GP van China, Shanghai Jiading

Gestart door Franky R., 11 april 2018 - 19:10:38

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 10:05:47
Onbegrijpelijk. Bij Lewis probeert hij al het onmogelijke en daarna bij Seb weer. Max moet zich realiseren dat de mannen waartegen hij nu racet niet meer de middenmoot zijn. Hij moet het nu opnemen tegen meervoudig wereldkampioenen. Dan zal je met wat beters moeten komen dan dit. Inderdaad de slechtste race van Max die ik mij voor de geest kan halen.

Verder had Bottas de race gewonnen zonder SC. Slechte strategie van Ferrari. Met 2 auto's welteverstaan.

inderdaad slechte strategie van ferrari, maar mercedes reed met dezelfde strategie rond. Maar had de indruk dat mercedes wel plots sneller was dan ferrari...

robbert

Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 10:33:25
Overigens, wat te denken van Vandoorne? Blijft niet eens in het spoor van zijn teamgenoot. Langzaam maar zeker nadert de tijd dat we kunnen zeggen 'gewogen en te licht bevonden.'

ja, hij durft ook geen risico's nemen, heb hem eigenlijk maar 1 keer iemand van de baan zien rijden in die 2jaar dat hij rijdt. Maar ja, zijn teammaat is ook een 2voudig wereldkampioen...

Wings

Citaat van: robbert op 15 april 2018 - 11:58:54
Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 10:05:47
Onbegrijpelijk. Bij Lewis probeert hij al het onmogelijke en daarna bij Seb weer. Max moet zich realiseren dat de mannen waartegen hij nu racet niet meer de middenmoot zijn. Hij moet het nu opnemen tegen meervoudig wereldkampioenen. Dan zal je met wat beters moeten komen dan dit. Inderdaad de slechtste race van Max die ik mij voor de geest kan halen.

Verder had Bottas de race gewonnen zonder SC. Slechte strategie van Ferrari. Met 2 auto's welteverstaan.

inderdaad slechte strategie van ferrari, maar mercedes reed met dezelfde strategie rond. Maar had de indruk dat mercedes wel plots sneller was dan ferrari...

Undercut. Daarom kwam Bottas voor Seb. En Hamilton heeft gewoon een kut race gereden. En maar jammeren dat het niet loopt.

Jozef

Nou ja jammeren... Het eerste wat hij zei in de interviews na de race was dat het van hemzelf een drama is de laatste paar races en dat hij maar een keer moet bezinnen en beter gaan presteren. Best een gezonde houding als je 't mij vraagt!

Fietser

Nog iets over het middenveld in Shanghai (en ook daarvoor).
Begint me op te vallen hoe dominant Hulkenberg over Sainz jr. is. Had ik niet verwacht, zeker niet in die mate. Dat kun je van Grosjean t.o.v. Magnussen juist weer niét zeggen. De Fransman heeft moeite met zijn (in het rijdersveld niet zo beminde) Deense teamgenoot die zich tot een snelle en goede F1-piloot begint te ontwikkelen. Die andere Fransoos, Ocon - vorig jaar hét talent, blijft tobben met de snelheid van zijn Mexicaanse teamgenoot. Wil hij doorgroeien (naar Mercedes?) dan moet hij niet te veel achter Perez aan rijden. Alonso ten slotte, is nog steeds een fantastische rijder en strijder, maar in diens schaduw begint Vandoorne wel erg bleekjes te lijken. Het wordt hoog tijd voor wat vuurwerk van de Belg, maar dan anders dan zijn bovenbuurman uit de Lage Landen.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 16 april 2018 - 08:22:06
Nog iets over het middenveld in Shanghai (en ook daarvoor).
Begint me op te vallen hoe dominant Hulkenberg over Sainz jr. is. Had ik niet verwacht, zeker niet in die mate. Dat kun je van Grosjean t.o.v. Magnussen juist weer niét zeggen. De Fransman heeft moeite met zijn (in het rijdersveld niet zo beminde) Deense teamgenoot die zich tot een snelle en goede F1-piloot begint te ontwikkelen. Die andere Fransoos, Ocon - vorig jaar hét talent, blijft tobben met de snelheid van zijn Mexicaanse teamgenoot. Wil hij doorgroeien (naar Mercedes?) dan moet hij niet te veel achter Perez aan rijden. Alonso ten slotte, is nog steeds een fantastische rijder en strijder, maar in diens schaduw begint Vandoorne wel erg bleekjes te lijken. Het wordt hoog tijd voor wat vuurwerk van de Belg, maar dan anders dan zijn bovenbuurman uit de Lage Landen.
Helemaal mee eens, het middenveld is superinteressant. Stel je voor hoe het kampioenschap zou zijn zonder de grote 3 teams: Hülkenberg, Alonso en Magnussen vechtend voor de winst. Vergeet trouwens Leclerc versus Ericsson niet, ook interessante teamstrijd.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 16 april 2018 - 08:36:17
Citaat van: Fietser op 16 april 2018 - 08:22:06
Nog iets over het middenveld in Shanghai (en ook daarvoor).
Begint me op te vallen hoe dominant Hulkenberg over Sainz jr. is. Had ik niet verwacht, zeker niet in die mate. Dat kun je van Grosjean t.o.v. Magnussen juist weer niét zeggen. De Fransman heeft moeite met zijn (in het rijdersveld niet zo beminde) Deense teamgenoot die zich tot een snelle en goede F1-piloot begint te ontwikkelen. Die andere Fransoos, Ocon - vorig jaar hét talent, blijft tobben met de snelheid van zijn Mexicaanse teamgenoot. Wil hij doorgroeien (naar Mercedes?) dan moet hij niet te veel achter Perez aan rijden. Alonso ten slotte, is nog steeds een fantastische rijder en strijder, maar in diens schaduw begint Vandoorne wel erg bleekjes te lijken. Het wordt hoog tijd voor wat vuurwerk van de Belg, maar dan anders dan zijn bovenbuurman uit de Lage Landen.
Helemaal mee eens, het middenveld is superinteressant. Stel je voor hoe het kampioenschap zou zijn zonder de grote 3 teams: Hülkenberg, Alonso en Magnussen vechtend voor de winst. Vergeet trouwens Leclerc versus Ericsson niet, ook interessante teamstrijd.
Zeker, Leclerc-Ericsson is ook erg interessant. Maar helaas (nog) geen middenveld ;)

