Formula 1 2018 Gulf Air Bahrain Grand Prix

Gestart door BMW.WilliamsF1, 05 april 2018 - 21:27:08

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 20:58:43
Citaat van: Wings op 09 april 2018 - 20:07:50
Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 18:29:11
Maar Verstappen had Hamilton al verschalkt. Mijns inziens had hij prima Hamilton de ruimte kunnen laten zonder daardoor de positie weer af te geven. In die zin was de aanrijding volstrekt onnodig en lijkt het me wel degelijk te gaan om "een punt maken".

Andersom had Lewis de plek kunnen opgeven. Check waar Max zit als zij elkaar raken:



En wat probeer je te bewijzen met een stilstaand beeld? Op dit moment hád Lewis de plek al lang opgegeven, dat zie je namelijk duidelijk aan het snelheidsverschil dat de beiden hadden op het moment van impact. Nu ja, als je de bewegende beelden bekijkt natuurlijk. Dus nee, je post raakt kant noch wal.

Ik zou het bijna eerder omdraaien: als Max er op dat moment al zo ver voor zat, wat gaat hij dan nog helemaal aan de linkerkant van de baan zoeken?

Racelijn.
En Lewis zit aan de buitenkant.
Max hier de schuld in de schoenen schuiven vind ik kant noch wal raken. Andersom ook trouwens. Schoolvoorbeeld van een wedstrijdje wie de langste adem heeft. Niet meer dan dat. En dan krijg je brokken.

Wings

Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 10:44:45
Citaat van: Fietser op 10 april 2018 - 09:22:20
Oké, dan toch nog iets over dickheadgate en dan met name over Verstappens aandeel daarin. Ik vind het een mooi, welhaast romantisch gegeven: een briljant coureur die kleur geeft en waarvoor je naar het circuit gaat. Maar die vanwege zijn jeugdige onbezonnenheid en wellicht ook door zijn genen op gezette tijden in zijn eigen voet schiet. Gehaat of geliefd, maar voor neutrale volgers van de sport is-ie goud waard, dickhead of niet.
Ik accepteer dat de alles-of-niets mentaliteit van Verstappen nu eenmaal resulteert in meer schade maar ook meer briljante acties. Maar ik zal niet ontkennen dat ik hoofdschuddend voor de tv zat zondag.

Ik had dat bij de halfbakken actie van Bottas. Geef mij maar Max. Daar zet ik de TV voor aan.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 10 april 2018 - 15:51:46
Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 10:44:45
Citaat van: Fietser op 10 april 2018 - 09:22:20
Oké, dan toch nog iets over dickheadgate en dan met name over Verstappens aandeel daarin. Ik vind het een mooi, welhaast romantisch gegeven: een briljant coureur die kleur geeft en waarvoor je naar het circuit gaat. Maar die vanwege zijn jeugdige onbezonnenheid en wellicht ook door zijn genen op gezette tijden in zijn eigen voet schiet. Gehaat of geliefd, maar voor neutrale volgers van de sport is-ie goud waard, dickhead of niet.
Ik accepteer dat de alles-of-niets mentaliteit van Verstappen nu eenmaal resulteert in meer schade maar ook meer briljante acties. Maar ik zal niet ontkennen dat ik hoofdschuddend voor de tv zat zondag.
ik snap dat niet zo goed, dit was een inhaalactie uit het boekje. En ook nog eens op de huidige WK, in een Mercedes.
De actie was inderdaad volgens het boekje, en superstoer. Maar hij had daarna zijn auto niet zover naar buiten moeten laten lopen. Althans, dat is mijn mening.

Robbert65

leuke afsluiter van dit topic?


