GP CHINA: DOD: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 15 april 2018 - 10:57:01

« vorige - volgende »

Wie was de prutsser van de dag in de Grand Prix van China?

Gasly
1 (5.9%)
Hartley
0 (0%)
Ericsson
0 (0%)
Sirotkin
0 (0%)
Leclerc
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Ocon
0 (0%)
Verstappen
15 (88.2%)
een andere rijder, namelijk:
1 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 17

Jozef

Klopt, ik vind trouwens sowieso dat de reactie op de recente incidenten overdreven is. Ik ben nooit een fan geweest van Verstappen, ik sta er gewoon neutraal tegenover, daarom ben ik in het midden van Verstappen-fans vaak de criticaster, maar al tijdens de GP van China was ik hem plots aan het verdedigen tegenover een aantal andere F1-kijkers.

Bij de inhaalpoging op Hamilton wijkt hij m.i. uit omdat Hamiltons auto even uitbrak en Verstappen daarvan schrok en dus eieren voor zijn geld koos door de uitloopstrook op te zoeken. Ik denk dat als Hamilton daar niet uitbrak, de move misschien wel was gelukt en dan hadden we weer een rondje Verstappen-verafgoding moeten slikken. Bij Vettel had hij niks te zoeken en het was 100% Max' fout en een terechte bestraffing, maar feit is wel dat Vettel de apex miste dus ik begrijp dat Max even (verkeerdelijk) dacht er een mogelijkheid tot inhalen was.

Bovendien was op dit moment nog niet duidelijk hoe groot het overwicht van de Red Bulls op nieuwe banden was tegenover de andere jongens, en het was op dat moment echt nog wel zaak om snel door het veld te komen als hij nog kans wilde maken om Bottas te pakken voor de overwinning.

Robbert65

Da's een heel goede weergave van hoe het gebeurde.

Dat de wereld over Verstappen heenviel komt denk ik ook door het (te) hoge verwachtingspatroon. Alonso deed een soortgelijke move op Vettel en daar hoorde je geen kip over.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 april 2018 - 13:52:38
Klopt, ik vind trouwens sowieso dat de reactie op de recente incidenten overdreven is. Ik ben nooit een fan geweest van Verstappen, ik sta er gewoon neutraal tegenover, daarom ben ik in het midden van Verstappen-fans vaak de criticaster, maar al tijdens de GP van China was ik hem plots aan het verdedigen tegenover een aantal andere F1-kijkers.

Bij de inhaalpoging op Hamilton wijkt hij m.i. uit omdat Hamiltons auto even uitbrak en Verstappen daarvan schrok en dus eieren voor zijn geld koos door de uitloopstrook op te zoeken. Ik denk dat als Hamilton daar niet uitbrak, de move misschien wel was gelukt en dan hadden we weer een rondje Verstappen-verafgoding moeten slikken. Bij Vettel had hij niks te zoeken en het was 100% Max' fout en een terechte bestraffing, maar feit is wel dat Vettel de apex miste dus ik begrijp dat Max even (verkeerdelijk) dacht er een mogelijkheid tot inhalen was.

Bovendien was op dit moment nog niet duidelijk hoe groot het overwicht van de Red Bulls op nieuwe banden was tegenover de andere jongens, en het was op dat moment echt nog wel zaak om snel door het veld te komen als hij nog kans wilde maken om Bottas te pakken voor de overwinning.
was het uitbreken, of een bewuste stuurbeweging? Volgens mij het laatste. De volgende bocht was naar rechts, als Max er naast was gebleven was de inhaalactie zo goed als zeker gelukt.

Jozef

Ik dacht eigenlijk ook eerst een bewuste stuurbeweging. Ik weet het niet zeker, maar als dat waar is dan vind ik dat wel een afschuwelijke move die echt niet door de beugel kan, die nog veel gevaarlijker is dan wat Verstappen deed en waar veel meer trammelant over gemaakt zou moeten worden.

Uiteindelijk dacht ik toch echt dat eerst de achterkant uitbrak en Hamilton daarom corrigeerde, maar ik zou de onboardbeelden nog wel een keer willen zien.

Mickey

Hamilton heeft ervan gezegd dat hij Max daar nooit zag, omdat die in zijn dode hoek zat.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 april 2018 - 16:56:24
Ik dacht eigenlijk ook eerst een bewuste stuurbeweging. Ik weet het niet zeker, maar als dat waar is dan vind ik dat wel een afschuwelijke move die echt niet door de beugel kan, die nog veel gevaarlijker is dan wat Verstappen deed en waar veel meer trammelant over gemaakt zou moeten worden.

Uiteindelijk dacht ik toch echt dat eerst de achterkant uitbrak en Hamilton daarom corrigeerde, maar ik zou de onboardbeelden nog wel een keer willen zien.
ik zie toch echt eerst de voorkant gaan. Afschuwelijk zou ik het niet willen noemen, Hamilton wil zich gewoon niet op die manier laten piepelen en dat maakte hij na afloop ook wel duidelijk volgens mij. Hij was vrij stellig dat je een toprijder niet op die manier buitenom kunt inhalen. In mijn ogen zegt ie daar indirect dat het een bewuste stuurbeweging was. Maar goed, ik heb daar niet zoveel moeite mee. Als je buitenom wilt inhalen dan moet je weten waar je aan begint.

http://www.youtube.com/watch?v=O_tZgwTfrds

Jozef

Dat Hamiltons auto instabiel was, zie je wel tijdens de acceleratie in de eerste twee seconden van het filmpje. Zijn er on-boardbeelden vanuit Hamiltons auto? Zou graag stuurbewegingen bekijken. :)

Ik vind echt niet dat je bruuske bewegingen kunt maken om je rivaal te doen schrikken, middenin een snelle bocht. Dat is net zoals van je lijn afwijken tijdens het remmen, vind ik. Natuurlijk kun je in een bocht rustig van je lijn afgaan om de deur te sluiten, maar een bruuske beweging vind ik er toch over.

Maar goed zoals ik al zei, on-board vanuit Hamiltons cockpit is nodig alvorens echt te oordelen.

Tuesday

#37
Citaat van: Jozef op 20 april 2018 - 17:55:52
Dat Hamiltons auto instabiel was, zie je wel tijdens de acceleratie in de eerste twee seconden van het filmpje. Zijn er on-boardbeelden vanuit Hamiltons auto? Zou graag stuurbewegingen bekijken. :)

Ik vind echt niet dat je bruuske bewegingen kunt maken om je rivaal te doen schrikken, middenin een snelle bocht. Dat is net zoals van je lijn afwijken tijdens het remmen, vind ik. Natuurlijk kun je in een bocht rustig van je lijn afgaan om de deur te sluiten, maar een bruuske beweging vind ik er toch over.

Maar goed zoals ik al zei, on-board vanuit Hamiltons cockpit is nodig alvorens echt te oordelen.
bij het accelereren is ie idd wat instabiel, maar dat heb je natuurlijk al snel. Een achterkant die wegbreekt in een snelle bocht is een heel ander verhaal. Zoals gezegd, ik zie toch echt eerst de voorkant gaan, volgens mij is dat toch vrij duidelijk af te zien aan de stand van de auto. Ik denk overigens niet dat je van de onboard en stuurbewegingen van Hamilton veel wijzer wordt, het is niet dat ie naar rechts stuurt, maar net ff iets minder naar links. Aan de andere kant, als de auto echt wegbreekt aan de achterkant zou je wel een duidelijke correctie moeten zien.