Auteur Topic: Liberty topic  (gelezen 415 keer)

C.G. de Beaufort

• GPPits groupy
    • Bekijk profiel
Liberty topic
« Gepost op: 03 april 2018 - 11:37:19 »
Als het aan Liberty ligt, gaat een Formule 1-weekend vanaf 2019 er flink anders uitzien. Naast een kwalificatie krijgen we ook een kwalificatie-race van 100 km op zaterdag die op zondag de startgrid zal bepalen.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/237394/formule-1-krijgt-kwalificatie-en-kwalificatierace-op-zaterdag

Groet,

C.G. de Beaufort

BMW.WilliamsF1

• Redactielid
  • GPPits groupy
    • Bekijk profiel
Re: Liberty topic
« Reactie #1 Gepost op: 03 april 2018 - 19:15:27 »
Tsja, voor mij hoeft het niet. Ik vind de indeling goed zoals ie nu is. Het enige wat ze moeten doen is zorgen dat er auto's komen die makkelijker dicht op elkaar kunnen rijden, dan worden de races weer spannender.

Nu krijg je i.p.v. 1 lange saaie race per weekend 2 iets minder lange, maar net zo saaie races per weekend. Als de race op zaterdag saai is hoef je de zondag iig niet meer te kijken :P

Van Wijk

• GPPits fan
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 april 2018 - 20:25:39 »
Volgens mij een prima idee. Gebeurt in de MXGP ook zo.
In de qualificatie wedstrijd op zaterdag wordt er meestal niet " voluit " gereden, maar de teams en rijders kunnen hun materiaal perfect afstellen voor de wedstrijd.
Uiteraard ook leuker voor het aanwezige  publiek die veelal een heel weekend naar de wedstrijden gaan.

Arthur

• GPPits God
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 april 2018 - 23:59:47 »
Ik heb er vooralsnog geen goed gevoel bij. Krijgen we eerst een normale kwalificatie en dan nog eens een sprintrace die opnieuw de startgrid bepaalt? Volgens mij voegt dit niets toe behalve dat die sprintrace een indicatie kan geven of je op zondag wel of niet voor de buis gaat zitten.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

• Redactielid
  • GPPits God
  • Jaguar Racing F1 Team
    • Bekijk profiel
    • jaguar heritage
« Reactie #4 Gepost op: 04 april 2018 - 11:51:12 »
Ik heb er vooralsnog geen goed gevoel bij. Krijgen we eerst een normale kwalificatie en dan nog eens een sprintrace die opnieuw de startgrid bepaalt? Volgens mij voegt dit niets toe behalve dat die sprintrace een indicatie kan geven of je op zondag wel of niet voor de buis gaat zitten.
Ik kan persoonlijk geen enkele reden bedenken om op zondag niét te kijken? Ik bedoel, vooraf is elke race spannend, pas achteraf kan een race saai zijn geweest. Denk aan Bakoe 1 en Bakoe 2. Het tweede jaar verwachtte men weer een saaie race. En zie wat we kregen!