Gok de Pole 2018

Gestart door BMW.WilliamsF1, 06 maart 2018 - 23:58:12

« vorige - volgende »

Wat moet anders aan Gok de Pole?

Niets, zo laten
1 (14.3%)
2 beste resultaten schrappen
0 (0%)
1 beste en 1 slechtste resultaat schrappen
2 (28.6%)
Bonuspunten afschaffen of verminderen (toelichten in forumpost)
1 (14.3%)
Anders... (toelichten in forumpost)
4 (57.1%)

Totaal aantal stemmen: 7

Poll gesloten: 17 maart 2018 - 00:00:02

BMW.WilliamsF1

Beste forummers,

Uiteraard komt Gok de Pole ook dit jaar weer terug. Vorig jaar hebben we er over gesproken om wat dingen aan te passen.

Denk hierbij aan het schrappen van 1 of 2 beste resultaten of wellicht het schrappen van je beste en slechtste resultaat.

Dan zijn er nog bonuspunten die uitgedeeld worden aan het einde van het seizoen. Laten we die zo of passen we die ook aan?

Belangrijk om te vermelden is dat het mij niet heel veel meer werk op gaat leveren. Het moet in Excel redelijk simpel aan te passen zijn :)

lieven

1 beste en 1 slechtste schrappen.
Als je dan door omstandigheden eens niet kan opgeven dan kan het voor 1 keer geen kwaad.

Tuesday

weet niet of het haalbaar is, maar het zou nog leuker zijn als we elkaars tijden niet kunnen zien tot aan de deadline. Zou eventueel met een pm naar BMWWilliams kunnen, die opent dan ook zelf pas de inzendingen na de deadline (een verzender kan zien of zijn of haar bericht geopend is). Maar goed, ik weet niet of het voordeel opweegt tegen het nadeel.
Verder zou het puntensysteem wat mij betreft wel mogen veranderen, het is nu lineair met aan beide kanten een marge van 5 seconden. In combinatie met mn eerste punt zie je hierdoor vaak slechts hele kleine verschillen.
En misschien in weekenden waarin er kans is op regen een mogelijkheid geven om een naast een droogweertijd ook een tijd voor natte omstandigheden door te geven, al was het alleen maar voor een paar bonuspunten, omdat regentijden sowieso onmogelijk te voorspellen zijn.
1 of 2x een resultaat schrappen vind ik op zich ook wel een goed idee.

Matthijs

Hele leuke ideeen van Tuesday.

- niet zichtbaar. Ik ben voor! Maar wel meer gedoe voor BMW?
- kleinere marge van 5 seconden

Dat met regen is wel een dingetje. Ik vind het erbij horen dat je een inschatting maakt van het weer maar als je verkeerd gokt heb je direct 0 punten. Slechtste resultaat schrappen vind ik ook een goed idee. De beste resultaten schrappen begrijp ik niet zo goed. Waarom iemand straffen die het goed doet?

JS JTD

 Ik sluit me volledig aan bij Matthijs en Tuesday.
Geen beste resultaat schrappen, maar slechtste resultaat.
En inderdaad de inzendingen niet zichtbaar maken, dat zou echt een waardevolle toevoeging zijn!

Sabai

Ik denk dat dat via het forum niet mogelijk is. Maar we spelen max met 20 man dus is misschien te doen via pm. Vind het wel de oplossing.

Robbert65

Ik ben er ook voor om het slechtste resultaat te schrappen. Verder zo laten, al heb ik geen bezwaar tegen geheime inschrijving. Weet alleen niet hoe je dat zou moeten aanleggen zonder verlies van deelnemers, want de zichtbaarheid van het spel opp het forum wordt dan wel kleiner.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

#7
Is het een idee om de tijd tot posten van je gok, te verplaatsen naar ná de vrije trainingen, liefst tot het moment van aanvang van de kwalificatie?

Voordeel is dat je allemaal gerichter kan gokken en daarmee neemt het competitie-element toe. Het gaat dichter bij elkaar zitten. :) Kennis en ervaring krijgen nog meer invloed.

