FIA-Liberty topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 03 april 2018 - 11:37:19

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 25 juli 2018 - 14:31:26
Zandvoort is na de verbouwing geen optochtbaan. Er gaat een hoop verbreed worden, oa inkomen Tarzan. De pitstraat gaat naar de overkant. En er kan volop ingehaald worden op Scheivlak, Bos uit (sorry, Luyendijk ) en op t rechte stuk met DRS. kom op Matthijs. Assen! da's voor fietsen...
Van mij hoeft F1 niet naar Assen te komen, maar ook niet naar Zandvoort. Volop inhalen op Scheivlak en Bos Uit? Kom op Robbert! ;)

Robbert65

nah :D  kieken moar dan ...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Formule 1 komt met klimaatplannen

De Formule 1 wil in elf jaar tijd de CO2-uitstoot verminderen tot netto nul. De koningsklasse van de autosport wil onmiddellijk maatregelen nemen om die ambitieuze milieudoelstelling in 2030 te halen. ,,Onze toewijding aan wereldwijde milieubescherming is cruciaal", verklaarde voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie FIA.

https://www.telegraaf.nl/sport/1360468732/formule-1-komt-met-klimaatplannen

Tja. De klimaatofielen zitten nu ook al bij de F1. Ik hoop dat Carey tot de orde geroepen wordt door Trump, in Europa is het al te laat.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

#48
Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 november 2019 - 09:04:16
Formule 1 komt met klimaatplannen

De Formule 1 wil in elf jaar tijd de CO2-uitstoot verminderen tot netto nul. De koningsklasse van de autosport wil onmiddellijk maatregelen nemen om die ambitieuze milieudoelstelling in 2030 te halen. ,,Onze toewijding aan wereldwijde milieubescherming is cruciaal", verklaarde voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie FIA.

https://www.telegraaf.nl/sport/1360468732/formule-1-komt-met-klimaatplannen

Tja. De klimaatofielen zitten nu ook al bij de F1. Ik hoop dat Carey tot de orde geroepen wordt door Trump, in Europa is het al te laat.

Groet,

C.G. de Beaufort
Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt, maar het gaat vooral om de logistiek er omheen. Racen zelf draagt maar 0,7% bij, dus daar valt geen winst te halen. Het is ook geen aanloop tot een soort Formule E.

Hoe ze de logistiek willen vergroenen is me overigens ook een raadsel. Een goede stap is natuurlijk weg met de prive vliegtuigjes en helikopters. Pas dan maak je een punt.
Stap 2: kalender optimaliseren. Nu maakt het wagenpark minimaal 130.000 vliegkilometers per seizoen (exclusief testweken); dat kan in 70.000. Zie ik ook niet gebeuren. Uitbreiden naar 25 races staat al helemaal haaks op dit idee.
Dus die snor heeft nog wel wat uit te leggen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: Breaktest op 12 november 2019 - 11:53:52
Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 november 2019 - 09:04:16
Formule 1 komt met klimaatplannen

De Formule 1 wil in elf jaar tijd de CO2-uitstoot verminderen tot netto nul. De koningsklasse van de autosport wil onmiddellijk maatregelen nemen om die ambitieuze milieudoelstelling in 2030 te halen. ,,Onze toewijding aan wereldwijde milieubescherming is cruciaal", verklaarde voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie FIA.

https://www.telegraaf.nl/sport/1360468732/formule-1-komt-met-klimaatplannen

Tja. De klimaatofielen zitten nu ook al bij de F1. Ik hoop dat Carey tot de orde geroepen wordt door Trump, in Europa is het al te laat.

Groet,

C.G. de Beaufort
Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt, maar het gaat vooral om de logistiek er omheen. Racen zelf draagt maar 0,7% bij, dus daar valt geen winst te halen. Het is ook geen aanloop tot een soort Formule E.

Hoe ze de logistiek willen vergroenen is me overigens ook een raadsel. Een goede stap is natuurlijk weg met de prive vliegtuigjes en helikopters. Pas dan maak je een punt.
Stap 2: kalender optimaliseren. Nu maakt het wagenpark minimaal 130.000 vliegkilometers per seizoen (exclusief testweken); dat kan in 70.000. Zie ik ook niet gebeuren. Uitbreiden naar 25 races staat al helemaal haaks op dit idee.
Dus die snor heeft nog wel wat uit te leggen.



