Gok de Pole 2018

Gestart door BMW.WilliamsF1, 06 maart 2018 - 23:58:12

« vorige - volgende »

Wat moet anders aan Gok de Pole?

Niets, zo laten
1 (14.3%)
2 beste resultaten schrappen
0 (0%)
1 beste en 1 slechtste resultaat schrappen
2 (28.6%)
Bonuspunten afschaffen of verminderen (toelichten in forumpost)
1 (14.3%)
Anders... (toelichten in forumpost)
4 (57.1%)

Totaal aantal stemmen: 7

Poll gesloten: 17 maart 2018 - 00:00:02

BMW.WilliamsF1

ff antwoord op onderstaande punten :)


  • Gokken na vrije training - naar mijn inziens geen goed idee, lijkt mij te simpel. Voor de VT's is echt goed gokwerk/onderzoek doen.

Vind ik ook een lastige, ik ben zelf voorstander van voor VT1 te gokken.

  • Blind tijden ingeven - goed idee, maar het tactische spel is ook wel leuk dat je elkaars tijden ziet + veel extra werk, je ziet de competitie niet actief dus het nodigt minder uit mee te doen.

Mee eens.

  • Ingeven natweer tijd - lijkt mij niet praktisch en veel werk, wat te doen met opdrogende baan? Of als je originele tijd dichterbij zit dan je natte tijd. Teveel haken en ogen, er is niet zoiets als "alleen nat of alleen droog".

Mee eens

  • Bonuspunten aanpassen - het idee van bonuspunten is perfect, wellicht iets verlagen om het voordeel te verkleinen? Een race winnen, of aan alles meedoen mag beloond worden.

Ja, ik zelf denk er aan de bonuspunten te verlagen.

  • Slechtste resultaat schrappen - dit zou kunnen, iedereen heeft wel eens een slechte race of dat je het is vergeet door werk. Je kan is een gokje nemen en die schrappen als het een miskleun is.

  • Beste resultaat schrappen - zou kunnen, maar minder nuttig. Iemand die stabiel is heeft er voordeel van, iemand met 1x een leuke uitschieter wordt direct benadeeld.

Ik zou dan ook kiezen voor 1 slechtste resultaat schrappen. Zo mag je het eens een keer vergeten of op regen gokken als het droog blijft.

  • Marge van 5 seconden verkleinen - zou een optie kunnen zijn, ik ben hier benieuwd naar jullie mening.

Misschien halveren? Dus 2,5 er boven of 2,5 er onder. Dan heb ik misschien wel wat hulp nodig om mijn Excel bestand te verbouwen :)

[/list]

BMW.WilliamsF1

Ik heb ff in Excel zitten rommelen. Jozef had vorig jaar al mijn Excel sheet aangepast naar de 2 slechtste resultaten er uit. Ik heb zitten puzzelen, maar op de nette manier krijg ik dat niet op 1. Dus hopelijk is Jozef nog actief hier en wil ie het nog ff aanpassen :) Op de minder nette manier vul ik bij het aantal races 22 in i.p.v. 21, dan heb je het zelfde resultaat. Is alleen niet zo netjes :D

Verder kan ik vrij simpel alles ombouwen zodat mensen maximaal 250 punten kunnen scoren en dat je dus 2,5 seconde van de pole af mag zitten. Er boven en er onder.

Dan nog de bonuspunten. Die zijn nu als volgt:

250 bonuspunten als je de tijd tot op de duizendste goed hebt.

Iemand die ALLE races deelneemt krijgt aan het einde van het seizoen 250 bonuspunten.
Iemand die 19 of 20 races deelneemt krijgt 200 bonuspunten.
Iemand die van 13 t/m 18 races deelneemt krijgt 150 bonuspunten.
Iemand die van 8 t/m 12 races deelneemt krijgt 100 bonuspunten.
Iemand die aan minder dan 8 races deelneemt krijgt 50 bonuspunten.

Iemand die 3 races wint krijgt aan het einde van het seizoen 50 bonuspunten.
Iemand die 4 of 5 races wint krijgt aan het einde van het seizoen 100 bonuspunten.
Iemand die 5 of meer races wint krijgt aan het eind van het seizoen 200 bonuspunten.


Zou ik aan kunnen passen naar:

50 bonuspunten als je de tijd tot op de duizendste goed hebt.

Iemand die ALLE races deelneemt krijgt aan het einde van het seizoen 100 bonuspunten.
Iemand die 19 of 20 races deelneemt krijgt 75 bonuspunten.
Iemand die van 13 t/m 18 races deelneemt krijgt 50 bonuspunten.
Iemand die van 8 t/m 12 races deelneemt krijgt 25 bonuspunten.
Iemand die aan minder dan 8 races deelneemt krijgt 0 bonuspunten.

Iemand die 3 races wint krijgt aan het einde van het seizoen 25 bonuspunten.
Iemand die 4 of 5 races wint krijgt aan het einde van het seizoen 50 bonuspunten.
Iemand die 5 of meer races wint krijgt aan het eind van het seizoen 100 bonuspunten.


Iedereen mee eens met deze puntentelling? :)

Robbert65

op zich wel, het is jouw spel, maar anderzijds begrijp ik niet goed waarom het bonussysteem op de schop moet. Ik zou alleen meer punten geven voor de winnaars en minder voor het delnemen, relatief dan. Winnen is belangrijker dan deelnemen. Toch? ;-) We zijn ja geen olympiërs hier.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Wat is je doel met die bonuspunten? Ik vind het onnodig complicerend om eerlijk te zijn. Zoals het is ingericht zal het niet veel doen met de stand in posities.

