Formula 1 2018 Rolex Australian Grand Prix

Gestart door BMW.WilliamsF1, 22 maart 2018 - 23:56:34

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1




Over 2 uur gaat VT1 van start, dus ff een topic openen.

Er wordt wat regen voorspeld voor zaterdag en zondag. Maar of dit tijdens de F1 sessies gaat vallen weet nog niemand. Het zou leuk zijn als de race een beetje nat wordt.

Hier onder het tijdschema:

Vrijdag 23 maart 2018
02:00 - 03:30 | Eerste vrije training
06:00 - 07:30 | Tweede vrije training

Zaterdag 24 maart 2018
04:00 - 05:00 | Derde vrije training
07:00 - 08:00 | Kwalificatie

Zondag 25 maart 2018
07:10* | Race (58 ronden)

*) LET OP: De zomertijd gaat in dit weekend, dus een uurtje korter slapen in de nacht van zaterdag op zondag! 7:10 is dus de nieuwe tijd (oude tijd is 6:10). Anyway, zelf neem ik hem op en kijk hem wel iets later ;)

Lees ook de preview op de website: http://www.gppits.net/magazine/preview_formula_1_2018_rolex_australian_grand_prix/

Edwin90


BMW.WilliamsF1

Ricciardo is alweer de sjaak. 3 plekken terug op de grid, omdat ie te hard heeft gereden tijdens de rode vlag situatie. Goed begin van zijn thuisrace dus.

Maar de snelheid bij Red Bull lijkt iig een stuk beter te zijn dan een jaar geleden rond deze tijd :)

FolkertE

Die strafplekken slaan nergens op. Dit begint gewoon belachelijk te worden mer t al dienstraffen. Punten op zijn licentie is prima, hij ging te snel en met oog op veiligheid moet er een straf komen. Maar biet gridplaatsen.

BMW.WilliamsF1

Mja regels zijn regels, maar aan de andere kant er was geen crash ofzo. Die losse kabel was het enige.

Mickey

Citaat van: FolkertE op 23 maart 2018 - 16:46:10
Die strafplekken slaan nergens op. Dit begint gewoon belachelijk te worden mer t al dienstraffen. Punten op zijn licentie is prima, hij ging te snel en met oog op veiligheid moet er een straf komen. Maar biet gridplaatsen.

Mwah, ze mogen dit van mij best bestraffen. Al was het als voorbeeld. Code rood is vertragen. Ik snap niet dat je als coureur de kantlijn nog opzoekt in zo'n situatie.

FolkertE

Wow. 21 duizendste en 61 duizendste top 3.

Sabai

Meer dan een halve seconde is igg weer veel. Het Word weer zo'n jaar  >:(

Robbert65

er werd wel heel lelijk gekeken in de pitbox van mercedes na de crash van Valteri Bottas...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Sabai op 24 maart 2018 - 08:14:52
Meer dan een halve seconde is igg weer veel. Het Word weer zo'n jaar  >:(
ik denkndat het wel mee valt. "Party mode" van Mercedes is gewoon ijzersterk. Opnrace snelheid zitten Ferrari en Rbr veel
Dochter bij.

Van Wijk

Citaat van: Robbert65 op 24 maart 2018 - 08:17:24
er werd wel heel lelijk gekeken in de pitbox van mercedes na de crash van Valteri Bottas...

Ik denk dat Bottas te snel op zijn power button gedrukt heeft...... :)
De naam Ocon werd al direct na zijn crash door de commentators genoemd......

Mickey

Citaat van: Robbert65 op 24 maart 2018 - 08:17:24
er werd wel heel lelijk gekeken in de pitbox van mercedes na de crash van Valteri Bottas...

Terecht ook. Was z'n banker bovendien. Dom foutje.

Wings

Citaat van: FolkertE op 24 maart 2018 - 08:07:49
Wow. 21 duizendste en 61 duizendste top 3.

Totdat Lewis zijn motor opendraait. Dan is het klaar. Mercedes domineert opnieuw.

Wings

Citaat van: Mickey op 24 maart 2018 - 08:31:22
Citaat van: Robbert65 op 24 maart 2018 - 08:17:24
er werd wel heel lelijk gekeken in de pitbox van mercedes na de crash van Valteri Bottas...

Terecht ook. Was z'n banker bovendien. Dom foutje.

Onterecht. Mercedes heeft bewust gekozen voor Bottas. De Fin komt snelheid te kort en is niet foutloos. Dus.

Mickey

Dus? Dus ze mogen niet lelijk kijken als hij 'm in bocht 1 van zijn eerste vliegende ronde van Q3 in de muur zet? Bottas is niet helemaal blue en dit is een fout die ik toch echt niet vind passen bij zijn ervaring.




Iets anders, het valt me net pas op hoe slecht Torro Rosso uit de startblokken komt.