Formula 1 2018 Gulf Air Bahrain Grand Prix

Gestart door BMW.WilliamsF1, 05 april 2018 - 21:27:08

« vorige - volgende »

FolkertE

Mijns inzien was het een race on geluk, maar Hamilton valt wel iets meer te verwijten.

Mickey

En in de persco maar nonchalant spelen. Dat hij niet eens wanneer in de race dit speelde. Sure.

Wings

Citaat van: FolkertE op 09 april 2018 - 20:39:43
Mijns inzien was het een race on geluk, maar Hamilton valt wel iets meer te verwijten.

Beiden. Maar raceincident dekt de lading prima.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 09 april 2018 - 20:39:43
Mijns inzien was het een race on geluk, maar Hamilton valt wel iets meer te verwijten.
maar wel een race ongeluk die van beide kanten vrij makkelijk te vermijden was geweest. De inhaalactie was al lang in kannen en kruiken en toch ging het nog mis. Racing incident dekt misschien de lading, maar toch ook weer niet.

Jozef

#49
Citaat van: Wings op 09 april 2018 - 20:07:50
Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 18:29:11
Maar Verstappen had Hamilton al verschalkt. Mijns inziens had hij prima Hamilton de ruimte kunnen laten zonder daardoor de positie weer af te geven. In die zin was de aanrijding volstrekt onnodig en lijkt het me wel degelijk te gaan om "een punt maken".

Andersom had Lewis de plek kunnen opgeven. Check waar Max zit als zij elkaar raken:



En wat probeer je te bewijzen met een stilstaand beeld? Op dit moment hád Lewis de plek al lang opgegeven, dat zie je namelijk duidelijk aan het snelheidsverschil dat de beiden hadden op het moment van impact. Nu ja, als je de bewegende beelden bekijkt natuurlijk. Dus nee, je post raakt kant noch wal.

Ik zou het bijna eerder omdraaien: als Max er op dat moment al zo ver voor zat, wat gaat hij dan nog helemaal aan de linkerkant van de baan zoeken?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 20:58:43
Citaat van: Wings op 09 april 2018 - 20:07:50
Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 18:29:11
Maar Verstappen had Hamilton al verschalkt. Mijns inziens had hij prima Hamilton de ruimte kunnen laten zonder daardoor de positie weer af te geven. In die zin was de aanrijding volstrekt onnodig en lijkt het me wel degelijk te gaan om "een punt maken".

Andersom had Lewis de plek kunnen opgeven. Check waar Max zit als zij elkaar raken:


En wat probeer je te bewijzen met een stilstaand beeld? Op dit moment hád Lewis de plek al lang opgegeven, dat zie je namelijk duidelijk aan het snelheidsverschil dat de beiden hadden op het moment van impact. Nu ja, als je de bewegende beelden bekijkt natuurlijk. Dus nee, je post raakt kant noch wal.

Ik zou het bijna eerder omdraaien: als Max er op dat moment al zo ver voor zat, wat gaat hij dan nog helemaal aan de linkerkant van de baan zoeken?
dat klinkt leuk, dat Lewis de positie heeft opgegeven, dat klinkt haast of het vrijwillig was. Feit is dat ie daar de positie gewoon kwijt is en vervolgens Max zn lijn niet wil accepteren. Volgens mij was het vrij eenvoudig geweest om de aanrijding te vermijden.

Jozef

Wel ja, dat was dus de hele tijd al mijn punt, de strijd was op dat moment al lang gestreden maar de een wil toch niet uitwijken voor de ander. We zijn het toch gewoon eens?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 april 2018 - 21:22:33
Wel ja, dat was dus de hele tijd al mijn punt, de strijd was op dat moment al lang gestreden maar de een wil toch niet uitwijken voor de ander. We zijn het toch gewoon eens?
misschien wel. Volgens mij zijn we met zn allen het in dit topic in grote lijnen wel eens, maar zijn er ondanks dat het een racing incident wordt genoemd wel verwijten over en weer. En dat geldt ook voor de heren Verstappen en Hamilton zelf. Het is dan misschien een racing incident, wil niet zeggen dat er niet veel meer achter schuil gaat.

