F1|2018|GP Spanje|Catalunya

Gestart door Wings, 09 mei 2018 - 17:12:59

« vorige - volgende »

Startcrash Grosjean - straf of niet?

Ja
4 (36.4%)
Nee
7 (63.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 18 mei 2018 - 19:37:12

Bob Bondurant


Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 16:31:36
Ik heb echt niet het flauwste idee waar je het over hebt en waarom er een safety car nodig zou zijn. ??? In Bakoe kwam de SC buiten omdat er twee auto's gecrasht waren en weggetakeld moesten worden uit de uitloopzone van bocht 1.
je kunt toch ook prima auto's wegtakelen uit een uitloopzone met een VSC? ik ondersteun BB zn roep voor een SC niet, maar als hij zich afvraagt waarom de ene keer wel een SC en de andere keer niet dan heeft ie wel een punt.

Van Wijk

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 15:33:57
Het gaat er niet om dat Grosjean spint en wat daar de oorzaak is. Feit is dat hij in zijn spin plots vol op gas trapte wat hem terug op de baan bracht, recht het pak in. Ik heb nog nooit iemand zo opzettelijk zien crashen als dit, en het was nog gevaarlijk ook, echt een regelrechte schande.

Dit was volgens mij niet opzettelijk. Ik heb het vermoeden dat hij een 360 graden spin probeerde.
Anderzijds is vol gas voorruit de snelste remmethode als je achteruit glijdt.
Geloof mij, die heeft echt een angst momentje mee gemaakt ....

Franky R.

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 15:19:24
Grosjean moet nu echt minstens een race geschorst worden. Dit kan echt niet, dit was gewoon een aanslag. Ongelooflijk.


Nou...aanslag...Wel ongelooflijk dom...

Franky R.


Mickey

Best een onhandige actie, en niet de eerste van hem. Vind echter niet dat hij bestraft moet worden. Hoe slecht het resultaat van zijn actie ook is, hij beoogde er juist mee in het juiste spoor te komen en een aanrijding te voorkomen. Hij had nooit het doel zichzelf in een betere positie te brengen of een ander schade te berokkenen. Met dat in gedachten vind ik een straf niet ok.

Ga je mensen bestraffen die pogen om schade te voorkomen, dan ontneem je ze in feite bovendien de motivatie om een schade of crash te voorkomen.

Wings

Eens met Mickey. Een reprimande dekt de lading. Ik denk wel dat als Romain zo doorgaat hij bezig is met zijn laatste jaar. Er is ruimte voor fouten maar niet zo extreem als Romain. Intussen rijdt Magnussen een solide race en seizoen. Hij sprokkelt 19 punten bij elkaar en staat daarmee 9de. Het zou zomaar kunnen dat als hij dit volhoudt hij kandidaat wordt om Kimi op te volgen.

Mickey

Lees net bij de buren van gp-update dat hij drie plaatsen straf heeft gekregen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 13 mei 2018 - 20:17:12
Lees net bij de buren van gp-update dat hij drie plaatsen straf heeft gekregen.
en Magnussen? k heb het een paar keer terug gezien en ik vermoed toch echt wel opzet. Grosjean deed het misschien niet handig, maar een straf vind ik wel wat overdreven.

Mickey

Lees je niks over. Lijkt iets te lossen vanwege degene die voor hem rijdt toch?

http://youtu.be/JrgZig_BfC0

Jozef

#40
Citaat van: Van Wijk op 13 mei 2018 - 17:34:36Dit was volgens mij niet opzettelijk. Ik heb het vermoeden dat hij een 360 graden spin probeerde.
Anderzijds is vol gas voorruit de snelste remmethode als je achteruit glijdt.
Geloof mij, die heeft echt een angst momentje mee gemaakt ....

Grosjean beweert dit ook, maar sorry, daar ik geloof ik he-le-maal niks van! Vóórdat hij zijn gas intrapte, was hij al volledig de baan af, aan de buitenkant wel te verstaan. Het kleinste kind weet dat als je dan gasgeeft, dat je dan dus terug de baan op gaat. Grosjean is ook geen idioot dus als hij dit rationeel bekijkt dan weet hij dit ook, maar dit kan gewoon alleen verklaard worden door een woede-uitbarsting, een gigantische brok van frustratie die opwelde omdat hij ook Bakoe nog niet vergeten is.

Ik blijf bij mijn eerste woorden, dit is een schande en verdient een schorsing. De stewards hadden daar blijkbaar geen zin in, jammer.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 13 mei 2018 - 21:13:20
Lees je niks over. Lijkt iets te lossen vanwege degene die voor hem rijdt toch?
ja, Grosjean moet uitwijken voor Magnussen..  niet de eerste die dat overkomt dit seizoen.

Sabai

Die spin van Riccardo kregen we ook niet te zien.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 13 mei 2018 - 21:34:29
Citaat van: Mickey op 13 mei 2018 - 21:13:20
Lees je niks over. Lijkt iets te lossen vanwege degene die voor hem rijdt toch?
ja, Grosjean moet uitwijken voor Magnussen..  niet de eerste die dat overkomt dit seizoen.

Ik heb Magnussen hier twee weken geleden nog een klootzakje genoemd dus het mag geweten zijn dat ik geen fan ben van het rijgedrag van de Deen, maar dit leek me nu echt niet opzettelijk. Achterkant van Magnussen brak een klein beetje uit, wat hij opving door de auto iets naar buiten te laten gaan. Daardoor zat Grosjean plots in de vuile lucht en was zijn grip ook weg.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 21:50:59
Citaat van: Tuesday op 13 mei 2018 - 21:34:29
Citaat van: Mickey op 13 mei 2018 - 21:13:20
Lees je niks over. Lijkt iets te lossen vanwege degene die voor hem rijdt toch?
ja, Grosjean moet uitwijken voor Magnussen..  niet de eerste die dat overkomt dit seizoen.

Ik heb Magnussen hier twee weken geleden nog een klootzakje genoemd dus het mag geweten zijn dat ik geen fan ben van het rijgedrag van de Deen, maar dit leek me nu echt niet opzettelijk. Achterkant van Magnussen brak een klein beetje uit, wat hij opving door de auto iets naar buiten te laten gaan. Daardoor zat Grosjean plots in de vuile lucht en was zijn grip ook weg.
dat uitbreken is niet te zien op de onboards. Normaal zou ik iemand het voordeel van de twijfel geven, maar in dit geval heb ik toch wel hele sterke twijfels bij deze actie. Daar buitenom ingehaald worden is funest voor de rest van je race, dat wist Magnussen zo te zien ook.