Nou, nee.

(..)Being at the forefront of automotive innovation gives Formula 1 a global platform to accelerate progress and develop technologies that reduce and eliminates carbon emissions from the current internal combustion engine (ICE). The hybrid power unit will play a key role in the future of the automotive industry.

https://corp.formula1.com/formula-1-announces-plan-to-be-net-zero-carbon-by-2030/

Als dit er aan gaat is het gedaan met de F1... ik kijk dan niet meer.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Als jij niet meer kijkt, kunnen ze de boel inderdaad net zo goed opdoeken. :)

Sabai

Ik vind die 25 races wel teveel van het goede. Ik zie er de toegevoegde waarde er niet van. Ik kijk nu al maar max 16 races live omdat ik ook nog andere dingen te doen heb.

Breaktest

#52
Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 november 2019 - 16:07:31
Citaat van: Breaktest op 12 november 2019 - 11:53:52
Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 november 2019 - 09:04:16
Formule 1 komt met klimaatplannen

De Formule 1 wil in elf jaar tijd de CO2-uitstoot verminderen tot netto nul. De koningsklasse van de autosport wil onmiddellijk maatregelen nemen om die ambitieuze milieudoelstelling in 2030 te halen. „Onze toewijding aan wereldwijde milieubescherming is cruciaal”, verklaarde voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie FIA.

https://www.telegraaf.nl/sport/1360468732/formule-1-komt-met-klimaatplannen

Tja. De klimaatofielen zitten nu ook al bij de F1. Ik hoop dat Carey tot de orde geroepen wordt door Trump, in Europa is het al te laat.

Groet,

C.G. de Beaufort
Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt, maar het gaat vooral om de logistiek er omheen. Racen zelf draagt maar 0,7% bij, dus daar valt geen winst te halen. Het is ook geen aanloop tot een soort Formule E.

Hoe ze de logistiek willen vergroenen is me overigens ook een raadsel. Een goede stap is natuurlijk weg met de prive vliegtuigjes en helikopters. Pas dan maak je een punt.
Stap 2: kalender optimaliseren. Nu maakt het wagenpark minimaal 130.000 vliegkilometers per seizoen (exclusief testweken); dat kan in 70.000. Zie ik ook niet gebeuren. Uitbreiden naar 25 races staat al helemaal haaks op dit idee.
Dus die snor heeft nog wel wat uit te leggen.



Nou, nee.

(..)Being at the forefront of automotive innovation gives Formula 1 a global platform to accelerate progress and develop technologies that reduce and eliminates carbon emissions from the current internal combustion engine (ICE). The hybrid power unit will play a key role in the future of the automotive industry.

https://corp.formula1.com/formula-1-announces-plan-to-be-net-zero-carbon-by-2030/

Als dit er aan gaat is het gedaan met de F1... ik kijk dan niet meer.

Groet,

C.G. de Beaufort
"Nou nee," ik heb het niet gelezen, ik neem aan dat je dat bedoelt.

Ze mikken namelijk op een hybride motor die zo efficiënt is dat ie nul CO2 uitstoot.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: Breaktest op 13 november 2019 - 09:54:01
Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 november 2019 - 16:07:31
Citaat van: Breaktest op 12 november 2019 - 11:53:52
Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 november 2019 - 09:04:16
Formule 1 komt met klimaatplannen

De Formule 1 wil in elf jaar tijd de CO2-uitstoot verminderen tot netto nul. De koningsklasse van de autosport wil onmiddellijk maatregelen nemen om die ambitieuze milieudoelstelling in 2030 te halen. ,,Onze toewijding aan wereldwijde milieubescherming is cruciaal", verklaarde voorzitter Jean Todt van de internationale autosportfederatie FIA.

https://www.telegraaf.nl/sport/1360468732/formule-1-komt-met-klimaatplannen

Tja. De klimaatofielen zitten nu ook al bij de F1. Ik hoop dat Carey tot de orde geroepen wordt door Trump, in Europa is het al te laat.

