GP van China, Shanghai Jiading

Gestart door Franky R., 11 april 2018 - 19:10:38

« vorige - volgende »

Franky R.


http://www.gppits.net/magazine/preview_grand_prix_van_china1/

De eerste back-to-back race van het jaar.


Wat doet Red Bull en gaat Hamilton vanaf deze race terug vechten? Houdt Ferrari haar momentum vast? We gaan het zien vanaf vrijdag de dertiende (!) van april...






Vrijdag 13 april 2018
04:00 - 05:30 | Eerste vrije training
08:00 - 09:30 | Tweede vrije training

Zaterdag 14 april 2018
05:00 - 06:00 | Derde vrije training
08:00 - 09:00 | Kwalificatie

Zondag 15 april 2018
08:10 | Race


robbert

ik denk dat mercedes deze keer zonder pech zal kunnen rijden en zo hamilton zijn eerste overwinning zal nemen. Vettel zal meer onder druk komen staan ;)

Matthijs

Citaat van: robbert op 12 april 2018 - 06:46:12
ik denk dat mercedes deze keer zonder pech zal kunnen rijden en zo hamilton zijn eerste overwinning zal nemen. Vettel zal meer onder druk komen staan ;)
Natuurlijk maakt Mercedes goede kans om deze race te winnen (zoals elke race), maar de afgelopen jaren deden Ferrari en Red Bull prima mee. Het is nog geen uitgemaakte zaak.

Robbert65

Precies daarom is het weer leuk. Vorig jaar was het lang spannend tussen Vettel en Hamilton en hopelijk gaat RBR nu ook een rol van betekenis spelen. De race van afgelopen weekend was leuk en China is een van de leukste cicuits. Het blijft wel droog waarschijnlijk, da's wel een beetje jammer...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

Citaat van: Robbert65 op 12 april 2018 - 10:44:50
Precies daarom is het weer leuk. Vorig jaar was het lang spannend tussen Vettel en Hamilton en hopelijk gaat RBR nu ook een rol van betekenis spelen. De race van afgelopen weekend was leuk en China is een van de leukste cicuits. Het blijft wel droog waarschijnlijk, da's wel een beetje jammer...
dat het droog blijft vind ik niet zo erg. Anders krijgen we weer rondenlange safetycar of lange rode vlag situaties

Tuesday

Citaat van: robbert op 12 april 2018 - 06:46:12
ik denk dat mercedes deze keer zonder pech zal kunnen rijden en zo hamilton zijn eerste overwinning zal nemen. Vettel zal meer onder druk komen staan ;)
mercedes maakt zelf haar versnellingsbakken, dus dat kun je niet zo maar pech noemen. Daarnaast kwalificeerde Hamilton zich zelf ook maar als 4e en had ie zelf een slechte openingsronde. Verder ben ik het wel met je eens, Mercedes is dit weekend het te kloppen team.

Franky R.

Citaat van: robbert op 12 april 2018 - 12:27:38
Citaat van: Robbert65 op 12 april 2018 - 10:44:50
Precies daarom is het weer leuk. Vorig jaar was het lang spannend tussen Vettel en Hamilton en hopelijk gaat RBR nu ook een rol van betekenis spelen. De race van afgelopen weekend was leuk en China is een van de leukste cicuits. Het blijft wel droog waarschijnlijk, da's wel een beetje jammer...
dat het droog blijft vind ik niet zo erg. Anders krijgen we weer rondenlange safetycar of lange rode vlag situaties
De regels waren toch veranderd, oa dat er een staande restart is in de regen

robbert

Citaat van: Franky R. op 13 april 2018 - 01:43:47
Citaat van: robbert op 12 april 2018 - 12:27:38
Citaat van: Robbert65 op 12 april 2018 - 10:44:50
Precies daarom is het weer leuk. Vorig jaar was het lang spannend tussen Vettel en Hamilton en hopelijk gaat RBR nu ook een rol van betekenis spelen. De race van afgelopen weekend was leuk en China is een van de leukste cicuits. Het blijft wel droog waarschijnlijk, da's wel een beetje jammer...
dat het droog blijft vind ik niet zo erg. Anders krijgen we weer rondenlange safetycar of lange rode vlag situaties
De regels waren toch veranderd, oa dat er een staande restart is in de regen

we zullen dat eerst moeten zien, want we kennen de FIA. Ze zullen het dan gevaarlijk vinden

Jozef

Ik denk dat het code scharlakenrood is bij Mercedes. Dat Ferrari er in Australië dicht bij zat, kon je nog afschuiven op het feit dat Melbourne een beetje een gekke baan is. Maar dat ze er in Bahrein ook gewoon bij zaten en nu in China gewoon ronduit domineren, is een wel erg veeg teken voor de Zilverpijlen.

Mickey

Schitterend vind ik het. Het mocht ook een keer tijd worden, maar laten we niet te vroeg juichen.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 14 april 2018 - 16:48:15
Ik denk dat het code scharlakenrood is bij Mercedes. Dat Ferrari er in Australië dicht bij zat, kon je nog afschuiven op het feit dat Melbourne een beetje een gekke baan is. Maar dat ze er in Bahrein ook gewoon bij zaten en nu in China gewoon ronduit domineren, is een wel erg veeg teken voor de Zilverpijlen.
http://www.gppits.net/nieuws/ook_de_mercedes_w09_is_lastig/

Wings

Heb vaker gelezen dat als het wat koeler is, Mercedes problemen heeft om temperatuur in de banden te krijgen. Vandaag is het warmer. Ben benieuwd.

Happy race!

Sabai

Verstappen krijgt hier een lesje van ricciardo.  Wat een oen

Bob Bondurant

Verstappen: aarreg, hieeel aaarreg.

Wings

Citaat van: Sabai op 15 april 2018 - 09:31:53
Verstappen krijgt hier een lesje van ricciardo.  Wat een oen

Inderdaad zeg! Pannekoek van de dag. Sloeg nergens op wat Max daar deed.