Het ging  natuurlijk allemaal hierom, hoe het begon:

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 20:28:01
Citaat van: Tuesday op 10 april 2018 - 15:51:46
Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 10:44:45
Citaat van: Fietser op 10 april 2018 - 09:22:20
Oké, dan toch nog iets over dickheadgate en dan met name over Verstappens aandeel daarin. Ik vind het een mooi, welhaast romantisch gegeven: een briljant coureur die kleur geeft en waarvoor je naar het circuit gaat. Maar die vanwege zijn jeugdige onbezonnenheid en wellicht ook door zijn genen op gezette tijden in zijn eigen voet schiet. Gehaat of geliefd, maar voor neutrale volgers van de sport is-ie goud waard, dickhead of niet.
Ik accepteer dat de alles-of-niets mentaliteit van Verstappen nu eenmaal resulteert in meer schade maar ook meer briljante acties. Maar ik zal niet ontkennen dat ik hoofdschuddend voor de tv zat zondag.
ik snap dat niet zo goed, dit was een inhaalactie uit het boekje. En ook nog eens op de huidige WK, in een Mercedes.
De actie was inderdaad volgens het boekje, en superstoer. Maar hij had daarna zijn auto niet zover naar buiten moeten laten lopen. Althans, dat is mijn mening.
de volgende bocht was naar links, door de auto naar buiten te laten lopen zorg je ervoor dat je tegenstander je daar niet terug pakt en jou vervolgens van de baan drukt. Verstappen doet in mijn ogen alles goed, alleen pakt het wel heel ongelukkig uit. Bij racen en inhalen horen nou eenmaal risico's, ik vond de actie van Verstappen wat dat betreft niet extra risicovol. De gevolgen waren buitenproportioneel groot tov het genomen risico. Achteraf kun je makkelijk zeggen dat het niet verstandig was, maar toch is dit eigenlijk precies hoe je moet racen.

Mickey

https://www.nu.nl/formule-1/5215574/hamilton-stelt-verstappen-onvolwassen-keuzes-veel-punten-misloopt.html

Voor mij opnieuw een bewijs dat Max onder de huid zit bij Hamilton. De grote kampioen moet de snotneus fijntjes wijzen op zijn onvolwassenheid. Als hij zelf zo volwassenen was, had hij ook z'n verlies kunnen nemen op de baan, in plaats van zo nodig zijn punt moeten maken.

Matthijs

#66
Citaat van: Tuesday op 10 april 2018 - 21:20:12
Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 20:28:01
Citaat van: Tuesday op 10 april 2018 - 15:51:46
Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 10:44:45
Citaat van: Fietser op 10 april 2018 - 09:22:20
Oké, dan toch nog iets over dickheadgate en dan met name over Verstappens aandeel daarin. Ik vind het een mooi, welhaast romantisch gegeven: een briljant coureur die kleur geeft en waarvoor je naar het circuit gaat. Maar die vanwege zijn jeugdige onbezonnenheid en wellicht ook door zijn genen op gezette tijden in zijn eigen voet schiet. Gehaat of geliefd, maar voor neutrale volgers van de sport is-ie goud waard, dickhead of niet.
Ik accepteer dat de alles-of-niets mentaliteit van Verstappen nu eenmaal resulteert in meer schade maar ook meer briljante acties. Maar ik zal niet ontkennen dat ik hoofdschuddend voor de tv zat zondag.
ik snap dat niet zo goed, dit was een inhaalactie uit het boekje. En ook nog eens op de huidige WK, in een Mercedes.
De actie was inderdaad volgens het boekje, en superstoer. Maar hij had daarna zijn auto niet zover naar buiten moeten laten lopen. Althans, dat is mijn mening.
de volgende bocht was naar links, door de auto naar buiten te laten lopen zorg je ervoor dat je tegenstander je daar niet terug pakt en jou vervolgens van de baan drukt. Verstappen doet in mijn ogen alles goed, alleen pakt het wel heel ongelukkig uit. Bij racen en inhalen horen nou eenmaal risico's, ik vond de actie van Verstappen wat dat betreft niet extra risicovol. De gevolgen waren buitenproportioneel groot tov het genomen risico. Achteraf kun je makkelijk zeggen dat het niet verstandig was, maar toch is dit eigenlijk precies hoe je moet racen.
Dan verschillen we daarover van mening, en dat is prima. Ik vind het niet ok om de ideale lijn te verlaten om iemand van de baan te 'duwen' als die er nog volledig naast zit.