Jozef

Ik vind het zelf ook overduidelijk een race-incident (in die zin dat niemand ervoor bestraft hoeft te worden). Alleen is het bij race-incidenten wel vaker zo dat één of meer partijen het incident gemakkelijk hadden kunnen voorkomen. En dat er dan geen brokken en geen tranen zouden zijn geweest. Dat geldt mijns inziens ook bij die incident, en voor alle duidelijkheid vind ik dat beide partijen het incident hadden kunnen voorkomen. Mijn initiële reacties gingen alleen over Verstappens aandeel, omdat werd geopperd dat die vrijuit ging. Ik heb nooit willen beweren dat Hamilton vrijuit gaat.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 09 april 2018 - 19:59:24
Ja het was echt een prima race met een uitstekend einde. Goed om te zien dat inhalen en close racing, ook zonder DRS, nog steeds goed mogelijk is. En dat terwijl de FIA alweer paniekvoetbal speelt en krampachtig aan kunstgrepen denkt (en uitvoert, zie verlengde DRS) om inhalen te bevorderen.
Inderdaad. En daarmee was deze uitvoering ook een compliment aan de zo vaak bekritiseerde Hermann Tilke.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 10 april 2018 - 09:08:00
Inderdaad. En daarmee was deze uitvoering ook een compliment aan de zo vaak bekritiseerde Hermann Tilke.
Het is wel opvallend dat de races op Tilkebanen gemiddeld genomen een stuk leuker geworden zijn sinds de komst van Pirelli, DRS en hybride motoren, maar de races op de 'traditionele' banen gemiddeld een stuk minder leuk geworden zijn. Tenminste, dat idee heb ik.

Fietser

Oké, dan toch nog iets over dickheadgate en dan met name over Verstappens aandeel daarin. Ik vind het een mooi, welhaast romantisch gegeven: een briljant coureur die kleur geeft en waarvoor je naar het circuit gaat. Maar die vanwege zijn jeugdige onbezonnenheid en wellicht ook door zijn genen op gezette tijden in zijn eigen voet schiet. Gehaat of geliefd, maar voor neutrale volgers van de sport is-ie goud waard, dickhead of niet.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 10 april 2018 - 09:22:20
Oké, dan toch nog iets over dickheadgate en dan met name over Verstappens aandeel daarin. Ik vind het een mooi, welhaast romantisch gegeven: een briljant coureur die kleur geeft en waarvoor je naar het circuit gaat. Maar die vanwege zijn jeugdige onbezonnenheid en wellicht ook door zijn genen op gezette tijden in zijn eigen voet schiet. Gehaat of geliefd, maar voor neutrale volgers van de sport is-ie goud waard, dickhead of niet.
Ik accepteer dat de alles-of-niets mentaliteit van Verstappen nu eenmaal resulteert in meer schade maar ook meer briljante acties. Maar ik zal niet ontkennen dat ik hoofdschuddend voor de tv zat zondag.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 april 2018 - 10:44:45
Citaat van: Fietser op 10 april 2018 - 09:22:20
Oké, dan toch nog iets over dickheadgate en dan met name over Verstappens aandeel daarin. Ik vind het een mooi, welhaast romantisch gegeven: een briljant coureur die kleur geeft en waarvoor je naar het circuit gaat. Maar die vanwege zijn jeugdige onbezonnenheid en wellicht ook door zijn genen op gezette tijden in zijn eigen voet schiet. Gehaat of geliefd, maar voor neutrale volgers van de sport is-ie goud waard, dickhead of niet.
Ik accepteer dat de alles-of-niets mentaliteit van Verstappen nu eenmaal resulteert in meer schade maar ook meer briljante acties. Maar ik zal niet ontkennen dat ik hoofdschuddend voor de tv zat zondag.
ik snap dat niet zo goed, dit was een inhaalactie uit het boekje. En ook nog eens op de huidige WK, in een Mercedes.