GP van China, Shanghai Jiading

Gestart door Franky R., 11 april 2018 - 19:10:38

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 09:37:25
Citaat van: Sabai op 15 april 2018 - 09:31:53
Verstappen krijgt hier een lesje van ricciardo.  Wat een oen

Inderdaad zeg! Pannekoek van de dag. Sloeg nergens op wat Max daar deed.
Met zoveel ronden nog te gaan zulke risico's nemen is wat een rooki doet. Ze mogen hem best eens van die roze wolk halen bij rbr

Robbert65

Verstappen heeft zich tot twee keer toe in de vingers gesneden. Vettel zwaar benadeeld ook. Ik hoop dat ie ervan leert. Verder een topper van eewn race met een prachtige winnaar. Verstappen had goud in handen en liet het lopen. Harde les...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Slechtste race die ik van hem gezien heb. Ze hadden bij RBR gewoon een vrij zekere 1-2 in handen. Wat een geklungel. Manmanman.

Wings

Onbegrijpelijk. Bij Lewis probeert hij al het onmogelijke en daarna bij Seb weer. Max moet zich realiseren dat de mannen waartegen hij nu racet niet meer de middenmoot zijn. Hij moet het nu opnemen tegen meervoudig wereldkampioenen. Dan zal je met wat beters moeten komen dan dit. Inderdaad de slechtste race van Max die ik mij voor de geest kan halen.

Verder had Bottas de race gewonnen zonder SC. Slechte strategie van Ferrari. Met 2 auto's welteverstaan. 

Wings

Verder heb ik wel genoten van de race! Dikke 9!

Wings

Tom gaat serieus Seb de schuld geven? :-X

Fietser

#21
Wat een heerlijke race. Maar ook: wat een feest van herkenning! Ricciardo die de Shanghai GP geweldig naar zich toe trok, zoals alleen hij dat kan. Wat een topper, die Aussi. Daarachter de twee Finnen die van nature zo gematigd zijn dat ze zelden potten breken. Daar weer achter een Hamilton die weer heel klassiek zijn kop laat hangen als het tegen zit. En als vijfde Verstappen die weer eens heel ouderwets zijn kop totaal verloor.
Ten slotte nog een grote pluim voor het teamwerk van Red Bull. En een dankjewel naar de SC. En naar Tilke.

Mickey

Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 10:05:47
Onbegrijpelijk. Bij Lewis probeert hij al het onmogelijke en daarna bij Seb weer. Max moet zich realiseren dat de mannen waartegen hij nu racet niet meer de middenmoot zijn. Hij moet het nu opnemen tegen meervoudig wereldkampioenen. Dan zal je met wat beters moeten komen dan dit. Inderdaad de slechtste race van Max die ik mij voor de geest kan halen.

Precies. Hij erkent gelukkig ook zijn fouten. Het juiste moment voor wat coaching nu.

Wings

Overigens, wat te denken van Vandoorne? Blijft niet eens in het spoor van zijn teamgenoot. Langzaam maar zeker nadert de tijd dat we kunnen zeggen 'gewogen en te licht bevonden.'

FolkertE

Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 10:33:25
Overigens, wat te denken van Vandoorne? Blijft niet eens in het spoor van zijn teamgenoot. Langzaam maar zeker nadert de tijd dat we kunnen zeggen 'gewogen en te licht bevonden.'
Vorige races was hij dichter bij Alonso. En in Bahrain zat Vandoorne dicht op Alonso, tot er een verschil kwam in strategie en Alonso op zacht stond en Vandoorne op Medium.

Jozef

Tijdens stint 1, toen zo goed als niemand iemand kon inhalen, verloor Vandoorne enorm veel tijd achter Stroll (nadat hij wel Sirotkin op de baan had kunnen verschalken). De undercut werkte nét (het was nipt omdat zijn pitstop een seconde trager was dan die van Stroll) en in een duel met het mes tussen de tanden pakte Vandoorne de positie. Bij de safety car werd hij niet naar binnen geroepen en werd daardoor gemakkelijk verschalkt door de Force India's zoals ook de heren Vettel/Hamilton en anderen overkwam. Ik denk dat we vandaag wel kunnen zeggen dat het een van die races was waarin het gewoon allemaal net niet zijn kant op viel.

Mickey

En Vandoorne heeft de pech naast een absolute topper te rijden. Het contrast wordt daarmee groter.

Sabai

Citaat van: Mickey op 15 april 2018 - 11:00:31
En Vandoorne heeft de pech naast een absolute topper te rijden. Het contrast wordt daarmee groter.

Dat vind ik geen goed argument. Er zijn er wel meer die naast een topper rijden en het verschil kunnen maken.

Robbert65

Citaat van: Fietser op 15 april 2018 - 10:16:26
Wat een heerlijke race. Maar ook: wat een feest van herkenning! Ricciardo die de Shanghai GP geweldig naar zich toe trok, zoals alleen hij dat kan. Wat een topper, die Aussi. Daarachter de twee Finnen die van nature zo gematigd zijn dat ze zelden potten breken. Daar weer achter een Hamilton die weer heel klassiek zijn kop laat hangen als het tegen zit. En als vijfde Verstappen die weer eens heel ouderwets zijn kop totaal verloor.
Ten slotte nog een grote pluim voor het teamwerk van Red Bull. En een dankjewel naar de SC. En naar Tilke.
Briljant samengevat in twee zinnen Fietser. Talent! Moet je wat mee doen  ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

Citaat van: Sabai op 15 april 2018 - 09:45:26
Citaat van: Wings op 15 april 2018 - 09:37:25
Citaat van: Sabai op 15 april 2018 - 09:31:53
Verstappen krijgt hier een lesje van ricciardo.  Wat een oen

Inderdaad zeg! Pannekoek van de dag. Sloeg nergens op wat Max daar deed.
Met zoveel ronden nog te gaan zulke risico's nemen is wat een rooki doet. Ze mogen hem best eens van die roze wolk halen bij rbr

het is niet de eerste keer dat hij al dingen doet wat rookies doet. Niet verwacht dat hij de fout ging toegeven...