GP van China, Shanghai Jiading

Gestart door Franky R., 11 april 2018 - 19:10:38

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Franky R. op 16 april 2018 - 18:34:59
Vandoorne zou een loszittend bodemplaat hebben opgelopen in de tweede helft van de race. Dan kun je met de huidige auto's ook niet veel meer...

ja maar het is niet enkel in china dat hij ondermaats presteert. Het is al enkele races dat hij niet mee kan met alonso

Van Wijk

Niet dat ik Vandoorne wil verdedigen, maar vergeet niet dat Vandoorne in dienst rijd van Alonso.
( zie kwalificaties , slipstream )
 

robbert

ja inderdaad, dat zal er ook wel wat mee te maken hebben. Hij moet het oppakken tegen een 2voudige wereldkampioen

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 17 april 2018 - 20:39:05
Niet dat ik Vandoorne wil verdedigen, maar vergeet niet dat Vandoorne in dienst rijd van Alonso.
( zie kwalificaties , slipstream )

daar geloof ik niet zo in. McLaren doet dat met die slipstreams wel vaker, volgens mij wordt dat altijd eerlijk verdeeld. Vandoorne was elke ronde in de kwalificatie rond de 4 tiende langzamer. Eerlijk gezegd hoop ik ook altijd stiekem dat Vandoorne het Alonso eens moeilijk gaat maken, maar het valt elk weekend weer tegen.

Backgamon

Ja, 5de plaats kon eerste geweest zijn :/

FolkertE

Citaat van: Van Wijk op 17 april 2018 - 20:39:05
Niet dat ik Vandoorne wil verdedigen, maar vergeet niet dat Vandoorne in dienst rijd van Alonso.
( zie kwalificaties , slipstream )

Daarnaast reed hij in Australië toch best in de buurt van Alonso. en in de kwalificatie was hij maar 1,5  tiende langzamer. En in Bahrein reed hij volgens mij op een andere strategie. Had ook wel iets meer verwacht, maar heel slecht doet hij het niet. En ik geloof niet dat hij hetzelfde word behandeld als Alonso.

robbert

Citaat van: FolkertE op 21 april 2018 - 20:30:12
Citaat van: Van Wijk op 17 april 2018 - 20:39:05
Niet dat ik Vandoorne wil verdedigen, maar vergeet niet dat Vandoorne in dienst rijd van Alonso.
( zie kwalificaties , slipstream )

Daarnaast reed hij in Australië toch best in de buurt van Alonso. en in de kwalificatie was hij maar 1,5  tiende langzamer. En in Bahrein reed hij volgens mij op een andere strategie. Had ook wel iets meer verwacht, maar heel slecht doet hij het niet. En ik geloof niet dat hij hetzelfde word behandeld als Alonso.
nee idd, dat kon je vorig seizoen wel zien. Als er updates waren, dan waren die altijd voor alonso....

Wings

Citaat van: Van Wijk op 17 april 2018 - 20:39:05
Niet dat ik Vandoorne wil verdedigen, maar vergeet niet dat Vandoorne in dienst rijd van Alonso.
( zie kwalificaties , slipstream )


Op het niveau heeft dat geen enkele toegevoegde waarde. Dat McLaren eens wat probeert daargelaten.

Jozef

Toch betwijfel ik dat er coureurs op de grid zijn die duidelijker door hun team in de hoek van tweede rijder worden geduwd dan Vandoorne bij McLaren. Ze roepen hem zelfs op onwaarschijnlijke momenten binnen voor een pitstop om hem maar uit de buurt van Alonso te houden.

Wings

McLaren heeft geen enkele reden om dat te doen. Ieder punt kan hun flink wat geld opleveren en Alonso vecht niet om titels. Voor McLaren is het zaak dat ze met twee auto's maximaliseren. Verder kun je geen enkel excuus verzinnen als Alonso op P7 rijdt en Vandoorne op P14. Hij is gewoon een klap langzamer dan Alonso. Bovendien zit Alonso in zijn nadagen en heeft Vandoorne een carrière voor de boeg. McLaren zou dom zijn als beiden even snel zijn, de rijder met meer perspectief te benadelen. Het druist tegen alle logica in.

Jozef

McLaren krijgt al jaren het ontwerp van zijn auto niet voor elkaar en gebruikt dus grote delen van GP-weekends als testsessie. Ook nu weer. Terwijl Alonso zijn GP voorbereidt op vrijdag, kan Stoffel testwerk verrichten. Maar als er vruchten geplukt kunnen worden van dat werk, gaan die eerst naar Alonso en met een beetje geluk de volgende race ook naar Stoffel, soms heeft hij ook meer dan een race langer moeten wachten op nieuwe onderdelen. Dit is gewoon de werkwijze bij McLaren.

gloudiesaurus

Vandoorne moet zo wel enorm uitkijken.
Norris is de oogappel van Zak Brown en presteert goed in F2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Gisteren was Vandoorne ook maar liefst 1.5 seconden langzamer dan zijn teamgenoot en stond hij op een kleurloze 19de plaats. Alonso schittert en rijdt de zesde tijd. Alonso is qua racepace fenomenaal maar over een ronde best te evenaren. Kijk maar naar Massa die er regelmatig voor stond. En toch lukt het Vandoorne niet. Hij is steady maar excelleert nauwelijks. Je ziet hem zelden moves doen die mij van de bank krijgen. Ik denk ook dat McLaren Norris snel gaat brengen.

Wings

Citaat van: Jozef op 27 april 2018 - 21:31:44
McLaren krijgt al jaren het ontwerp van zijn auto niet voor elkaar en gebruikt dus grote delen van GP-weekends als testsessie. Ook nu weer. Terwijl Alonso zijn GP voorbereidt op vrijdag, kan Stoffel testwerk verrichten. Maar als er vruchten geplukt kunnen worden van dat werk, gaan die eerst naar Alonso en met een beetje geluk de volgende race ook naar Stoffel, soms heeft hij ook meer dan een race langer moeten wachten op nieuwe onderdelen. Dit is gewoon de werkwijze bij McLaren.

Dat deed Massa bij Ferrari ook om exact dezelfde redenen. En toch stond Massa vaak kort bij -en zelfs voor- Alonso. In de race reed hij vaak in het spoor van de Spanjaard. Het verschil werd vergroot doordat Massa vaak een ronde later moest pitten waardoor hij net achter een groep rijders terecht kwam waar Alonso voor reed. Ik kijk verder ook niet alleen naar het verschil met Alonso maar naar de prestaties op zichzelf. En dan vind ik het vlak, flauw en kleurloos. Zelden zie je Vandoorne excelleren. Het is een passieve racer die zich niet vastbijt in gevechten. Ik denk niet dat Vandoorne heel succesvol gaat zijn.   

FolkertE

Maar ik heb echt wel het idee dat Vandoorne niet helemaal eerlijk of gelijkwaardig word behandeld. Er zijn toch behoorlijk wat merkwaardige beslissingen genomen die ten nadelen waren van Vandoorne.