GP van Azerbeidzjan 2018 , Baku City Circuit

Gestart door gloudiesaurus, 23 april 2018 - 23:46:51

« vorige - volgende »

gloudiesaurus



Bring it on! Het gevecht tussen Ferrari, Mercedes, en Red Bull gaat verder.
Wordt het net zo spectaculair als vorig jaar?
Zien we Lance Stroll opnieuw op het podium?
Kan Max zich revancheren?
Kan Ferrari Mercedes opnieuw verslaan?



Tijdzone    GMT +4
Geopend    2016
Architect    Hermann Tilke
Lengte    6,003 km
Bochten    20
Snelste ronde    1:43.441 (Sebastian Vettel, Ferrari, 2017)

Een rondje Baku:
http://www.youtube.com/watch?v=jiGKoFJoYxg

27 apr 2018
11:00-12:30    Eerste vrije training    
15:00-16:30    Tweede vrije training    

28 apr 2018
12:00-13:00    Derde vrije training    
15:00-16:00    Kwalificatie    

29 apr 2018
14:10    Race
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Niceeee :)

Heb ff 2 kleine foutjes er uit gehaald hier boven. Stond VT1 tot 12:00 ipv 12:30 en ergens een lettertje teveel ;)

Jozef

Vorig seizoen een bizar leuke race gehad hier, maar ik heb niet veel hoop dat dat weer gaat gebeuren. Het blijft een oersaai circuit en in 2016 was dat pijnlijk duidelijk. Alleen als er af en toe eentje crasht kun je hier iets boeiends beleven.

Robbert65

Ik heb zo'n vreemd gevoel dat het een heel speciale wordt komend weekend. Maar ja, ik en mijn gevoel, dat kennen we inmiddels :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Jozef op 25 april 2018 - 18:06:57
Vorig seizoen een bizar leuke race gehad hier, maar ik heb niet veel hoop dat dat weer gaat gebeuren. Het blijft een oersaai circuit en in 2016 was dat pijnlijk duidelijk. Alleen als er af en toe eentje crasht kun je hier iets boeiends beleven.

Waarom is het een oersaai circuit en waarom werd dat pijnlijk duidelijk in 2016? Iets met 1 zwaluw...

Jozef

#5
Het is een oersaai circuit omdat je er nergens kunt inhalen totdat je op het rechte stuk komt waar je je voorligger met de ogen dicht voorbijrijdt. Dat was wel duidelijk in 2016.

robbert

Citaat van: Jozef op 26 april 2018 - 10:49:46
Het is een oersaai circuit omdat je er nergens kunt inhalen totdat je op het rechte stuk komt waar je je voorligger met de ogen dicht voorbijrijdt. Dat was wel duidelijk in 2016.

dat is de moderne formule 1. Gewoon met de ogen dicht voorbijrijden. Het is geen f1 meer zoals in de jaren 90

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 april 2018 - 18:06:57
Vorig seizoen een bizar leuke race gehad hier, maar ik heb niet veel hoop dat dat weer gaat gebeuren. Het blijft een oersaai circuit en in 2016 was dat pijnlijk duidelijk. Alleen als er af en toe eentje crasht kun je hier iets boeiends beleven.
dat laatste heeft toch ook met circuit te maken? Het circuit is iig uitdagend genoeg om coureurs in de fout te lokken, met name in het smalle gedeelte.

Wings

Citaat van: Matthijs op 26 april 2018 - 04:35:23
Citaat van: Jozef op 25 april 2018 - 18:06:57
Vorig seizoen een bizar leuke race gehad hier, maar ik heb niet veel hoop dat dat weer gaat gebeuren. Het blijft een oersaai circuit en in 2016 was dat pijnlijk duidelijk. Alleen als er af en toe eentje crasht kun je hier iets boeiends beleven.

Waarom is het een oersaai circuit en waarom werd dat pijnlijk duidelijk in 2016? Iets met 1 zwaluw...

Afgelopen jaar was er racetechnisch ook geen bal aan. Dat het leuk werd had niets met de potentie van het circuit te maken maar met de omstandigheden. Er gebeurde gewoon waanzinnig veel. Maar dat kan overal.

Wings

Max wederom zijn RB14 in de bandenstapels gezet. Hij en de auto van dit jaar zijn geen vrienden. Ik kan me voorstellen dat als wederom een software / technisch mankement ten grondslag ligt aan zijn spin het tussen de oren van een rijder gaat zitten. Het vertrouwen in zijn auto ebt weg. En daar wordt hij niet sneller van.

robbert

nochtans doet redbull het supergoed op dit circuit Hier kan ricciardo een 2de overwinning halen.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 27 april 2018 - 17:26:23
Max wederom zijn RB14 in de bandenstapels gezet. Hij en de auto van dit jaar zijn geen vrienden. Ik kan me voorstellen dat als wederom een software / technisch mankement ten grondslag ligt aan zijn spin het tussen de oren van een rijder gaat zitten. Het vertrouwen in zijn auto ebt weg. En daar wordt hij niet sneller van.

Hij geeft eerlijk toe dat het zijn eigen fout is. Snelheid van de RB14 lijkt wel erg goed te zijn.
En Ricciardo is altijd erg sterk op stratencircuits.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Ik las het. Dan zal het ook wel zo zijn. Ik heb het idee dat Max en de auto geen vrienden zijn.

FolkertE

Citaat van: Wings op 28 april 2018 - 09:18:48
Ik las het. Dan zal het ook wel zo zijn. Ik heb het idee dat Max en de auto geen vrienden zijn.
Dat idee heb ik ook. Hij heeft te veel kleine en grote foutjes, iets wat ik vorige jaar niet bij hem zag.

Robbert65

deze qualy tijden die slechter zijn dan vorig jaar. De banden hebben een warme baan nodig, het weer viel tegen en de tijden dus ook. Niet zo leuk voor de deelnemer van Gok de Pole... ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel