GP FRANKRIJK: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 24 juni 2018 - 22:20:11

« vorige - volgende »

Wie was de prutser van de dag in Frankrijk?

Vettel
4 (36.4%)
Grosjean
1 (9.1%)
Stroll
3 (27.3%)
Alonso
1 (9.1%)
Vandoorne
0 (0%)
Hartley
0 (0%)
Ocon
1 (9.1%)
Gasly
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Een ander, namelijk:
1 (9.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

Robbert65

kijk vanaf 9 minuut en een beetje later de replay van de start. Als je de twee gebeurtenissen achter elkaar zet zie je denk ik wat ik bedoel.

http://www.youtube.com/watch?v=HwVt0qYeGW4
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Volgens mij kan Gasly hier niet zoveel aan doen, Ocon die stuurt gewoon blind in, op dat moment kan Gasly geen kant meer op. En na het zien van deze beelden, wat had Vettel een goede start zeg, met name het 2e gedeelte, waarbij hij gewoon Bottas voorbij raast en zelfs moet remmen voor Lewis. Als er iets meer ruimte was geweest had ie Lewis volgens mij makkelijk buitenom kunnen pakken (er was veel grip aan de buitenkant).

Robbert65

Beide rijders zijn ook onbestraft. Het overkwam ze.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2018 - 17:51:37
Citaat van: Jozef op 25 juni 2018 - 11:57:01
Ik vond het wel een straf, met name omdat hij Bottas' race er veel meer mee verprutste dan zijn eigen race. 5 seconden is wel een non-straf natuurlijk, vind ook niet dat je daarover kunt zeuren eerlijk gezegd. :P
over zeuren gesproken. Waarom hoor je Mercedes en Hamilton alleen op dit soort momenten? Wat had Vettel aan de straf die Max kreeg in China? Helemaal niks, daar was het juist Hamilton die eerst profiteerde van de crash en vervolgens ook nog van de tijdstraf van Max. Heb ik hem niet over gehoord volgens mij... en kan me ook niet herinneren dat ik Lauda heb horen vragen om straf voor Bottas bij 1 van zn vele 1e ronde crashes. Nu was hij zelf eens slachtoffer en begint het gemekker. Wel netjes van Valterri overigens dat ie daar niet aan meedoet.

ja inderdaad, maar ieder team zal dat doen. En inderdaad, vettel heeft zelfs zelf gezegd dat zoiets kon gebeuren in china. Heel volwassen gereageerd in vergelijking van wat het mercedes team nu doet... Vettel maakt volgen mij, zijn eerste fout dit seizoen, en krijgt al heel wat kritiek over zich heen. Dan zijn ze verwondert dat vettel op den duur gaat beginnen reageren zoals voorgaande seizoenen

Wings

Citaat van: Robbert65 op 25 juni 2018 - 21:48:44
kijk vanaf 9 minuut en een beetje later de replay van de start. Als je de twee gebeurtenissen achter elkaar zet zie je denk ik wat ik bedoel.

Ik zie echt niet wat Romain met het missen van het rempunt van Gasly te maken heeft. Of het insturen van Ocon. Sorry.

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juni 2018 - 13:19:08
Citaat van: Robbert65 op 25 juni 2018 - 21:48:44
kijk vanaf 9 minuut en een beetje later de replay van de start. Als je de twee gebeurtenissen achter elkaar zet zie je denk ik wat ik bedoel.

Ik zie echt niet wat Romain met het missen van het rempunt van Gasly te maken heeft. Of het insturen van Ocon. Sorry.
Gasly mist zn rempunt niet, althans niet zn geplande rempunt, hij wordt gewoon gesneden door Ocon. Deed Ocon ook al bij Raikkonen in Baku.

Robbert65

Wings, De touche direct na de start op het rechte stuk tussen Ocon en Grosjean had inderdaad geen verband met de aanrijding tussen Ocon en Gasly. Ik heb het beeld voor beeld in HD bekeken, Ocon had geen schade op linksvoor. Hij stuurde inderdaad bewust scherp in in bocht 3 waarna de boel foutliep. Het had goed kunnen gaan als Gasly daar keihard had geremd maar dan had hij waarschijnlijk Vandoorne in zijn versnellingsbak gehad en er ook afgelegen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Gasly had ook moeten weten dat Ocon naar binnen snijdt. En hij zit er niet ver genoeg naast om de plek op te eisen dus behoort hij ruimte te laten. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil beiden niet veroordelen, het is meer in het verlengde van het kritisch kijken naar het missen van het rempunt van Seb. Voor beiden geldt dat als zij vroeger van het gas waren gegaan zij daar niet in contact waren gekomen met de ander. Dus als je de één veroordeelt is mijn vraag 'what about the other'. Zeker omdat de impact van Gasly op Ocon groter was.

