GP CHINA: DOD: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 15 april 2018 - 10:57:01

« vorige - volgende »

Wie was de prutsser van de dag in de Grand Prix van China?

Gasly
1 (5.9%)
Hartley
0 (0%)
Ericsson
0 (0%)
Sirotkin
0 (0%)
Leclerc
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Ocon
0 (0%)
Verstappen
15 (88.2%)
een andere rijder, namelijk:
1 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 17

Matthijs

#15
Volgens mij stel je 'mental coach' gelijk aan nog meer druk zetten op de ketel, of ik lees je niet goed. Maar volgens mij is dat helemaal niet aan de orde. Het is juist heel raar als je géén coach hebt. Welke topsport(er) werkt nu niet met coaches?

Het zit ook allemaal in een klein hoekje. De actie van Ricciardo op Bottas was heel gewaagd en had zo kunnen eindigen in een enkeltje de lucht in. Dan was niet Max de schlemiel geweest maar Ricciardo. Nu is hij de grote held. Omgekeerd had de inhaalactie van Verstappen buitenom in Blanchimont in huilen kunnen eindigen als de tegenstander niet Nasr maar Hamilton of Alonso was geweest.

Robbert65

Eens. Maar die coach heeft hij al in de twee genoemde nestors. En Wat betreft je tweede alinea: ook eens. Mannen als Vettel en Hamilton zijn niet geneigd te schrikken van een opduikend voorwiel. Blanchimont buitenom was qua strijd met Nasr toen trouwens ook niet echt een graadmeter omdat Nasr rechtdoor naar binnen moest...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

De gebeurtenis van Max doet recht aan de uitspraak 'je bent zo goed als je laatste race'.

Franky R.

Genoeg bananen (zo heette dit topic eerst ;) ) gezien in China...


Leclerc, last van de verwachtingen die Ferrari schept? Moet die jongen tegen kunnen.
Gasly, die dacht dat hij er al was na Bahrein?
Verstappen, hij dacht klaar te zijn voor de volgende stap, maar op deze manier zal Ricciardo eerder WK worden dan Max.


Nee, ik nomineer Ferrari. Die het in hun botte kop halen om Raikkonen zo vroeg in het seizoen op te offeren. Gelukkig toch een podium voor de Fin.


"Karma", zo zou Alonso zeggen.


Tuesday

Citaat van: Franky R. op 16 april 2018 - 18:32:54
Genoeg bananen (zo heette dit topic eerst ;) ) gezien in China...


Leclerc, last van de verwachtingen die Ferrari schept? Moet die jongen tegen kunnen.
Gasly, die dacht dat hij er al was na Bahrein?
Verstappen, hij dacht klaar te zijn voor de volgende stap, maar op deze manier zal Ricciardo eerder WK worden dan Max.


Nee, ik nomineer Ferrari. Die het in hun botte kop halen om Raikkonen zo vroeg in het seizoen op te offeren. Gelukkig toch een podium voor de Fin.


"Karma", zo zou Alonso zeggen.
t is maar de vraag of dat wel zo is of iig zo bedoeld was. Ferrari heeft gewoon zitten slapen. Op het moment dat ze er met Vettel achter kwamen hoe scherp de undercut was, wisten ze ook gelijk dat Raikkonen achter Ricciardo als 6e de baan op zou komen. Tussen 6 en 7 zat een enorm gat, dus dan kun je het beste gewoon nog ff doorrijden en hopen dat de SC op een gunstig moment op de baan komt en dan pitten of anders later met versere banden nog aanvallen. Dat laatste werkte uiteindelijk ook nog (tov Hamilton).