Maar laten we erover ophouden. Max heeft gegokt en verloren, op naar China. Ik zie het daar zonnig in voor Max qua snelheid.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 21:46:02
Citaat van: Tuesday op 10 april 2018 - 21:20:12
Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 20:28:01
Citaat van: Tuesday op 10 april 2018 - 15:51:46
Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 10:44:45
Citaat van: Fietser op 10 april 2018 - 09:22:20
Oké, dan toch nog iets over dickheadgate en dan met name over Verstappens aandeel daarin. Ik vind het een mooi, welhaast romantisch gegeven: een briljant coureur die kleur geeft en waarvoor je naar het circuit gaat. Maar die vanwege zijn jeugdige onbezonnenheid en wellicht ook door zijn genen op gezette tijden in zijn eigen voet schiet. Gehaat of geliefd, maar voor neutrale volgers van de sport is-ie goud waard, dickhead of niet.
Ik accepteer dat de alles-of-niets mentaliteit van Verstappen nu eenmaal resulteert in meer schade maar ook meer briljante acties. Maar ik zal niet ontkennen dat ik hoofdschuddend voor de tv zat zondag.
ik snap dat niet zo goed, dit was een inhaalactie uit het boekje. En ook nog eens op de huidige WK, in een Mercedes.
De actie was inderdaad volgens het boekje, en superstoer. Maar hij had daarna zijn auto niet zover naar buiten moeten laten lopen. Althans, dat is mijn mening.
de volgende bocht was naar links, door de auto naar buiten te laten lopen zorg je ervoor dat je tegenstander je daar niet terug pakt en jou vervolgens van de baan drukt. Verstappen doet in mijn ogen alles goed, alleen pakt het wel heel ongelukkig uit. Bij racen en inhalen horen nou eenmaal risico's, ik vond de actie van Verstappen wat dat betreft niet extra risicovol. De gevolgen waren buitenproportioneel groot tov het genomen risico. Achteraf kun je makkelijk zeggen dat het niet verstandig was, maar toch is dit eigenlijk precies hoe je moet racen.
Dan verschillen we daarover van mening, en dat is prima. Ik vind het niet ok om de ideale lijn te verlaten om iemand van de baan te 'duwen' als die er nog volledig naast zit.

Maar laten we erover ophouden. Max heeft gegokt en verloren, op naar China. Ik zie het daar zonnig in voor Max qua snelheid.
Gegokt vind ik in deze toch een verkeerde benaming. En of het ok is om de ideale lijn te verlaten en iemand zo weinig mogelijk ruimte te geven is een ander verhaal. Feit is dat het veelvuldig gebeurd. Hamilton heeft dat kunstje ook zo vaak geflikt en weet precies wat Max daar doet. Verschil is alleen dat Hamilton (deels) blijft zitten terwijl andere vaak eieren voor hun geld kiezen en de baan afsturen of gewoon achter aansluiten bij de aanvallende partij

Wings

Citaat van: Mickey op 10 april 2018 - 21:23:16
https://www.nu.nl/formule-1/5215574/hamilton-stelt-verstappen-onvolwassen-keuzes-veel-punten-misloopt.html

Voor mij opnieuw een bewijs dat Max onder de huid zit bij Hamilton. De grote kampioen moet de snotneus fijntjes wijzen op zijn onvolwassenheid. Als hij zelf zo volwassenen was, had hij ook z'n verlies kunnen nemen op de baan, in plaats van zo nodig zijn punt moeten maken.

Precies. Kennelijk heeft hij het maar druk met Max.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 11 april 2018 - 00:47:35
Verschil is alleen dat Hamilton (deels) blijft zitten terwijl andere vaak eieren voor hun geld kiezen en de baan afsturen of gewoon achter aansluiten bij de aanvallende partij
Maar dat is nu precies mijn punt. Verstappen inhaalactie was uitstekend, maar als je ziet dat iemand voor de volle autolengte naast je blijft rijden (Hamilton reed er volledig naast), dan is het toch geen optie om diegene af te snijden? Nu kunnen we wel het reglementenboek erbij pakken of het mag, maar je neemt bewust heel veel risico. Maargoed, ik heb het al eerder gezegd, Verstappen nam juist zoveel risico omdat het Hamilton was. En omgekeerd. Daarom zeg ik gegokt en verloren.

