F1|2018|GP Spanje|Catalunya

Gestart door Wings, 09 mei 2018 - 17:12:59

« vorige - volgende »

Startcrash Grosjean - straf of niet?

Ja
4 (36.4%)
Nee
7 (63.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 18 mei 2018 - 19:37:12

Jozef

Hoezo niet te zien? Op 0:52...

Dat was trouwens ook wat Grosjean zelf onmiddellijk zegt over de radio. Geen moment was hij boos op Magnussen.

http://www.youtube.com/watch?v=lFjwSP4zUR8

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 22:11:20
Hoezo niet te zien? Op 0:52...

Dat was trouwens ook wat Grosjean zelf onmiddellijk zegt over de radio. Geen moment was hij boos op Magnussen.
Grosjean kan ook niet in het hoofd van Magnussen kijken. We zijn het er toch wel over eens dat Grosjean spint doordat Magnussen van zn lijn af wijkt (bewust of onbewust)?

Jozef

Ja. Maar dat Grosjean spint, was op zich het probleem niet. Slippertje, kan gebeuren. Race-incident. Totdat hij maar besloot om weer lekker volgas te geven, weer de baan op te komen en twee anderen uit de race te kegelen (letterlijk). Ik blijf erbij, zoiets heb ik nog nooit gezien.

Fietser

Puur uit persoonlijk mededogen zou ik Grosjean niet straffen. Tuurlijk was het fout, maar het leek me niet zijn intentie anderen daarin mee te nemen. Zijn ongelukkige actie (althans het tweede deel) kwam voort uit wanhoop en frustratie: nogal menselijk, vind ik. De Fransman ziet teamgenoot Magnussen steeds verder weglopen, daarentegen de F1-exit snel dichterbij komen. Tja.
Kan me echter wel voorstellen dat een nuchtere jury daar anders over denkt. Die 3 plaatsen straf in Monaco kan ik daarom billijken.

Fietser

Ik ken geen ins & outs omtrent Vettels rubberstrategie. Maar waar waren hij en Ferrari mee bezig? Het leek wel of hij geen tweede wilde worden!
Eerst die vroege stop waarbij hij bijna zijn tweede plek aan Bottas verloor. En dan later in de race zijn mediums plotseling inwisselen voor nieuwe mediums waardoor hij buiten het podium kukelde. Maar wellicht waren er (goede?) redenen. Dus ik hou me aanbevolen mocht iemand meer weten.

Mickey

Die vroege stop kan ik ook niet plaatsen. Voor de tweede stop was dan op zich geen gunstiger moment.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 14 mei 2018 - 08:38:06
Ik ken geen ins & outs omtrent Vettels rubberstrategie. Maar waar waren hij en Ferrari mee bezig? Het leek wel of hij geen tweede wilde worden!
Eerst die vroege stop waarbij hij bijna zijn tweede plek aan Bottas verloor. En dan later in de race zijn mediums plotseling inwisselen voor nieuwe mediums waardoor hij buiten het podium kukelde. Maar wellicht waren er (goede?) redenen. Dus ik hou me aanbevolen mocht iemand meer weten.
Vettel kreeg een mooi cadeau in Australië, maar sindsdien gaan er alleen maar cadeautjes naar de concurrentie. Ferrari is weer een stukje beter als vorig jaar, maar strategisch blijft het aanmodderen.

Jozef

Gisteren had niks met geluk te maken. Ofwel klopt het wat Vettel zegt en ging de Ferrari minder goed met de banden om dan de Mercedes, waardoor het simpelweg geen optie was om een 1-stopper doen. Ofwel klopt het niet en zegt hij dat alleen om zijn team niet af te vallen, maar in dat geval was het gewoon dom om te pitten onder de VSC.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 mei 2018 - 11:39:16
Gisteren had niks met geluk te maken. Ofwel klopt het wat Vettel zegt en ging de Ferrari minder goed met de banden om dan de Mercedes, waardoor het simpelweg geen optie was om een 1-stopper doen. Ofwel klopt het niet en zegt hij dat alleen om zijn team niet af te vallen, maar in dat geval was het gewoon dom om te pitten onder de VSC.
nou, precies, een domme beslissing en een cadeautje voor de concurrentie. Vettel had gewoon 2e moeten worden.

Mickey

Ik mis het even. Het is toch juist niet gek om tijdens een VSC een stop te maken? Dat die stop twee seconden te lang duurt is natuurlijk niet handig.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 14 mei 2018 - 11:50:09
Ik mis het even. Het is toch juist niet gek om tijdens een VSC een stop te maken? Dat die stop twee seconden te lang duurt is natuurlijk niet handig.
als de rest een 1 stopper doet en jij een 2 stopper en je verliest er 2 plekken mee, dan is dat niet handig.

Mickey

Dat snap ik, maar áls je dan toch de tweede keer moet stoppen, dan maar onder een SC of VSC toch?

Mickey

Daarom zei ik ook, die vroege eerste snapte ik al niet.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 14 mei 2018 - 12:09:02
Dat snap ik, maar áls je dan toch de tweede keer moet stoppen, dan maar onder een SC of VSC toch?
een 2e stop leek mij nergens voor nodig, vrijwel iedereen kon het met en 1 stopper af en Bottas was ook slechts 2 rondjes later gestopt. Alleen Sirotkin, Perez en Harley stopten 2x. Alonso, die op supersofts startte kon zelfs een 1 stopper doen. Ferrari moet echt dingen gaan veranderen, want op deze manier zijn ze kansloos voor het kampioenschap.

Mickey

Eens, Ferrari is weer eens typisch 'Italiaans' en ja een éénstopper was beter geweest, al weet je niet of die Ferrari inderdaad een hogere, te hoge bandenslijtage zou hebben.


Maar even terug, Jozef stelt dit:

CitaatOfwel klopt het niet en zegt hij dat alleen om zijn team niet af te vallen, maar in dat geval was het gewoon dom om te pitten onder de VSC.

Opnieuw de vraag, waarom niet stoppen specifiek onder de VSC, als je je toch genoodzaakt voelt om een tweede keer te stoppen.