Mickey

Wat misschien wel goed is, is om mensen te belonen voor iedere race meespelen, om de continuïteit te borgen. Maar dan alleen degenen belonen die elke race meedoen.

Charrel

Ja maar een race winnen moet ook extra beloond worden. Anders heb je gewonnen, zit je er het eindelijk is het dichtste bij maar heb je maar 2 punten extra dan je naaste concurrent.

JS JTD

Wat mij betreft mag die hele bonusregeling voor deelname geschrapt worden. Als je serieus mee wil doen om te winnen zorg je toch wel dat je niets mist.

De bonus van 250 punten bij een exact goed gegokte tijd zou ik niet veranderen. Hoe vaak komt dit nu voor? Als het echt spot on is mag daar best een flinke beloning aan vast zitten toch?

BMW.WilliamsF1

Dat is pas 3 keer voorgekomen dacht ik. 2 keer de zelfde persoon toevallig :D Die wil ik wel weer op 250 zetten dan.

Ja idd, heel veel toegevoegde waarde hebben de bonuspunten niet. Als de meerderheid zegt schrappen dan doen we die niet meer.

Sabai

Bonuspunten voor de overwinning vind ik wel ok. En voor deelname geen mening.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 09 maart 2018 - 16:41:49
Bonuspunten voor de overwinning vind ik wel ok. En voor deelname geen mening.
lijkt mij ook een goed idee. Voor de winnaar alleen, of voor de top-3 of net als in de F1 zelf voor de hele top-10.

FolkertE

Bonus punten hoeven niet op de schop, voegt een beetje diepgang in het spelletje.
Zoals door anderen al aangegeven, een overwinning moet ook iets meer beloond worden.

Men kan altijd nog berichten posten dat er je een pm hebt gestuurd. Blijft het topic nog actief.
En men kan altijd er voor kiezen om het prive of publiekelijk te doen.


Misschien een leuk idee als je een paar bonus punten geeft aan het gokken van de juiste rijder die pole scoort?

Sabai

Citaat van: FolkertE op 10 maart 2018 - 10:16:28
Bonus punten hoeven niet op de schop, voegt een beetje diepgang in het spelletje.
Zoals door anderen al aangegeven, een overwinning moet ook iets meer beloond worden.

Men kan altijd nog berichten posten dat er je een pm hebt gestuurd. Blijft het topic nog actief.
En men kan altijd er voor kiezen om het prive of publiekelijk te doen.


Misschien een leuk idee als je een paar bonus punten geeft aan het gokken van de juiste rijder die pole scoort?


Dat is gratis punten geven. Dat is namelijk Hamilton Bottas of Vettel

FolkertE

Citaat van: Sabai op 10 maart 2018 - 10:24:50
Citaat van: FolkertE op 10 maart 2018 - 10:16:28
Bonus punten hoeven niet op de schop, voegt een beetje diepgang in het spelletje.
Zoals door anderen al aangegeven, een overwinning moet ook iets meer beloond worden.

Men kan altijd nog berichten posten dat er je een pm hebt gestuurd. Blijft het topic nog actief.
En men kan altijd er voor kiezen om het prive of publiekelijk te doen.


Misschien een leuk idee als je een paar bonus punten geeft aan het gokken van de juiste rijder die pole scoort?


Dat is gratis punten geven. Dat is namelijk Hamilton Bottas of Vettel
Toch al een kans van 1 op 3 dat je het fout hebt. ;). Maar als RBR er bij komt, komen Max en Ricciardo ook in aanmerking voor pole.

Arthur

#28
Allereerst complimenten voor het organiseren en de mogelijkheid tot inspraak. Klasse!

* Van mij mogen bonuspunten blijven, halveren vind ik een prima idee.
* Schrappen slechtste resultaat vind ik ook een prima idee.
* Wellicht een optie is het eenmalig inzetten van een joker [punten verdubbelen]. Als je dan een heel
   goed resultaat behaald doe je goede zaken om in- of uit te lopen. Indien teveel werk uiteraard niet
   haalbaar.
* Tijden blind doorgeven vind ik geen goed idee. Dat gaat ten koste van het forum en juist vanwege
   het forum zijn we hier.
* Natte en drogen tijden zou een optie zijn maar gezien het extra werk [en het rekening houden met
   de weersomstandigheden toch een leuk onderdeel is] deze optie maar achterwege laten.
* Extra punten voor de winnaar [coureur] vind ik geen toegevoegde waarde, daarvoor zijn er te weinig
   coureurs die daar om mee kunnen strijden.

Ik ben benieuwd welke aanpassingen de finish halen  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

BMW.WilliamsF1

Thanks Arthur. We spelen het spel met zijn allen, dus ik vind t wel belangrijk om de meningen van anderen te horen.

De punten die je noemt ben ik het wel mee eens.

Het 1 keer per seizoen geven van een joker om de punten te verdubbelen vind ik een tof idee. Het is makkelijk uit te voeren. In Excel zet ik gewoon x2 achter de formule ;)
Dan moeten we alleen ff kijken hoe we jokers inzetten. Misschien dat per PB doen om de spanning er in te houden of iemand een joker heeft ingezet.