F1|2018|GP Monaco|Monte Carlo

Gestart door Wings, 21 mei 2018 - 12:06:02

« vorige - volgende »

Wings


Mickey

Citaat van: Wings op 26 mei 2018 - 13:46:14
Dr Helmut Marko is niet blij met Max. Max mag opsodemieteren aldus zijn handgebaren. Terecht.

https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1000338763715874817

Tendentieus geknipt. Stonden eerst ongeveer een minuut normaal te praten. Maar hij zal vast niet blij zijn nee. Straks pole pakken, morgen winnen, hoor je er daarna niemand meer over. ;)

Wings

En ook dat was geen vrolijk gesprek, gezien de handgevaren van Dr. Helmut Marko. En verder ook terecht. De gevolgen kunnen groot zijn. Denk hierbij aan dat de auto niet afkomt voor de kwalificatie en de vloer die zorgt voor onbalans. Dit is echt overmoedig rijden. Een debutant vergeef je dat, niet iemand die instaat wordt geacht om voor het kampioenschap te strijden. 

FolkertE

Citaat van: Fietser op 26 mei 2018 - 12:31:51
Citaat van: FolkertE op 25 mei 2018 - 23:13:51
Citaat van: Matthijs op 25 mei 2018 - 23:03:42
Citaat van: Wings op 25 mei 2018 - 22:02:00
In ieder geval niet omdat hij overliep van talent. ;)

Nou... hij was samen met Hamilton de enige die het Alonso als teamgenoot nog wel eens lastig wist te maken.
Button en Trulli zijn de enige die Alonso op punten hebben verslagen. Hamilton heeft Alonso ook verslagen in de eindstand.
Trulli was net zo snel als Alonso. Aan zijn pure snelheid - toch het belangrijkste voor een F1-racer - lag het dus niet. Zeker over 1 ronde was hij van wereldklasse. Maar helaas was de Italiaan lang niet zo stabiel als zijn teamgenoot, bovendien veel minder 'krachtig' en gedreven. Hij moest het dan ook van zijn goede momenten hebben, en die werden helaas steeds minder. Maar slecht of zelfs middelmatig was deze stilist zeker niet. Voor mij valt hij in de categorie van landgenoot Patrese, hoewel de laatste veel meer overwinningen haalde o.a. doordat hij een paar jaar bij het destijds superieure Williams reed.
Klopt. Hamilton, Alonso, Vettel, Schumacher, Senna waren allemaal veel constanter en wisten slechte resultaten van zaterdag om te buigen op zondag. Trulli was snel, maar als het niet lekker liep was hij nergens.

FolkertE

Dammit Max, dat was beetje dom. Hoop dat hij wel mee kan doen in kwalificatie.

Het was trouwens wel bijna een kopie van 2016. Max en Monaco zijn nog geen vriendjes.

Mickey

Die crash gaat toch in je kop zitten. Kost 'm minstens een paar tienden straks. Pole zal wel naar RIC gaan.

Van Wijk

Citaat van: Wings op 26 mei 2018 - 13:32:45
Citaat van: Sabai op 23 mei 2018 - 09:30:25
Ik durf een weddenschap aan te gaan dat Verstappen hem in de muur rijd dit weekend.

Deze uitspraak vind ik nu al hilarisch. ;D ;D

En verder gewoon slecht van Max. Jullie weten dat ik Max doorgaans prima kan pruimen maar op dezelfde manier op hetzelfde punt crashen vind ik ronduit slecht. Dan heb je simpelweg niet geleerd. Als ik teambaas was had Max een zure middag.

Ondertussen zijn Sabai en ik de enige die Max de top vijf niet zien halen bij gok de top.
We zullen het zien ....

Sabai

Oeps die max .Ik zei het toch  ;D

Wings

Ik ben groot fan van de Nederlander maar hij moet snel iets vinden om talent naar resultaten te vertalen. Dit is écht niet goed en met geen een argument te verzachten. En het ligt aan Max zelf. Als ik Red Bull was had Max een zure middag en stond hem een pikante evaluatie te wachten.

Mickey

Eens. Had ook bij mij veel krediet. Maar ben er eigenlijk ook wel klaar mee om vol verwachting naar zijn prestaties uit te kijken iedere race. Ga me maar weer meer op het spelletje focussen.

Wings

Mercedes op de Ultra, de rest op de Hyper.

Wings

Te langzaam. Dus nu ook op de Hypers.

Sabai

Ik vind het vooral jammer Hoe hij weer door zijn onbezonnenheid een 1 2 voor zijn team door de neus boort. En dit al alle keren dat hij in Monaco was. Wat een sukkel

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 mei 2018 - 08:57:02
Op de website motorsport-total.com laat Cyril Abiteboul het volgende weten over de situatie van de motor van Verstappen: "Daniel Ricciardo moest in de derde Grand Prix van het jaar al wisselen, we twijfelen of de betrouwbaarheid van de motor van Max Verstappen goed genoeg is om nog een Grand Prix-afstand af te leggen. We moeten op onze hoede zijn en de juiste beslissingen nemen."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238768/twijfels-bij-renault-over-betrouwbaarheid-motor-max-verstappen

Ik hoop dus dat de motor het volhoudt, anders...

Groet,

C.G. de Beaufort

Niet de motor, maar in dit geval versnellingsbak. Wanneer hij de pool had gestaan, zou'ie als 6e mogen vertrekken.

Groet,

C.G. de Beaufort




Mickey

Die bak is toch door de touche rechtsachter met de vangrail stuk gegaan neem ik aan?