FIA-Liberty topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 03 april 2018 - 11:37:19

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Als het aan Liberty ligt, gaat een Formule 1-weekend vanaf 2019 er flink anders uitzien. Naast een kwalificatie krijgen we ook een kwalificatie-race van 100 km op zaterdag die op zondag de startgrid zal bepalen.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/237394/formule-1-krijgt-kwalificatie-en-kwalificatierace-op-zaterdag

Groet,

C.G. de Beaufort

BMW.WilliamsF1

Tsja, voor mij hoeft het niet. Ik vind de indeling goed zoals ie nu is. Het enige wat ze moeten doen is zorgen dat er auto's komen die makkelijker dicht op elkaar kunnen rijden, dan worden de races weer spannender.

Nu krijg je i.p.v. 1 lange saaie race per weekend 2 iets minder lange, maar net zo saaie races per weekend. Als de race op zaterdag saai is hoef je de zondag iig niet meer te kijken :P

Van Wijk

Volgens mij een prima idee. Gebeurt in de MXGP ook zo.
In de qualificatie wedstrijd op zaterdag wordt er meestal niet " voluit " gereden, maar de teams en rijders kunnen hun materiaal perfect afstellen voor de wedstrijd.
Uiteraard ook leuker voor het aanwezige  publiek die veelal een heel weekend naar de wedstrijden gaan.

Arthur

Ik heb er vooralsnog geen goed gevoel bij. Krijgen we eerst een normale kwalificatie en dan nog eens een sprintrace die opnieuw de startgrid bepaalt? Volgens mij voegt dit niets toe behalve dat die sprintrace een indicatie kan geven of je op zondag wel of niet voor de buis gaat zitten.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Arthur op 03 april 2018 - 23:59:47
Ik heb er vooralsnog geen goed gevoel bij. Krijgen we eerst een normale kwalificatie en dan nog eens een sprintrace die opnieuw de startgrid bepaalt? Volgens mij voegt dit niets toe behalve dat die sprintrace een indicatie kan geven of je op zondag wel of niet voor de buis gaat zitten.
Ik kan persoonlijk geen enkele reden bedenken om op zondag niét te kijken? Ik bedoel, vooraf is elke race spannend, pas achteraf kan een race saai zijn geweest. Denk aan Bakoe 1 en Bakoe 2. Het tweede jaar verwachtte men weer een saaie race. En zie wat we kregen! http://www.youtube.com/watch?v=zP3WOVR1-YU
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Oké, de piststops moeten veiliger gemaakt worden. (..)Whiting : "We moeten ervoor zorgen dat het niet kan gebeuren dat het sein op groen gaat of dat iemand het teken geeft dat een coureur zijn weg kan vervolgen wanneer nog niet aan bepaalde voorwaarden is voldaan."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238072/fia-overweegt-veranderingen-om-pitstops-veiliger-te-maken

Nog even en je kan kijken naar een bejaarden-race. Spannend!

Groet,

C.G. de Beaufort




Jozef

Ja want kijken hoe iemands been als een tandenstoker in twee breekt is veel leuker. ::) ::)

De FIA is zich terdege bewust van de spektakelwaarde van de pitstops en zal die ook niet zomaar wegnemen door bijvoorbeeld een minimale pitstoptijd op te leggen. Het is op dit moment al zo dat de krikken en de wheelguns uitgerust zijn met systemen die een signaal doorgeven of de auto mag vertrekken of niet. Maar met name bij de wheelguns blijkt dat alsnog regelmatig mis te gaan en daarom worden bijvoorbeeld gestandaardiseerde wheelguns overwogen, waarbij de mecanicien echt bewust een knop moet indrukken wanneer het nieuwe wiel vastzit.

In plaats van de huidige situatie waarin de wheelgun automatisch detecteert dat het wiel vast zit en het dan vaak misloopt.

robbert

idd, men ziet veel liever dat er iemand omver gereden word in de pits. Men vindt het spannend of die persoon nog leeft of niet  :o ::)

BMW.WilliamsF1

Ja idd, een knop op de wheelguns en als ze alle 4 ingedrukt zijn gaat de lamp pas op groen.

Ik kan me herinneren dat er vroeger nog een pinnetje uit getrokken moest worden, maar of ze dat nog steeds doen weet ik niet.

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 april 2018 - 11:15:52
Nog even en je kan kijken naar een bejaarden-race. Spannend!
Soms vraag ik echt af of je gewoon aan het schoppen bent omdat je niet staat achter nieuwe ontwikkelingen in de F1 of dat je echt fundamentele bezwaren hebt. Hoezo staat het werk veiliger maken voor de pitcrew gelijk aan een bejaardenrace?

C.G. de Beaufort

Citaat van: Matthijs op 24 april 2018 - 13:20:13
Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 april 2018 - 11:15:52
Nog even en je kan kijken naar een bejaarden-race. Spannend!
Soms vraag ik echt af of je gewoon aan het schoppen bent omdat je niet staat achter nieuwe ontwikkelingen in de F1 of dat je echt fundamentele bezwaren hebt. Hoezo staat het werk veiliger maken voor de pitcrew gelijk aan een bejaardenrace?

Nee hoor. Maar de FIA wil alles tot in de puntjes geregeld wordt, zoals de halo, grid girls, pitstop en er zal nog meer van deze onzin voorbij komen. Al met al, bij de sport hoort een bepaalde gevaar factor. Dat het mis kan gaan door menselijk falen of door mechanics. Dat is de charme van de sport. Hoe meer men dit weg haalt, hoe cleaner en voorspelbaarder alles wordt. Als je weet dat pitstops helemaal clean zijn, wat is dan nog de spanning? Vandaar dus mijn uitdrukking : een bejaarden-race.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Ferrari overweegt een eigen raceklasse en krijgen financiële steun van Amazon. Storm in een glas water of is een splinterraceklasse dichterbij dan het ooit was? Indien Ferrari uit de Formule 1 stapt en een eigen klasse start is de Formule 1 de alleenheerschappij kwijt.

https://www.formule1.nl/nieuws/ferrari-heeft-vergaande-plannen-voor-alternatieve-formule-1/

Jozef

200 miljoen abonnees van bij de start, die allemaal 50 dollar gaan betalen voor een raceklasse die ze nog geen meter hebben zien rijden? Zouden ze het zelf geloven?

Wings

Blijkbaar wel. Los daarvan, doordat voor aanzienlijk minder geld op het hoogste niveau kunnen racen met legendarische toonaangevende teams als Ferrari en bijvoorbeeld McLaren / Williams is het voor autofabrikanten wellicht interessant om in te stappen. Daar zou zomaar een succesformule in kunnen zitten. Hoe je het ook wendt of keert zou deze klasse de doodsteek kunnen zijn voor de Formule 1 in zijn actuele hoedanigheid. Er zullen heus wel wat teams mee verkassen waardoor er een leegte ontstaat. Die vul je niet zomaar op.

C.G. de Beaufort



Bernie Ecclestone heeft de McLaren gekocht waarmee Ayrton Senna in 1993 de Grand Prix van Monaco won. De voormalig eigenaar van de Formule 1 betaalde voor de wagen maar liefst 4,1 miljoen euro.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238545/bernie-ecclestone-koopt-mclaren-van-ayrton-senna-voor-4-1-miljoen-euro

Hier de voormalige FOCA, uitgekocht door Liberty. Hij heeft nogal wat 'spaarcentjes', t.w. 2400 miljoen pond... Happy days with it, Bernie.

Groet,

C.G. de Beaufort