En je haalt de miskleunen van gokken op kurkdroog of zeiknat eruit.

Mickey

Ik ben trouwens voorstander van juist wél zichtbare tijden. Onderdeel van het spel. Psychologische oorlogsvoering. :P

BMW.WilliamsF1

Bedankt voor de reacties. De ideeen van Tuesday zijn heel tof, maar kosten wel heel veel extra werk vrees ik.

Op zowel een regentijd als droogweertijd gokken weet ik niet, het blijft gokken natuurlijk. Dus je gokt of op droog of op nat.

De gokjes geheim houden weet ik niet, zoals gezegd kan het dan gebeuren dat het spel dood bloed, omdat er niet in het topic gepost wordt. En hoe zit het dan met mijn eigen gokje?

Gokken tot aanvang van de kwalificatie vind ik ook een lastige. Veel mensen hebben misschien helemaal geen tijd om op zaterdag na VT3 nog te posten of wijzigen. Dat zou het oneerlijk maken tegenover mensen die zaterdag niks te doen hebben.

Het meeste zie ik het slechtste resultaat schrappen voorbij komen. Dat is ook makkelijk in mijn Excel te verwerken. Ik zou de bonuspunten voor aantal deelnames kunnen schrappen en ook die van aantal gewonnen races. Of dat zo laten? Of eventueel wat minder bonuspunten uitdelen?

Matthijs

Okee, ik vind de stem van BMW het belangrijkste in deze, dus ik kan me goed vinden in jouw punten.

Wat vind je van het voorstel om de marge van 5 seconden (omhoog en omlaag, dus eigenlijk 10) te verkleinen?

Als het aan mij ligt zou ik de bonuspunten gewoon schrappen. De afgelopen twee jaar was het behoorlijk close voor de winst van Gok de Pole en dan weet je na de laatste race direct wie de winnaar is.

Mickey

Als je VT3 niet wil meepakken dan zou je ook 1 en 2 alleen kunnen doen. Kunnen we allemaal net wat gerichter gokken.

Mickey

En ik denk dat bijna iedereen wel tijd en de wil heeft om ook op zaterdag een tijd te posten. Kost niet meer tijd dan een apje sturen.

De voordelen lijken mij de moeite waard!

Charrel

Leuk hoor! We staan weer bijna op het punt van beginnen, goed om te zien.

Ik zal de punten en mijn mening hierbij even puntsgewijs oppakken:

  • Gokken na vrije training - naar mijn inziens geen goed idee, lijkt mij te simpel. Voor de VT's is echt goed gokwerk/onderzoek doen.

  • Blind tijden ingeven - goed idee, maar het tactische spel is ook wel leuk dat je elkaars tijden ziet + veel extra werk, je ziet de competitie niet actief dus het nodigt minder uit mee te doen.

  • Ingeven natweer tijd - lijkt mij niet praktisch en veel werk, wat te doen met opdrogende baan? Of als je originele tijd dichterbij zit dan je natte tijd. Teveel haken en ogen, er is niet zoiets als "alleen nat of alleen droog".

  • Bonuspunten aanpassen - het idee van bonuspunten is perfect, wellicht iets verlagen om het voordeel te verkleinen? Een race winnen, of aan alles meedoen mag beloond worden.

  • Slechtste resultaat schrappen - dit zou kunnen, iedereen heeft wel eens een slechte race of dat je het is vergeet door werk. Je kan is een gokje nemen en die schrappen als het een miskleun is.

  • Beste resultaat schrappen - zou kunnen, maar minder nuttig. Iemand die stabiel is heeft er voordeel van, iemand met 1x een leuke uitschieter wordt direct benadeeld.

  • Marge van 5 seconden verkleinen - zou een optie kunnen zijn, ik ben hier benieuwd naar jullie mening.

Matthijs

Ik ben ook geen voorstander van tijd aanpassen op zaterdag, maar dat is meer een persoonlijke kwestie. Ik weet niet of ik zaterdag de tijd heb om nog in te loggen op mijn tijd aan te passen. Zaterdag is toch vol met sport, kinderen, etc.