GP CHINA: DOD: Dork of the Day

Gestart door Robbert65, 15 april 2018 - 10:57:01

« vorige - volgende »

Wie was de prutsser van de dag in de Grand Prix van China?

Gasly
1 (5.9%)
Hartley
0 (0%)
Ericsson
0 (0%)
Sirotkin
0 (0%)
Leclerc
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Ocon
0 (0%)
Verstappen
15 (88.2%)
een andere rijder, namelijk:
1 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 17

Robbert65

Voor mij is er maar één prutser van de dag.....  >:(
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


robbert


Wings

Gasly en Max. Omdat ik maar één kan nomineren ga ik voor Max.

Arthur

Ik snap hem wel maar ga toch voor Gasly. Max probeert op verkeerde momenten en verliest. Gasly rijdt hem plat op zijn teamgenoot [1] en presteert het vervolgens zeer intelligent om door zijn eigen rotzooi te rijden met alles risico's van dien [2]. Dat maakt hem voor mij de banaan van deze race....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

omdat er maar 1 een overwinning en vervolgens ook nog een podium vergooid nomineer ik Max.  En persoonlijk baal ik natuurlijk ook dat dankzij hem Hamilton behoorlijk in kan lopen op Vettel, maar goed, dat hoort nou eemaal bij racen. De wedstrijdleiding en de strategen van Ferrari hadden misschien ook niet hun beste dag.

Jozef

Hamilton had inderdaad behoorlijk geluk deze keer. Het geluk van Vettel in Australië is daarmee weer in balans gebracht. Iedereen tevreden, zou je denken, maar grappig genoeg zijn ze net allebei ontevreden denk ik. Misschien maar normaal ook, een topper mag alleen tevreden zijn met het allerbeste.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 15 april 2018 - 18:27:01
Hamilton had inderdaad behoorlijk geluk deze keer. Het geluk van Vettel in Australië is daarmee weer in balans gebracht. Iedereen tevreden, zou je denken, maar grappig genoeg zijn ze net allebei ontevreden denk ik. Misschien maar normaal ook, een topper mag alleen tevreden zijn met het allerbeste.
op zich kun je dat tegen elkaar wegstrepen, maar waarom zou je uberhaupt denken dat Vettel tevreden is na vandaag??

janke

#8
Verstappen. Kansloos. Maar ja de appel valt niet ver ................... Cursus hoe gedraag ik mij op een circuit??

http://youtu.be/MhgRG8aJX-0
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

De twee acties (max en Jos) zijn totaal niet met elkaar te vergelijken, maar ik zie inderdaad wat van Jos terug in Max. Ik heb weleens gelezen dat in karting Max zo dominant was, dat hij opdrachten kreeg van Jos om alleen in te halen in bocht x of y. En dat waren dan moeilijke bochten waar niemand zou overwegen om in te halen. Zo leerde Max om in elke situatie en in elke bocht in te kunnen halen. Een enorme vaardigheid die nu achteraf zijn achilleshiel blijkt te zijn. In plaats van een logisch moment af te wachten slaat hij toe op het allereerste moment dat zich voordoet. En daarbij is hij voor een groot deel afhankelijk van of zijn tegenstander hem laat leven.

Ik hoop niet dat hij zijn gedrag verandert en ik geloof het ook niet. Hij moet het alleen wel gaan temperen, want 5 akkefietjes in 3 races is geen pech of toeval, dat is een patroon.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 16 april 2018 - 08:19:05
De twee acties (max en Jos) zijn totaal niet met elkaar te vergelijken, maar ik zie inderdaad wat van Jos terug in Max. Ik heb weleens gelezen dat in karting Max zo dominant was, dat hij opdrachten kreeg van Jos om alleen in te halen in bocht x of y. En dat waren dan moeilijke bochten waar niemand zou overwegen om in te halen. Zo leerde Max om in elke situatie en in elke bocht in te kunnen halen. Een enorme vaardigheid die nu achteraf zijn achilleshiel blijkt te zijn. In plaats van een logisch moment af te wachten slaat hij toe op het allereerste moment dat zich voordoet. En daarbij is hij voor een groot deel afhankelijk van of zijn tegenstander hem laat leven.

Ik hoop niet dat hij zijn gedrag verandert en ik geloof het ook niet. Hij moet het alleen wel gaan temperen, want 5 akkefietjes in 3 races is geen pech of toeval, dat is een patroon.

Mee eens, het is een patroon. Interessant verhaal over het kartverleden van vader en zoon trouwens. En daarmee lijkt Max Verstappens optreden een klassiek voorbeeld van nature-nurture. (Niet verrassend overigens, want daar zitten we allemaal mee opgescheept ;)) Voor een gedragsverandering hoeven we m.i. dan ook niet bang te zijn. Hoeft ook niet per se, want het manneke zorgt met zijn aard en talent, naast ergernis, ook voor ontspanning en kleur.

Mickey

Ze moeten hem heel intensief mentaal begeleiden, dan komt het wel goed.

Tuesday

mwah, we moeten het ook niet groter maken dan het is. De actie op Hamilton (die hij gisteren gewoon 3x heeft ingehaald!) kostte hem slechts 3 of 4 seconden, het was een risicootje, maar ook op een haar na een geniale actie. De actie op Vettel, tja, zoiets overkomt elke coureur wel eens. Al met al is ie erg ongelukkig bezig de laatste weken, maar afzonderlijk vind ik het allemaal niet zo schokkend.

Mickey

Ik ben ook nog positief, maar er is wel een patroon van risico's nemen te ontwaren. Dat moet. Dat is ook nodig voor succes, maar kan ook zijn valkuil worden als men dit op z'n beloop laat.

Die jongen heeft gewoon adequate begeleiding nodig. Beetje z'n instinctieve acties leren beheersen. Weten wanneer wel, wanneer niet, in plaats van altíjd. Gisteren zou het vanzelf zijn kant op gerold zijn. Hij was zoveel sneller dan de rest dat het niet noodzakelijk was om die ene kans te pakken.

Robbert65

Wat je vooral niet moet doen in mijn ogen is een "mental coach" of een of andere haptonoom op Verstappen loslaten.

Hij zit in een fase van zijn persoonlijke, maar ook van zijn professionele ontwikkeling die erg veel voorkomt en heel normaal is. De adfgelopen jaren werd alles wat hij deed bejubeld. Hij verdiende voor een 17-20 jarige een bak geld, maar had eigenlijk nog starterscontracten. Inmiddels heeft hij een financieel serieuze verbintenis met RBR, heeft hij meer dan 60 gp's ervaring en kijkt de wereld, maar ook zijn directe omgeving anders naar hem. De verwachtingen zijn nu hoger gespannen en dat geld ongetwijfeld ook bij Verstappen zelf: de zelfopgelegde druk.

Hij heeft zich in de winter erg goed voorbereid, is sterk en kalm, voelt zich in staat om de grote slag te slaan: WK worden. Maar wat blijkt: de coureurs waartegen hij rijdt zijn óók snel, hij racet niet meer tegen de middenmoot. En niemand maakt ruimte. En hij maakt toch ook foutjes. Als hij in Bahrein zijn neus schendt door te hard over de kerbs te gaan tijdens de qualy staat de hele wereldpers toch wel kritisch tekeer te gaan.

Verstappen gaan hier eens rustig over zitten kouten met vader Jos en Helmut Marko.  Want Verstappen en zijn auto lijken zeker klaar om de slag te gaan slaan. Maar dan moet er nét ietsje mindere druk op de ketel bij de twintigjarige Nederlander...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel