GP van Azerbeidzjan 2018 , Baku City Circuit

Gestart door gloudiesaurus, 23 april 2018 - 23:46:51

« vorige - volgende »

Jozef

Helemaal eens met die laatste zin! In China vond ik het bedenkelijk hoe Ricciardo op handen werd gedragen voor zijn move op Bottas, terwijl die eigenlijk erg leek op wat hij vandaag op Verstappen probeerde. Dat dat mis kan gaan moet je dan maar accepteren, en ik denk dat hij dat vandaag ook min of meer deed.

Fietser

#46
Wat een lekkere race toch weer in de straten van Baku. Monaco en Singapore: eat your heart out!
Zomaar wat puntjes:
Zo jammer voor Bottas, want hij had zich hier – voor Hamilton rijdend – met een overwinning weer helemaal op de kaart gezet.
Fijn voor Perez, want hij was dit jaar steevast het haasje in openingsrondes. Ook nu weer, maar gelukkig rolde het dubbeltje dit keer zijn kant op.
Zie ik een naderend einde voor Grosjean? Foutjes, geklungel, pech, moeite met afstellen. Gaat niet goed zo, zeker t.o.v. Magnussen.
Er begint zich een nieuwe, zeer talentvolle meute jonge honden aan te dienen. Lecrec is daar een van. Altijd interessant én prachtig. En what if die Stroll nou eens wat evenwichtiger zou acteren?
Voor mij begint Raikkonen dé verrassing van het seizoen te worden – qua snelheid dan. In grootse resultaten wordt het nog niet omgezet, maar in pure snelheid doet hij verrassend weinig onder voor zijn teamgenoot. Eigenlijk had ik de Fin al afgeschreven, dus voor mij een verrassing.
Over de Ricciardo-Verstappen-klap is genoeg gepraat en geschreven. Het kleurde de race in ieder geval. Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik er van moet vinden. Ik ken de (ongeschreven) regels niet voldoende en het leek me vooral dat er in dat Australische en Nederlandse kopje sprake was van oververhitting. Zoiets gebeurt, zeker bij bepaalde karakters (!). Maar wel heb ik een mening over wat eerder gebeurde tussen die twee: die forse schouderduw van Verstappen in het begin van de race. Hier had het al hartstikke fout kunnen gaan en dan was het voor mij wél duidelijk wie fout zat...

lieven

Dom van beiden, maar hun team heeft er ook veel schuld aan.
Opjutten is nooit goed.
Zeg dan aan Max en Dani dat ze het rustig moeten aan doen, er was niks te winnen.

Mickey

Citaat van: lieven op 30 april 2018 - 11:37:07
Dom van beiden, maar hun team heeft er ook veel schuld aan.
Opjutten is nooit goed.
Zeg dan aan Max en Dani dat ze het rustig moeten aan doen, er was niks te winnen.

Precies dit.




Overigens mooie inhaalacte van Max op Ricciardo na de eerste SC.

Sabai

Ik heb alleen de herhalingen gezien maar Verstappen had die laatste beweging niet moeten maken. Ricciardo was waarschijnlijk net als Vettel door geschoten. Ik vind Verstappen een fantastische coureur maar hij zal toch echt wat volwassener moeten gaan rijden. Op deze manier gaat hij nooit kampioen worden.

Mickey

De RB14 wordt aangepast n.a.v. het incident in Baku.




Tuesday

Citaat van: Henk1987 op 30 april 2018 - 16:02:09
Citaat van: Tuesday op 30 april 2018 - 15:53:03
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/4/video-f1-gasly-magnussen-dangerous-azerbaijan.html

Dit had heel verkeerd uit kunnen pakken voor allebei, dus geloof magnussen wel dat hij hem niet gezien heeft.
puur toeval dus dat Magnussen 2x richting de muur stuurt op het moment dat Gasly langszij wil komen?

Sabai

Citaat van: Tuesday op 30 april 2018 - 17:16:55
Citaat van: Henk1987 op 30 april 2018 - 16:02:09
Citaat van: Tuesday op 30 april 2018 - 15:53:03
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/4/video-f1-gasly-magnussen-dangerous-azerbaijan.html

Dit had heel verkeerd uit kunnen pakken voor allebei, dus geloof magnussen wel dat hij hem niet gezien heeft.
8
puur toeval dus dat Magnussen 2x richting de muur stuurt op het moment dat Gasly langszij wil komen?

Eerste keer geloof ik. De 2e zie je hem bewust verdedigen en in zijn spiegels kijken.

Henk1987

Citaat van: Sabai op 30 april 2018 - 17:23:20
Citaat van: Tuesday op 30 april 2018 - 17:16:55
Citaat van: Henk1987 op 30 april 2018 - 16:02:09
Citaat van: Tuesday op 30 april 2018 - 15:53:03
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/4/video-f1-gasly-magnussen-dangerous-azerbaijan.html

Dit had heel verkeerd uit kunnen pakken voor allebei, dus geloof magnussen wel dat hij hem niet gezien heeft.
8
puur toeval dus dat Magnussen 2x richting de muur stuurt op het moment dat Gasly langszij wil komen?

Eerste keer geloof ik. De 2e zie je hem bewust verdedigen en in zijn spiegels kijken.


Anders doe dit toch niet of je moet heeel goed weten waar je mee bezig ben. Hij kon zijn eigen race zo verprutsen als je iemand de muur in duwt.
Maar hij kijkt inderdaad wel wel in zijn spiegels.

Jozef

#56
Citaat van: Tuesday op 30 april 2018 - 15:53:03
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/4/video-f1-gasly-magnussen-dangerous-azerbaijan.html

Ik vind dit dus ook compleet idioot. Magnussen heeft hiervoor 10 seconden tijdstraf en 2 strafpunten op z'n licentie gekregen. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar ik vind dit een véél te lichte straf. Hiervoor verdien je een 10 seconden stop&go en minstens 3 strafpunten, vind ik.

En het is niet alsof het de eerste keer is, Magnussen staat alom bekend als klootzakje.

Mickey

Voorwiel op achterwiel. Groot geluk dat Magnussen daar niet airborne gaat.

Wings

Een beetje ellebogen gebruiken vind ik prima. Deze was op het randje maar niet strafwaardig.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 01 mei 2018 - 12:14:12
Citaat van: Tuesday op 30 april 2018 - 15:53:03
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/4/video-f1-gasly-magnussen-dangerous-azerbaijan.html

Ik vind dit dus ook compleet idioot. Magnussen heeft hiervoor 10 seconden tijdstraf en 2 strafpunten op z'n licentie gekregen. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar ik vind dit een véél te lichte straf. Hiervoor verdien je een 10 seconden stop&go en minstens 3 strafpunten, vind ik.

En het is niet alsof het de eerste keer is, Magnussen staat alom bekend als klootzakje.


Een prima reden voor de overige coureurs om hem omzichtig te bevechten...Idem voor Max. Van sommige coureurs weet je gewoon dat die geen concessies doen.