Formula 1 2018 Gulf Air Bahrain Grand Prix

Gestart door BMW.WilliamsF1, 05 april 2018 - 21:27:08

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Sabai op 09 april 2018 - 16:49:39
Citaat van: Matthijs op 09 april 2018 - 16:30:18
Precies, ze wilden allebei een punt maken. De vraag is of het slim is om je punt te maken in de tweede ronde van de tweede race. Verstappen kunnen we inmiddels wel schrappen als kampioenskandidaat, mede door zijn noodzaak om een punt te moeten maken.

En dat is dus dom van hem. Ik weet geen jaartal meer maar kan mij een aantal incidenten tussen Hamilton en massa herinneren en ook een keer met maldonado in Valencia,. Die waren precies hetzelfde een goede actie maar net te agressief.

Dat met Maldonado was anders gewoon een pure aanslag van Maldonado, die de baan af was maar er weer op kwam en vol in Hamiltons zijkant beukte. Niet gek dat Maldonado voor die crash gestraft is (en Hamilton niet).

Het jaar was overigens 2011.

Mickey

Citaat van: Matthijs op 09 april 2018 - 16:30:18
Precies, ze wilden allebei een punt maken. De vraag is of het slim is om je punt te maken in de tweede ronde van de tweede race. Verstappen kunnen we inmiddels wel schrappen als kampioenskandidaat, mede door zijn noodzaak om een punt te moeten maken.

Oneens, Verstappen haalt in om zo vroeg mogelijk zoveel mogelijk plekken te winnen, niet om zijn punt te maken. Het is evident dat je in de  eerste ronden het meeste terug kan pakken. Ik vind het prima dat hij er vol voor ging. Duidelijk een andere situatie ook dan bijvoorbeeld Hongarije vorig jaar, met Ricciardo. Dat was Max inderdaad aan te rekenen. In dat licht bezien snap ik ook werkelijk alle ophef niet. Het land is weer te klein en het is precies zijn vader. Zou Hamilton tien centimeter gegeven hebben dan was Verstappen op weg naar zijn eerste wk.

Daarnaast was Verstappen al geen serieuze titelkandidaat en als hij dat wel was, dan zijn er nog negentien mogelijkheden om die schuld in te lossen.

Jozef

Maar Verstappen had Hamilton al verschalkt. Mijns inziens had hij prima Hamilton de ruimte kunnen laten zonder daardoor de positie weer af te geven. In die zin was de aanrijding volstrekt onnodig en lijkt het me wel degelijk te gaan om "een punt maken".


Mickey

Een paar keer teruggekeken, maar ik begrijp niet wat je bedoelt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 18:29:11
Maar Verstappen had Hamilton al verschalkt. Mijns inziens had hij prima Hamilton de ruimte kunnen laten zonder daardoor de positie weer af te geven. In die zin was de aanrijding volstrekt onnodig en lijkt het me wel degelijk te gaan om "een punt maken".
Hamilton had de aanrijding ook prima kunnen voorkomen. Uiteindelijk was hij de gelukkige en dan is het misschien makkelijk praten, maar als hij hier punten mee had verloren was men ook over hem heen gevallen, zo werkt het nu eenmaal.

Fietser

Ook na L2 - het Verstappen-hoofdstuk dus - vond ik deze uitvoering van Bahrein zeer boeiend, zelfs spannend tot het laatste moment. Vettel bleek weer eens een echte winnaar: met afgeragde banden zo overleven. Maar misschien was dat ook wel de zwakte van Bottas die de laatste paar 'stapjes' richting Vettel niet kon of durfde te maken. Gasly was natuurlijk wel ijzersterk, en dat met een Hondamotor, wat een tikkie bedenkelijk is richting McLaren. En wat te denken van Ericsson, de coureur die zovelen nauwelijks F1-materiaal vinden. Diezelfde Ericsson maakte echter wel een einde aan de F1-ambities van Nasr en Wehrlein, en dus moet talent Leclerc (2-0 achterstand) een beetje gaan oppassen. Kortom: met veel plezier gekeken, ondanks dat treurige kunstlicht...

Matthijs

Ja het was echt een prima race met een uitstekend einde. Goed om te zien dat inhalen en close racing, ook zonder DRS, nog steeds goed mogelijk is. En dat terwijl de FIA alweer paniekvoetbal speelt en krampachtig aan kunstgrepen denkt (en uitvoert, zie verlengde DRS) om inhalen te bevorderen.

Wings

Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 18:29:11
Maar Verstappen had Hamilton al verschalkt. Mijns inziens had hij prima Hamilton de ruimte kunnen laten zonder daardoor de positie weer af te geven. In die zin was de aanrijding volstrekt onnodig en lijkt het me wel degelijk te gaan om "een punt maken".

Andersom had Lewis de plek kunnen opgeven. Check waar Max zit als zij elkaar raken:


Wings

Citaat van: Jozef op 08 april 2018 - 20:17:39
Ik vond het wel een leuke race hoor.

Maar damn, ik bekeek net de beelden van Räikkönens pitstop en je ziet het been van die mecanicien zo doormidden breken. Buh, dat soort dingen zie ik echt niet graag, geen aanrader. :-\

En de Formule 1 zich maar focussen op onbenulligheden als een halo.

Robbert65

als ik nog eens goed kijk naar https://streamable.com/ealu5 dan is mijn conclusie toch dat het een puur race incident is. Max stuurt in zonder teveel Lewis' kant op te zoeken en Lewis blijft stoïcijns op zijn lijn.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaat van: Wings op 09 april 2018 - 20:07:50
Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 18:29:11
Maar Verstappen had Hamilton al verschalkt. Mijns inziens had hij prima Hamilton de ruimte kunnen laten zonder daardoor de positie weer af te geven. In die zin was de aanrijding volstrekt onnodig en lijkt het me wel degelijk te gaan om "een punt maken".

Andersom had Lewis de plek kunnen opgeven. Check waar Max zit als zij elkaar raken:



Kern van mijn betoog. Dank u.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 09 april 2018 - 19:48:59
Ook na L2 - het Verstappen-hoofdstuk dus - vond ik deze uitvoering van Bahrein zeer boeiend, zelfs spannend tot het laatste moment. Vettel bleek weer eens een echte winnaar: met afgeragde banden zo overleven. Maar misschien was dat ook wel de zwakte van Bottas die de laatste paar 'stapjes' richting Vettel niet kon of durfde te maken. Gasly was natuurlijk wel ijzersterk, en dat met een Hondamotor, wat een tikkie bedenkelijk is richting McLaren. En wat te denken van Ericsson, de coureur die zovelen nauwelijks F1-materiaal vinden. Diezelfde Ericsson maakte echter wel een einde aan de F1-ambities van Nasr en Wehrlein, en dus moet talent Leclerc (2-0 achterstand) een beetje gaan oppassen. Kortom: met veel plezier gekeken, ondanks dat treurige kunstlicht...


Eerder dat Bottas te zwak was...Ik zie nog altijd dezelfde Bottas als die van Brazilië 2017...Ik geloof/denk niet dat hij na dit jaar nog bij Mercedes zit.

Wings

@Mickey: euhm, oké, graag gedaan. ;)
@Robbert65: Is het ook. Beiden willen een statement maken naar elkaar. Max laat de RB14 naar buiten lopen, Lewis zijn Mercedes staan. Contact en schade is dan een mogelijk gevolg.

Wings

Overigens snap ik niet dat het contact de gemoederen zo bezig houdt. Dit is toch wat we willen zien? Gevechten tot op het scherpst van de snede. Beter dan Bottas die op een halfbakken poging na Seb niet aanvalt.