In mijn optiek gebeuren dit soort dingen bij de start. Natuurlijk is het niet handig wat Seb doet maar hij rijdt vervolgens een behouden race. En vergeet niet dat Seb onder grote druk staat bij Ferrari. Italië heeft hem (mede)verantwoordelijk gehouden voor het verliezen van de titel. Dit jaar zit hij er korter bij maar nog steeds moet hij overstrekken om bij te kunnen blijven gemeten over een heel seizoen. Seb zit niet in een comfortabele positie waarin Lewis verkeert en moet soms net ietwat meer proberen. Dan gaat het wel eens mis. Kan gebeuren. Jammer van het missen van zijn rempunt en verder een prima race gereden. Zeker niet de dork van de dag.

Robbert65

Ja, Ocon Gasly is een racing incident. Vettel is een ander verhaal. Hij heeft een retegoede start maar verklooit het volkomen in de bocht. Zijn uitgaande snelheid is te hoog terwijl iedere beginnende karter zelfs snapt dat je in die situatie geboxt wordt door de twee Mercedessen. Omdat hij zijn rempunt verleggen moest verprutst hij de bocht in de angst Bottas weer te moeten laten gaan. Hadde hij dat toch gedaan dan was hij zonder schade op 't podium beland.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Achteraf heb je de wijsheid in pacht. Verder zie ik weinig verschil tussen de crashes en als ik ze moet afwegen vind ik die van Gasly dommer. Gasly remt daar echt laat en elimineert zich zelf en Ocon. Seb kust de achterband van Bottas maar met iets te hard, kan door en wordt nog knap vijfde.

robbert

Citaat van: Wings op 26 juni 2018 - 17:37:04
Gasly had ook moeten weten dat Ocon naar binnen snijdt. En hij zit er niet ver genoeg naast om de plek op te eisen dus behoort hij ruimte te laten. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil beiden niet veroordelen, het is meer in het verlengde van het kritisch kijken naar het missen van het rempunt van Seb. Voor beiden geldt dat als zij vroeger van het gas waren gegaan zij daar niet in contact waren gekomen met de ander. Dus als je de één veroordeelt is mijn vraag 'what about the other'. Zeker omdat de impact van Gasly op Ocon groter was.

In mijn optiek gebeuren dit soort dingen bij de start. Natuurlijk is het niet handig wat Seb doet maar hij rijdt vervolgens een behouden race. En vergeet niet dat Seb onder grote druk staat bij Ferrari. Italië heeft hem (mede)verantwoordelijk gehouden voor het verliezen van de titel. Dit jaar zit hij er korter bij maar nog steeds moet hij overstrekken om bij te kunnen blijven gemeten over een heel seizoen. Seb zit niet in een comfortabele positie waarin Lewis verkeert en moet soms net ietwat meer proberen. Dan gaat het wel eens mis. Kan gebeuren. Jammer van het missen van zijn rempunt en verder een prima race gereden. Zeker niet de dork van de dag.

en zelfs nu zit de italiaanse pers op zijn kap. Als Vettel de titel zal verliezen, zullen ze het op deze race steken. En ergens kunnen ze nog gelijk hebben ook. Nu zal vettel terug onder druk rijden en meer fouten maken

Wings

We zullen het zien. Meestal wordt die soep niet zo heet gegeten.

Robbert65

Ik denk dat mijn eerbiedwaardige naamgenoot de spijker op z'n kop ramt. Vettel gaat weer nagelbijten, piepen, zeuren, fouten maken en punten verliezen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 27 juni 2018 - 14:25:47
Ik denk dat mijn eerbiedwaardige naamgenoot de spijker op z'n kop ramt. Vettel gaat weer nagelbijten, piepen, zeuren, fouten maken en punten verliezen.
hij blijft gewoon coureur dus. Gelukkig maar, zou ook zonde zijn om zo midden in het seizoen te stoppen.

Robbert65

Ach. Ik en voorspellen. Zul je zien dat Sebastian de komende drie races 75 punten binnensleept :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel