F1|2018|GP Spanje|Catalunya

Gestart door Wings, 09 mei 2018 - 17:12:59

« vorige - volgende »

Startcrash Grosjean - straf of niet?

Ja
4 (36.4%)
Nee
7 (63.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 18 mei 2018 - 19:37:12

robbert

aah eindelijk nog eens een dubbel voor mercedes, dat is al lang geleden. Maar fia zegt dat ferrari illegaal is met hun vleugels op de halo. Waarom laten ze die nog racen?

Tuesday

Citaat van: robbert op 13 mei 2018 - 07:50:44
aah eindelijk nog eens een dubbel voor mercedes, dat is al lang geleden. Maar fia zegt dat ferrari illegaal is met hun vleugels op de halo. Waarom laten ze die nog racen?
dat heeft de FIA niet gezegd, alleen dat het vanaf Monaco niet meer is toegestaan. Gebeurd wel vaker hoor dat iets wat in een grijs gebied zit wordt verboden maar teams wel (ruim) voldoende tijd wordt gegeven om het aan te passen.

Wings

Citaat van: Jozef op 12 mei 2018 - 12:30:33
Vers van de Sky-pers: die onnozele kleerhangers spiegels op de Ferrari gaan we alleen maar in Barcelona zien. Vanaf Monaco mogen ze niet meer.

Want het is niet toegestaan om aerodynamische onderdelen op de halo te installeren. En wat gebeurt dan met de luchtsturende flappen op de halo? Of denkt de FIA dat deze niet de luchtstroom positief beïnvloeden? Dat de FIA überhaupt heeft ingestemd om spiegels aan een halo te hangen verbaast me, gezien het doel van de halo. Zo nu en dan zien ze door de bomen het bos niet meer.

Wings

Citaat van: robbert op 13 mei 2018 - 07:50:44
aah eindelijk nog eens een dubbel voor mercedes, dat is al lang geleden. Maar fia zegt dat ferrari illegaal is met hun vleugels op de halo. Waarom laten ze die nog racen?

Dat is de ongenuanceerde versie. De genuanceerde versie leert ons dat de spiegels binnen de interpretatie van het reglement zijn ontworpen en de FIA deze interpretatie nu concreter maakt. Kortom, de spelregels zijn slecht uitgelegd. 

Wings

Er wordt regen voorspeld. Afwachten.

Jozef

Grosjean moet nu echt minstens een race geschorst worden. Dit kan echt niet, dit was gewoon een aanslag. Ongelooflijk.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 15:19:24
Grosjean moet nu echt minstens een race geschorst worden. Dit kan echt niet, dit was gewoon een aanslag. Ongelooflijk.
dacht ik eerst ook, maar in de herhaling zie je toch dat de fout bij Magnussen ligt. En in het geval van Magnussen kun je zelfs afvragen of het bewust is of niet.

Jozef

Het gaat er niet om dat Grosjean spint en wat daar de oorzaak is. Feit is dat hij in zijn spin plots vol op gas trapte wat hem terug op de baan bracht, recht het pak in. Ik heb nog nooit iemand zo opzettelijk zien crashen als dit, en het was nog gevaarlijk ook, echt een regelrechte schande.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 15:33:57
Het gaat er niet om dat Grosjean spint en wat daar de oorzaak is. Feit is dat hij in zijn spin plots vol op gas trapte wat hem terug op de baan bracht, recht het pak in. Ik heb nog nooit iemand zo opzettelijk zien crashen als dit, en het was nog gevaarlijk ook, echt een regelrechte schande.
ik weet niet precies hoe precies qua grip en "Natuurkunce", maar het kan natuurlijk wel gewoon een poging zijn geweest om de auto te redden.

FolkertE

Gaan ze proberen voor een korte super soft run bij RBR?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 15:33:57
Het gaat er niet om dat Grosjean spint en wat daar de oorzaak is. Feit is dat hij in zijn spin plots vol op gas trapte wat hem terug op de baan bracht, recht het pak in. Ik heb nog nooit iemand zo opzettelijk zien crashen als dit, en het was nog gevaarlijk ook, echt een regelrechte schande.
nou, vooruit, schorsen dan maar... of toch ff nader onderzoek afwachten?

Bob Bondurant

Waarop wacht Charlie f*** Whiting voor een safetycar? Oh ja, Hamilton is P1.

Jozef

Doe anders even normaal, Bob. ;)

Bob Bondurant

In Baku kwam sc voor minder buiten.

Jozef

Ik heb echt niet het flauwste idee waar je het over hebt en waarom er een safety car nodig zou zijn. ??? In Bakoe kwam de SC buiten omdat er twee auto's gecrasht waren en weggetakeld moesten worden uit de uitloopzone van bocht 1.