van Wijk

Leuke wedstrijd, genoten van het Orange legioen.
Max die wint ( doordat de mercedessen uitvallen, damm...is dat niet als eens eerder gebeurt ? ), maar toch respect!
Wat Wings terecht aanhaalt, ik begrijp niet Ferrari geen team orders uitdeelde.
Dat kunnen hele dure punten worden aan het eind van het seizoen.


Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 01 juli 2018 - 22:29:03
Leuke wedstrijd, genoten van het Orange legioen.
Max die wint ( doordat de mercedessen uitvallen, damm...is dat niet als eens eerder gebeurt ? ), maar toch respect!
Wat Wings terecht aanhaalt, ik begrijp niet Ferrari geen team orders uitdeelde.
Dat kunnen hele dure punten worden aan het eind van het seizoen.
dat kan, maar is niet heel waarschijnlijk. Daarentegen herinnert iedereen zich nog wel Oostenrijk 2002. Een beetje goodwill kweken kan soms ook geen kwaad. Laat het nu in de pers maar lekker over het uitvallen van Mercedes gaan ipv over teamorders bij Ferrari.

FolkertE

Wat mij opviel is dat , als ik mij niet vergis, Max inhaal actie niet eens is onderzocht. Het ging om turn 3 incident involving cars 7 and 33, en dat was waar Kimi wijd ging en pardoes voor/naast verstappen op de baan kwam en ook lichtelijk naar buiten duwde.

En, met oog op Hamiltons 2 stop, vreet Mercedes nieuwe updat misschien de banden? Of heeft Hamilton te veel moeten pushen? Rbr lijkt de pace te hebben om er bij te zitten. Kan nog heel leuk worden dit jaar.