Matthijs


Jozef

Het feit dat het middenveld zo dicht op elkaar zit, maakt ook dat de verschillen tussen teamgenoten worden uitvergroot mijns inziens. Ik geloof oprecht niet dat Vandoorne qua snelheid zoveel trager was dan Alonso gisteren, maar gewoon net lager op grid staan en dan ook minder goed starten, kan betekenen dat je tegen halfweg de race 20 seconden kwijt bent, gewoon omdat er allemaal andere auto's tussen jou en je teamgenoot zitten.

Dat is overigens geen excuus hoor. Maar ik betwijfel ten zeerste dat het verschil Hulkenberg-Sainz of Alonso-Vandoorne groter is dan de verschillen die we soms zien tussen de twee heren van Ferrari of Mercedes. En als we Vandoorne in de categorie Bottas/Räikkönen kunnen schuiven... bwoah prima.

Matthijs

Klopt Jozef, maar de verdeling in puntenaantal Hülkenberg-Sainz is al opgelopen tot 22-3. En Alonso-Vandoorne 22-6. Dat loop je niet zo snel in.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 april 2018 - 10:05:28
Het feit dat het middenveld zo dicht op elkaar zit, maakt ook dat de verschillen tussen teamgenoten worden uitvergroot mijns inziens. Ik geloof oprecht niet dat Vandoorne qua snelheid zoveel trager was dan Alonso gisteren, maar gewoon net lager op grid staan en dan ook minder goed starten, kan betekenen dat je tegen halfweg de race 20 seconden kwijt bent, gewoon omdat er allemaal andere auto's tussen jou en je teamgenoot zitten.

Dat is overigens geen excuus hoor. Maar ik betwijfel ten zeerste dat het verschil Hulkenberg-Sainz of Alonso-Vandoorne groter is dan de verschillen die we soms zien tussen de twee heren van Ferrari of Mercedes. En als we Vandoorne in de categorie Bottas/Räikkönen kunnen schuiven... bwoah prima.
maar Vandoorne staat ook gewoon nooit eens voor Alonso. Althans, voor mijn gevoel is het altijd Alonso die er in kwalificatie en race ruim voorzit. Met jouw redenatie kun je iedereen wel in de categorie Bottas/Raikkonen plaatsen. Ik wil best geloven dat hij dat niveau heeft, maar zoals gezegd laat hij echt zelden een teken van leven zien. Maar k vind het ook nog veels te vroeg om hem af te serveren, omdat hij ook wel in een heel moeilijk team moest beginnen.

Wings

Citaat van: Jozef op 15 april 2018 - 15:53:54
Nou ja jammeren... Het eerste wat hij zei in de interviews na de race was dat het van hemzelf een drama is de laatste paar races en dat hij maar een keer moet bezinnen en beter gaan presteren. Best een gezonde houding als je 't mij vraagt!

Tijdens de race.

Wings

Citaat van: robbert op 15 april 2018 - 12:00:44
Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 10:33:25
Overigens, wat te denken van Vandoorne? Blijft niet eens in het spoor van zijn teamgenoot. Langzaam maar zeker nadert de tijd dat we kunnen zeggen 'gewogen en te licht bevonden.'

ja, hij durft ook geen risico's nemen, heb hem eigenlijk maar 1 keer iemand van de baan zien rijden in die 2jaar dat hij rijdt. Maar ja, zijn teammaat is ook een 2voudig wereldkampioen...

Drogreden. Ik verwacht ook niet dat hij Alonso inpakt, maar wel in het spoor blijft. Verder presteert Vandoorne solide en stabiel maar dat is ook net het probleem, hij excelleert nooit. Kijk naar de races die Alonso rijdt en hoe hij duelleert en wat Vandoorne doet.

Franky R.

Vandoorne zou een loszittend bodemplaat hebben opgelopen in de tweede helft van de race. Dan kun je met de huidige auto's ook niet veel meer...

Franky R.

Citaat van: Wings op 16 april 2018 - 17:35:28
Citaat van: robbert op 15 april 2018 - 12:00:44
Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 10:33:25
Overigens, wat te denken van Vandoorne? Blijft niet eens in het spoor van zijn teamgenoot. Langzaam maar zeker nadert de tijd dat we kunnen zeggen 'gewogen en te licht bevonden.'

ja, hij durft ook geen risico's nemen, heb hem eigenlijk maar 1 keer iemand van de baan zien rijden in die 2jaar dat hij rijdt. Maar ja, zijn teammaat is ook een 2voudig wereldkampioen...

Drogreden. Ik verwacht ook niet dat hij Alonso inpakt, maar wel in het spoor blijft. Verder presteert Vandoorne solide en stabiel maar dat is ook net het probleem, hij excelleert nooit. Kijk naar de races die Alonso rijdt en hoe hij duelleert en wat Vandoorne doet.


Ervaring. Kijk dan ook naar Ricciardo en Verstappen...ervaring plus het zelfvertrouwen wat daaruit voort komt.