GP van China, Shanghai Jiading

Gestart door Franky R., 11 april 2018 - 19:10:38

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Wings op 28 april 2018 - 09:16:37
Citaat van: Jozef op 27 april 2018 - 21:31:44
McLaren krijgt al jaren het ontwerp van zijn auto niet voor elkaar en gebruikt dus grote delen van GP-weekends als testsessie. Ook nu weer. Terwijl Alonso zijn GP voorbereidt op vrijdag, kan Stoffel testwerk verrichten. Maar als er vruchten geplukt kunnen worden van dat werk, gaan die eerst naar Alonso en met een beetje geluk de volgende race ook naar Stoffel, soms heeft hij ook meer dan een race langer moeten wachten op nieuwe onderdelen. Dit is gewoon de werkwijze bij McLaren.

Dat deed Massa bij Ferrari ook om exact dezelfde redenen. En toch stond Massa vaak kort bij -en zelfs voor- Alonso. In de race reed hij vaak in het spoor van de Spanjaard. Het verschil werd vergroot doordat Massa vaak een ronde later moest pitten waardoor hij net achter een groep rijders terecht kwam waar Alonso voor reed. Ik kijk verder ook niet alleen naar het verschil met Alonso maar naar de prestaties op zichzelf. En dan vind ik het vlak, flauw en kleurloos. Zelden zie je Vandoorne excelleren. Het is een passieve racer die zich niet vastbijt in gevechten. Ik denk niet dat Vandoorne heel succesvol gaat zijn.

Als ik dit lees vraag ik me echt serieus af of je de GPs van Bahrain (van P20 naar P8) of China (vooral duel met Stroll) überhaupt gezien hebt. In de paddock weten ze wel beter, denk ik.

Wings

Een welbekende gezegde luidt: Wij beschouwen slechts hen als mensen met gezond verstand, die onze mening zijn toegedaan.

Ik zie het gewoon niet bij Stoffel. Hij kan de belofte niet waarmaken. Zijn carriere hangt af van wat Alonso besluit. Als hij blijft valt het doek voor de Belg. Want in de paddock zullen ze het inderdaad beter weten.

Jozef

En toen rolde Vandoorne 4 man op in de laatste paar ronden om de negende plaats uit de brand te slepen. ;)

Wings

Dan negeer je wel dat Vandoorne voor de tweede Safety Car erg belabberd reed. Hij lag kansloos laatste. Op het moment dat Alonso op twee wielen en een bodem aan gort gereden de pits bereikt, reed Stoffel op P11. Met een gehavende McLaren was Alonso niet alleen een pak sneller maar reed hij er binnen afzienbare tijd voor. Verder gun ik jou je jubelmoment: rijders als Hartley en Ericsson verslaan met een McLaren is nogal een stunt zeg!

Jozef

#64
Heb je ook meegekregen dat ze Vandoorne 2x hebben laten pitten in 5 ronden tijd en hem in ronde 24 naar buiten stuurde op ultrasofts waardoor hij lange tijd op banden reed die al lang versleten waren? Zoals ik al zei, Vandoorne is testcoureur bij McLaren...

Edit: niet in ronde 24, maar met 24 ronden te gaan. Dus ronde 27.

Wings

Er is altijd wel een verklaring waarom Vandoorne het slecht doet. Alsof Alonso wel de wind in de zeilen had. Geen idee of je naar Ziggo kijkt maar dat Stoffel ondermaats presteert valt meer mensen op. Het verschil met Alonso is simpelweg te groot. Ik vrees dat dit nog wel eens zijn laatste seizoen kan zijn. Mark my words.

Robbert65

Ik denk eerlijk gezegd dat Jozef een punt heeft. Vandoorne is behept met een veel mindere auto dan Alonso, maar niet per definitie met veel minder talent. Ik herinner de heren graag aan twee dingen: GP2 kampioenschap en wie scoorde ook weer het eerste punt in 2016 voor McLaren? En in welke auto? En met welke F1 ervaring? etc. Enfin, talentloos is Vandoorne (die hier niet voor niets zijn eigen topic heeft) absoluut niet in mijn ogen. Hij heeft wel een takkenseizoen, dat wel ja... Maar dat geldt ook voor Verstappen, Bottas, Perez en Ocon, voor Sainz en zeker ook voor Haryanto, oh nee, Hartley. Ik luister teveel naar Ziggo / Mol :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

#67
-edit-