Groet,

C.G. de Beaufort
Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt, maar het gaat vooral om de logistiek er omheen. Racen zelf draagt maar 0,7% bij, dus daar valt geen winst te halen. Het is ook geen aanloop tot een soort Formule E.

Hoe ze de logistiek willen vergroenen is me overigens ook een raadsel. Een goede stap is natuurlijk weg met de prive vliegtuigjes en helikopters. Pas dan maak je een punt.
Stap 2: kalender optimaliseren. Nu maakt het wagenpark minimaal 130.000 vliegkilometers per seizoen (exclusief testweken); dat kan in 70.000. Zie ik ook niet gebeuren. Uitbreiden naar 25 races staat al helemaal haaks op dit idee.
Dus die snor heeft nog wel wat uit te leggen.



Nou, nee.

(..)Being at the forefront of automotive innovation gives Formula 1 a global platform to accelerate progress and develop technologies that reduce and eliminates carbon emissions from the current internal combustion engine (ICE). The hybrid power unit will play a key role in the future of the automotive industry.

https://corp.formula1.com/formula-1-announces-plan-to-be-net-zero-carbon-by-2030/

Als dit er aan gaat is het gedaan met de F1... ik kijk dan niet meer.

Groet,

C.G. de Beaufort
"Nou nee," ik heb het niet gelezen, ik neem aan dat je dat bedoelt.

Ze mikken namelijk op een hybride motor die zo efficiënt is dat ie nul CO2 uitstoot.

Dat gaat nooit lukken...

https://www.spiegel.de/auto/aktuell/vw-mercedes-volvo-wie-die-hersteller-nachhaltig-werden-wollen-a-1293674.html

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Ze hebben het over een hybride verbrandingsmotor die 0 CO2 netto uitstoot. Dat betekent simpelweg dat ze op biobrandstof gaan rijden.

Breaktest

To bio or no to bio-brandstof.
Staat bij mij niet echt hoog op mijn lijstje overwegingen wel of niet te kijken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

(...)Volgens de FIA is er nu gekozen om de negatieve consequenties van een lange rechtsgang te voorkomen, waardoor een afsluitende schikkingsovereenkomst is overeengekomen. Volgens de FIA staat het in haar recht om de inhoud van de schikking geheim te houden. De zeven niet-Ferrari-teams in de Formule 1 eisten woensdag opheldering naar aanleiding van de 'deal' met Ferrari.

https://www.telegraaf.nl/sport/1421806273/fia-reageert-op-aantijgingen-formule-1-teams

De schikking geheim houden? Het lijkt zelf op een politieke partij in Nederland. Goed dat de overige teams hier niet mee eens zijn.

Groet,

C.G. de Beaufort





C.G. de Beaufort

Formule 1-teams akkoord met plafond van 145 miljoen dollar.

https://www.telegraaf.nl/sport/1083918987/formule-1-teams-akkoord-met-plafond-van-145-miljoen-dollar

Eindelijk.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

,,De Formule 1 zal tijdens de eerste race in Oostenrijk eensgezind staan om luid en duidelijk naar buiten te brengen dat racisme moet stoppen. We zullen het hele weekend onze volledige steun tonen bij het bestrijden van ongelijkheid. Tevens willen wij onze eigen inspanningen versnellen om de Formule 1 diverser en toegankelijker te maken", aldus Carey, die daarmee gehoord geeft aan het verzoek van Mercedes-coureur Lewis Hamilton"

https://www.telegraaf.nl/sport/1123534854/formule-1-start-nieuw-initiatief-en-vecht-tegen-racisme-en-ongelijkheid

Kniesoren zijn het in F1. Zwarte mensen komen nauwlijks naar de F1. En, wat nu met Hamilton die vele decennia miljoenen verdiend met de F1? Gaat hij iets 'teruggeven' aan de zwarte medemens? Neui hoor, helemaal niets. Ook de gekleurde mens die in ons land wil immigreren, sturen wegens de 'democratie' (kartels niet meegerekend) o.i.d., aan de mensen terug in hun land. Rot toch op met deze chagrijnere motivatie.

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Het kan ook andersom.


Zo zijn er door het statement van NASCAR meer mensen naar de races gaan kijken, die dat voorheen niet deden. Zwart, bruin en wit...