GP FRANKRIJK: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 24 juni 2018 - 22:20:11

« vorige - volgende »

Wie was de prutser van de dag in Frankrijk?

Vettel
4 (36.4%)
Grosjean
1 (9.1%)
Stroll
3 (27.3%)
Alonso
1 (9.1%)
Vandoorne
0 (0%)
Hartley
0 (0%)
Ocon
1 (9.1%)
Gasly
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Een ander, namelijk:
1 (9.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

Robbert65

Absoluut Vettel. Had een andere straf moeten krijgen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Aanrijdingen in de eerste bocht werden toch soepeler beoordeeld dan aanrijdingen later in de race? De straf verbaasde me en ik vond het niet terecht. Het was een fout van Vettel maar die dingen kunnen gebeuren in de eerste bocht.

De dork is wat mij betreft Stroll, of Williams. Als je stijf achteraan ligt dan ga je toch niet doorrijden met een band die op het punt staat te begeven? Stroll moet het gevoeld of gezien hebben.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2018 - 22:20:11
Absoluut Vettel. Had een andere straf moeten krijgen.
met het eerste ben ik het eens, uiteindelijk valt de schade dan nog mee (5 puntjes tov P3), had een stuk vervelender af kunnen lopen. Wat betreft de straf; ik had zelf 10 seconden verwacht, dat kreeg Max volgens mij ook in China, maar dat had voor het resultaat weinig uitgemaakt.

Sabai

Ik vind dat vettel geen straf verdient.  Bottas heeft vorig jaar dit 2 x bij kimi gedaan en kreeg er ook geen straf voor. Was gewoon een race incident

robbert

was voor mij ook een race incident. Zo mogen er velen dan een straf krijgen. Maar ja, mss wil de fia het tegendeel bewijzen dat ze onder 1 hoedje werken met ferrari (FIArrari)

Jozef

#5
Ik vond het wel een straf, met name omdat hij Bottas' race er veel meer mee verprutste dan zijn eigen race. 5 seconden is wel een non-straf natuurlijk, vind ook niet dat je daarover kunt zeuren eerlijk gezegd. :P

Waarom staat Vandoorne in de poll? Was toch clean in de openingsronde, de hele race foutloos (ook bij het inhalen), en niet langzaam?

Wings

#6
Seb mist zijn rempunt en raakt Bottas. Dat is vervelend maar ook onlosmakelijk verbonden aan racen. Verder reed de Duitser een prima race dus geen dork. Ik was minder onder de indruk van Alonso (kwam hoofdzakelijk door de strategie van McLaren. Die zijn het spoor helemaal bijster) en Checo vond ik ook niet opperbest. En er is natuurlijk ook iets te zeggen over Gasly en Stroll. Maar ik kan niet één iemand aanwijzen die er bovenuit stak.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2018 - 22:20:11
Absoluut Vettel. Had een andere straf moeten krijgen.

En Gasly? Hij elimineerde Ocon en zichzelf. Seb schuift ietwat naar buiten en raakt Bottas wat ongelukkig.

Sabai

Wat ik eigenlijk ook vreemd vond is dat de straf word gegeven bij een start incident. Normaal zijn de stewards dan juist wat milder. Als het nu midden in de race gebeurt was kan ik het nog begrijpen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 juni 2018 - 11:57:01
Ik vond het wel een straf, met name omdat hij Bottas' race er veel meer mee verprutste dan zijn eigen race. 5 seconden is wel een non-straf natuurlijk, vind ook niet dat je daarover kunt zeuren eerlijk gezegd. :P
over zeuren gesproken. Waarom hoor je Mercedes en Hamilton alleen op dit soort momenten? Wat had Vettel aan de straf die Max kreeg in China? Helemaal niks, daar was het juist Hamilton die eerst profiteerde van de crash en vervolgens ook nog van de tijdstraf van Max. Heb ik hem niet over gehoord volgens mij... en kan me ook niet herinneren dat ik Lauda heb horen vragen om straf voor Bottas bij 1 van zn vele 1e ronde crashes. Nu was hij zelf eens slachtoffer en begint het gemekker. Wel netjes van Valterri overigens dat ie daar niet aan meedoet.

Robbert65

Citaat van: Wings op 25 juni 2018 - 17:43:15
Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2018 - 22:20:11
Absoluut Vettel. Had een andere straf moeten krijgen.

En Gasly? Hij elimineerde Ocon en zichzelf. Seb schuift ietwat naar buiten en raakt Bottas wat ongelukkig.
Ocon kreeg een ram van Grosjean, stuurde naar de andere kant (rechts) en kwam daar Gasly tegen, die kon niet snel genoeg afremmen en derhalve was het voor beide Fransen over en uit.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jozef op 25 juni 2018 - 11:57:01
Ik vond het wel een straf, met name omdat hij Bottas' race er veel meer mee verprutste dan zijn eigen race. 5 seconden is wel een non-straf natuurlijk, vind ook niet dat je daarover kunt zeuren eerlijk gezegd. :P

Waarom staat Vandoorne in de poll? Was toch clean in de openingsronde, de hele race foutloos (ook bij het inhalen), en niet langzaam?
Het opnemen van een naam in de lijst is geen waardeoordeel mijnerzijds maar slechts een geboden kans een stem uit te brengen. Daarnaast is er altijd de optie een van de nietgenoemde rijders te noemen. Voor complimenten voor individuele rijders kun je ook terecht in de poll Driver of the Day :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Robbert65 op 25 juni 2018 - 20:36:18
Ocon kreeg een ram van Grosjean, stuurde naar de andere kant (rechts) en kwam daar Gasly tegen, die kon niet snel genoeg afremmen en derhalve was het voor beide Fransen over en uit.

Volgens mij klopt dat niet hoor. Even voor mij, waar zit Romain? Het betreft een fractie voor de impact.


Robbert65

dat gebeurde niet in hetzelfde beeld. Grosjean tikte Ocon hard aan na de start toen Ocon terugkwam van het blauwe deel. Ocon in onbalans, waarschijnlijk ook schade gezien de vonken die van linksvoor kwamen als ik me goed herinner.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Het zou kunnen maar Gasly mist daar ook gewoon zijn rempunt hoor. Ocon doet daar geen bijzondere move o.i.d.