Robbert65

precies, het dubbeltje viel net verkeerd, het had net zo goed Hamilton kunnen wezen die met een kapotte voorvleugel naar binnen had gemoeten en Verstappen die was doorgestoomd naar een podiumplek.
Hamilton houdt eigenwijs stand in die bocht. Je ziet dat ook op die link waar je beide auto's naast elkaar hebt: [link]https://streamable.com/ealu5[/link]

als de auto's nast elkaar rijden en Verstappen moet om de McLaren heensturen zie je Hamilton drie tikkies naar rechts geven, hij probeert Verstappen te bewegen tot liften voor Alonso. Verstappen verdomd dat en de rest is geschiedenis. Niks an de hand verder...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 11 april 2018 - 07:18:46
Citaat van: Tuesday op 11 april 2018 - 00:47:35
Verschil is alleen dat Hamilton (deels) blijft zitten terwijl andere vaak eieren voor hun geld kiezen en de baan afsturen of gewoon achter aansluiten bij de aanvallende partij
Maar dat is nu precies mijn punt. Verstappen inhaalactie was uitstekend, maar als je ziet dat iemand voor de volle autolengte naast je blijft rijden (Hamilton reed er volledig naast), dan is het toch geen optie om diegene af te snijden? Nu kunnen we wel het reglementenboek erbij pakken of het mag, maar je neemt bewust heel veel risico. Maargoed, ik heb het al eerder gezegd, Verstappen nam juist zoveel risico omdat het Hamilton was. En omgekeerd. Daarom zeg ik gegokt en verloren.
zoveel risico was het niet, Alonso deed een ronde eerder precies hetzelfde bij Hamilton en toen ging Hamilton wel de kerbs op. Het pakt nu voor Verstappen slecht uit en doordat hij een zeer rommelig begin van het seizoen heeft is er veel kritiek, terwijl hij met dit soort actie's in bv Brazilië en Mexico zoveel (overdreven veel) lof oogstte. Wat mij betreft mag het beide kanten op wel een tikje minder.

Officiëlle samenvatting Bahrein, waarin de inhaalactie van Alonso op Hamilton goed in beeld is:

robbert

ja voor mij mag het ook idd een tikkeltje minder. En ook als er een andere piloot hem aantikt ofzo, dan is het net alsof die andere piloot een moordenaar is. Iedereen doet hun job, en hun job is racen...

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 11 april 2018 - 14:22:40
zoveel risico was het niet, Alonso deed een ronde eerder precies hetzelfde bij Hamilton en toen ging Hamilton wel de kerbs op.
Eigenlijk wil ik dit onderwerp laten rusten maar ik ben het toch echt met je oneens. Als je de ideale lijn verlaat om naar iemand te sturen die op dat moment nog volledig naast je rijdt, dan neem je toch een risico op schade? Persoonlijk vond ik dat Verstappen onnodig risico nam, maar ik snap volledig dat een ander dat anders ziet en het een prima actie vond. Feit blijft dat hij eindigt met 0 punten terwijl Verstappen dat zelf had kunnen voorkomen.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 11 april 2018 - 15:13:07
Citaat van: Tuesday op 11 april 2018 - 14:22:40
zoveel risico was het niet, Alonso deed een ronde eerder precies hetzelfde bij Hamilton en toen ging Hamilton wel de kerbs op.
Eigenlijk wil ik dit onderwerp laten rusten maar ik ben het toch echt met je oneens. Als je de ideale lijn verlaat om naar iemand te sturen die op dat moment nog volledig naast je rijdt, dan neem je toch een risico op schade? Persoonlijk vond ik dat Verstappen onnodig risico nam, maar ik snap volledig dat een ander dat anders ziet en het een prima actie vond. Feit blijft dat hij eindigt met 0 punten terwijl Verstappen dat zelf had kunnen voorkomen.
als je het niet doet neem je het risico dat Hamilton weer langzij komt. Hamilton was op dat moment kwetsbaar, dan moet je ook zorgen dat je de move gedaan krijgt. Kijk naar de eerste ronde van de samenvatting en zie hoe vaak het gebeurd. Magnussen, Hulkenberg en Alonso doen het allemaal en halen keurige klasseringen. Dat zijn ook feiten. Racen is nou eenmaal risico's nemen en je het kaas niet van het brood laten eten. Je kunt het onnodig noemen, maar de echte racers doen dat nou eenmaal. Dat het een keer een 0 score oplevert betekend niet dat het direct een te groot risico was, dan moet je kijken naar de effecten op lange termijn.