Jozef

Mercedes deed vorig seizoen precies hetzelfde met Bottas in Barcelona en toen vonden we het normaal. Dat Räikkönen het niet in zich heeft om wereldkampioen te worden, weten we ook al langer dan dit jaar...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 april 2018 - 20:42:40
Mercedes deed vorig seizoen precies hetzelfde met Bottas in Barcelona en toen vonden we het normaal. Dat Räikkönen het niet in zich heeft om wereldkampioen te worden, weten we ook al langer dan dit jaar...
is toch een wat ander verhaal, daar stonden Hamilton en Vettel (die in duel om de winst waren) op verschillende strategiën en daar kon Bottas Vettel ophouden op het moment dat Vettel het verschil wilde maken. Raikkonen kon afgelopen weekend vrij weinig doen (afgezien van juist Bottas DRS geven). Nu Raikkonen daar toch reed geloof ik best dat Ferrari dacht van 'laten we het toch maar proberen', maar ik geloof niet dat ze Kimi zn race daarvoor verder opgeofferd hebben, daarvoor zijn de WCC punten toch te belangrijk. In het Bottas/Barcelona geval was zijn P3 op dat moment helemaal niet in gevaar. Harde werkelijkheid is dat Ferrari zich afgelopen weer simpel heeft laten afbluffen en 'verrassen' door Mercedes.

robbert

volgens mij kon raikkonen hier ook bottas ophouden om vettel te helpen

Tuesday

Citaat van: robbert op 17 april 2018 - 09:20:40
volgens mij kon raikkonen hier ook bottas ophouden om vettel te helpen
nou, wat een succes. Ferrari was afgelopen zondag tactisch idd niet sterk, maar als Kimi de volgende keer nou gewoon P2 vasthoudt ipv terugvallen naar P4 en bij de eerste pitstops al 12 seconden achterligt, dan maakt hij het Ferrari ook een stuk makkelijker. Kimi benadeeld vooral zichzelf.

robbert

tja, het is al een paar seizoenen dat raikkonen niet meer top is. En bij enkele minder slechte races geven ze hem dan nog een nieuw contract

Wings

Citaat van: Mickey op 16 april 2018 - 11:19:32
Ik ben ook nog positief, maar er is wel een patroon van risico's nemen te ontwaren. Dat moet. Dat is ook nodig voor succes, maar kan ook zijn valkuil worden als men dit op z'n beloop laat.

Die jongen heeft gewoon adequate begeleiding nodig. Beetje z'n instinctieve acties leren beheersen. Weten wanneer wel, wanneer niet, in plaats van altíjd. Gisteren zou het vanzelf zijn kant op gerold zijn. Hij was zoveel sneller dan de rest dat het niet noodzakelijk was om die ene kans te pakken.

Dat zie je zelfs terug bij meervoudige kampioenen op leeftijd. Seb, Ayrton, Lewis, Michael, ik heb ze allen hetzelfde zien doen. En in een situatie waarin zijn veel verder waren dan Max nu is. Onbegrijpelijk dat iedereen zo in de stress schiet. Dit hoort gewoon bij je ontwikkelingscurve. Niemand die leert zonder fouten te maken. Max is soms net een mens.

Mickey

Geen stress hier hoor. :) Helemaal eens verder. Je groeit van je fouten, niet van je succesen. Maar niets gaat helemaal vanzelf en de groten der aarde hebben ook allemaal de beste coaches gehad. Ik gun die jongen de beste begeleiding.

Van Wijk

Max, maar euhhh....heerlijk, kon iedereen maar zo onbevangen en schaamteloos racen.

Mickey

Citaat van: Wings op 17 april 2018 - 19:32:50
Citaat van: Mickey op 16 april 2018 - 11:19:32
Ik ben ook nog positief, maar er is wel een patroon van risico's nemen te ontwaren. Dat moet. Dat is ook nodig voor succes, maar kan ook zijn valkuil worden als men dit op z'n beloop laat.

Die jongen heeft gewoon adequate begeleiding nodig. Beetje z'n instinctieve acties leren beheersen. Weten wanneer wel, wanneer niet, in plaats van altíjd. Gisteren zou het vanzelf zijn kant op gerold zijn. Hij was zoveel sneller dan de rest dat het niet noodzakelijk was om die ene kans te pakken.

Dat zie je zelfs terug bij meervoudige kampioenen op leeftijd. Seb, Ayrton, Lewis, Michael, ik heb ze allen hetzelfde zien doen. En in een situatie waarin zijn veel verder waren dan Max nu is. Onbegrijpelijk dat iedereen zo in de stress schiet. Dit hoort gewoon bij je ontwikkelingscurve. Niemand die leert zonder fouten te maken. Max is soms net een mens.

Trouwens ook in de gaten houden hoe snel men dit vergeten is, als hij over twee weken misschien weer op het podium staat.

Wings