GP van Azerbeidzjan 2018 , Baku City Circuit

Gestart door gloudiesaurus, 23 april 2018 - 23:46:51

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Wings op 29 april 2018 - 16:45:12De eerste keer dat jij het opneemt voor Max bij een contact moet geboren worden.

Je hebt allicht de topics op dit forum na de GP van China niet gelezen.

Verder ben ik wel fan van inhoudelijke discussies in plaats van vanaf de eerste post al maar meteen op de man te spelen.

Mickey


Wings

Citaat van: Mickey op 29 april 2018 - 16:01:34
Fuckup van de teamleiding ook. Zat er de hele race al aan te komen. In plaats van ze tot kalmte te manen gaan ze Daniel op lopen naaien om het nog eens te proberen.

Aan de andere kant haal je zo de angel uit racen. Max en Danny racen tegen de grens van het toelaatbare. De scheidslijn tussen een legendarisch gevecht en een crash wordt dan heel dun. Ik vind het prima en kan daar intens van genieten. Natuurlijk bezat het alle ingrediënten om in tranen te eindigen maar dat maakt een gevecht ook zo snijdend spannend. Ik ga dan ook niet oordelen en snap de drang van de fans dan ook niet om het te doen. Dit is racen in de puurste vorm. Mooier wordt het niet.

Wings

Citaat van: Mickey op 29 april 2018 - 16:53:51
I think Ericsson hit us ;D ;D ;D

Romain kan het zo ervaren. Als ineens de auto uitbreekt en je kunt het niet verklaren kan de indruk bestaan dat iemand je heeft geraakt. Verder was het wel erg lomp om achter de Safety Car de auto rechtsaf de muur in te sturen. Dan ben je toch écht de pannekoek van de dag!

Mickey

Citaat van: Wings op 29 april 2018 - 16:54:00
Citaat van: Mickey op 29 april 2018 - 16:01:34
Fuckup van de teamleiding ook. Zat er de hele race al aan te komen. In plaats van ze tot kalmte te manen gaan ze Daniel op lopen naaien om het nog eens te proberen.

Aan de andere kant haal je zo de angel uit racen. Max en Danny racen tegen de grens van het toelaatbare. De scheidslijn tussen een legendarisch gevecht en een crash wordt dan heel dun. Ik vind het prima en kan daar intens van genieten. Natuurlijk bezat het alle ingrediënten om in tranen te eindigen maar dat maakt een gevecht ook zo snijdend spannend. Ik ga dan ook niet oordelen en snap de drang van de fans dan ook niet om het te doen. Dit is racen in de puurste vorm. Mooier wordt het niet.

Grotendeels eens hoor. Maar als teamleiding heb je ook te managen. En gaan roepen dat Daniel Max maar weer moest aanvallen diende imo geen doel. Ze stonden beiden op nieuwe ultra's. De kans dat dit tot een beter (+1positie?) dan tot een slechter teamresultaat (zie resultaat) zou leiden, was imo zeer gering. De teamleiding had ze dus beter tot kalmte kunnen manen en het een ronde of twee laten aankijken. Was Daniel sneller, dan had hij met slipstream en drs nog tien mogelijkheden om er voorbij te komen.

Achteraf. Koe. Kont.

Jozef

Perez, Stroll, Magnussen under investigation voor ongeoorloofd gebruik van DRS.

Wings

@Mickey: daar kan ik mij wel in vinden. Max zat op een gegeven moment vast achter Lewis. Hij kon gewoon niet harder ondanks de potentie van de auto. Dan heeft het weinig nut om aan te vallen en in exact dezelfde situatie te belanden. Overigens lomp van Red Bull om Max op de beste strategie te zetten. Danny reed voor Max.

Jozef

"It was obvious to the stewards that although the incident had its origins in the moves by car 33, the driver of car 3 also contributed to the incident."

Ik denk dat dat een eerlijke visie is van de stewards. Reprimande voor Verstappen, ik denk Ricciardo ook maar de FIA heeft hun publicatie van documenten even niet goed voor mekaar dus ik weet het niet zeker.

Wings

Beiden deden een dummy. Dat pakt niet goed uit.

Wings

Overigens (zonder Ricciardo de schuld in de schoenen te willen schuiven) vraag ik mij af of hij de bocht zou hebben gered zonder zijn banden vierkant te remmen. 

Jozef

Goeie vraag, ik zou ook graag weten wie nu vroeg of laat remde, maar we mogen ook niet vergeten dat Ricciardo al z'n grip verloor omdat Max weer voor hem kwam rijden.

Wings

Dat dan weer wel. Ik denk het juiste besluit van de wedstrijdleiding. Ik begreep dat Garry Connelly vandaag erbij was. De wonderen zijn de wereld niet uit.

Tuesday

nou moet ik zeggen dat ik het in dit geval ook totaal niet belangrijk vind wat de wedstrijdleiding doet. Beide coureurs en het team zijn al zwaar genoeg bestraft door het puntverlies. Intern zal er nog wel een heel stevig woordje over gesproken worden en ik ben bang dat Max daar toch als de hoofdschuldige aangewezen wordt. Al met al was dit wel precies wat Max nodig had, ff een raceweekend zonder incidenten. Goed, ik ga de race nog ff verder afkijken, helaas weet ik de winnaar al. Meer daarover later ;)

Van Wijk

Je kunt het uiteindelijke incident niet als moment suprème op zich zien.
De hele race waren Max en Daniel al aan het duelleren, waarbij ik ( tracht onpartijdig te blijven ) Max toch echt irritant en als jongetje die niet tegen zijn verlies kan vond rijden.
Het siert Daniel dat hij zo lang heeft gewacht met een ultieme inhaalpoging, waarbij hij ( onderbuik gevoel ) , heeft gedacht, als je niet alleen crasht, dan maar met zijn tweeën.
Uiteraard zal hij dit nooit toegeven, maar geloof mij, Daniel was er klaar mee. 

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 29 april 2018 - 21:31:33
Je kunt het uiteindelijke incident niet als moment suprème op zich zien.
De hele race waren Max en Daniel al aan het duelleren, waarbij ik ( tracht onpartijdig te blijven ) Max toch echt irritant en als jongetje die niet tegen zijn verlies kan vond rijden.
Het siert Daniel dat hij zo lang heeft gewacht met een ultieme inhaalpoging, waarbij hij ( onderbuik gevoel ) , heeft gedacht, als je niet alleen crasht, dan maar met zijn tweeën.
Uiteraard zal hij dit nooit toegeven, maar geloof mij, Daniel was er klaar mee.
eerste gedeelte ben ik het mee eens. 2e gedeelte betwijfel ik. Ricciardo had een rondje of 3 eerder Max vrij makkelijk ingehaald aan de buitenkant. Max verdedigde daar toen alleen de binnenkant. De 2e keer besloot ie Ricciardo minder ruimte te geven toen die weer voor de buitenkant leek te kiezen. Verstappen stuurde naar rechts waarop Ricciardo alsnog de binnenkant pakte. In principe was daarmee het eerste gedeelte van de move  geslaagd en was het alleen nog de vraag of hij de bocht zou kunnen houden. Maar goed, Max besloot alsnog de deur die hij eerder had opengezet dicht te gooien. Ricciardo kon op dat moment geen kant meer op. Ik wil overigens Ricciardo ook niet geheel vrijpleiten, hij doet vaker van dit soort 'divebombs', dat moest ook eens fout gaan.